Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Taks diesel 1.5 is zo'n 60 euro hoger dan de benzine 1.5.
Aankoop + BIV is zo'n 2350 duurder voor diesel.
Verschil in verbruik = 1 liter.
Prijsverschil benzine diesel is bij mijn plaatselijk tankstation 5 cent, maar zou eind 2018 hetzelfde moeten zijn, dus laten we daar vanuit gaan voor de rest van de gebruiksduur van de wagen :
18000 km met een meerverbruik van 1 liter aan dezelfde prijs = 180 euro/jaar meerprijs van de benzine.
180-60 = 120 euro verschil in jaarlijkse kost. Dus terugverdientijd van de meerinvestering = 19.5 jaar.
Edit: fout geteld, moet nog die liter maar de literprijs doen. Dus verschil zal afhangen van de prijs van benzine/diesel en het verschil zal dus iets hoger uitkomen. Maar als je spreekt over 10 jaar zou de prijs dus al gemiddeld 2 euro of hoger moeten zijn over die 10 jaar voordat de diesel voordeliger wordt.
je kan dit nooit op voorhand weten. maar, door een wagen te kopen die niet te duur is in aankoop, zijt ge ook niet gejost als de restwaarde toch tegenvalt na 10 jaar.
een mazda 3 1.5 van 20k, gaat je dan nooit meer dan 2k aan afschrijving kosten per jaar als je hem effectief 10 jaar houdt.
Net bij een officiële Mazda garage geweest.
ze hadden een 1.5D staan van 2016 met 20.000km op de teller.
Alles erop en eraan (parkeersensoren, 19"wielen, gps, zetelverwarming, geblindeerde wielen,....) voor 17.000 euro.
auto komt wel uit Italië.
Fabrieksgarantie tot 2019.
Voor mij is het niet logisch dat een Belgische Mazda dealer een 2e hands auto koopt in een (ex) dieselland als Italië?
Meningen kunnen uiteraard verschillen...
In Italië begint de vraagprijs voor zo’n uitvoering bovendien aan € 16500…
Voor mij is het niet logisch dat een Belgische Mazda dealer een 2e hands auto koopt in een (ex) dieselland als Italië?
Meningen kunnen uiteraard verschillen...
In Italië begint de vraagprijs voor zo’n uitvoering bovendien aan € 16500…
Waarom is dat niet logisch dat hij dat in italie koopt?
In België gaat 2/3 van alle recente 2e hands diesels al jaren naar Oost-Europa (door het overaanbod van ex firma auto’s in het kleine België)
Waarom dan nog in Italië een “gewone” 2e hands auto zoeken, want men kan ook vlakbij in Duitsland of Frankrijk (of Nederland) gaan kijken…waar je alles op 1 dag kan regelen...
Voor mij is dat niet logisch....maar ik zie misschien spoken...
ps
Uit Duitsland worden/werden er jaarlijks wel 120.000 2e hands auto's (vooral Duitse) ingevoerd in België. (+/- 20.000 door particulieren)
In België gaat 2/3 van alle recente 2e hands diesels al jaren naar Oost-Europa (door het overaanbod van ex firma auto’s in het kleine België)
Waarom dan nog in Italië een “gewone” 2e hands auto zoeken, want men kan ook vlakbij in Duitsland of Frankrijk (of Nederland) gaan kijken…waar je alles op 1 dag kan regelen...
Voor mij is dat niet logisch....maar ik zie misschien spoken...
ps
Uit Duitsland worden/werden er jaarlijks wel 120.000 2e hands auto's (vooral Duitse) ingevoerd in België. (+/- 20.000 door particulieren)
Mazda dealer importeert ze meestal uit duitsland. In belgie is de markt zeer klein voor jonge mazda 3s.
Ik maak mij niet zoveel zorgen aangezien het een officiële mazda garage is en dat er nog fabrieksgarantie op zit tot 2019.
Dealer zorgt ervoor dat de hele papierwinkel in orde iss voor import.
Wat maakt dat nu uit of die wagen z'n eerste 20.000 km gereden heeft in BE, NL, DE of IT... als de auto in orde is qua uiterlijk, technisch en de voorwaarden zijn goed (garantie) maakt dat toch gene zak uit? Van mijn part komt die dan uit Timboektoe .
En volgens mij ben je nog altijd beter af met een diesel, 100 km per dag is niet niks. Met een voltijdse baan levert dat al meer dan 20.000 km woon-werk verkeer op jaar basis... en dan tel ik de privé km's er nog niet bij...
En volgens mij ben je nog altijd beter af met een diesel, 100 km per dag is niet niks. Met een voltijdse baan levert dat al meer dan 20.000 km woon-werk verkeer op jaar basis... en dan tel ik de privé km's er nog niet bij...
Heb een berekening gemaakt. Benzine is maar goedkoper als die in aankoopprijs 2000 euro goedkoper is. De diesel die we op het oog hebben is zeker niet duurder dan benzine varianten.
Vanmiddag testritje gaan maken.
ze hadden een 1.5D staan van 2016 met 20.000km op de teller.
Alles erop en eraan (parkeersensoren, 19"wielen, gps, zetelverwarming, geblindeerde wielen,....) voor 17.000 euro. auto komt wel uit Italië.
Ik heb het niet zo meteen begrepen op van die karretjes die reeds ingevoerd werden door handelaars ... uiteindelijk kan je dat kan allemaal zelf en dan heb je - als je op je strepen staat - inzage in de onderhoudshistoriek en herkomst, zo kan je een anale beurt voorkomen.
Comment