Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zacht afgeveerde, nieuwe comfortabele wagen gezocht.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zacht afgeveerde, nieuwe comfortabele wagen gezocht.

Ben eigenlijk al lang op zoek naar een wagen met een heel zacht comfort. Ik moet dan denken aan een R25 of een Espace eerste/tweede generatie ofzo. Of een C5 met hydrosuspensie...

Als je nu een nieuwe wagen wil kopen, waar vind je dan zo'n zachte fauteuils en vooral een alles wegfilterende ophanging? Als die dan nog in relatieve stilte werkt is het helemaal ideaal.
    Sportiviteit of extreme luxe is mij niet belangrijk. Betrouwbaarheid natuurlijk wel.

Een probleem is wel dat hij geen 70K ofzo moet kosten, daarvoor hebben we het budget niet.

Suggesties?
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Ga je nieuw kopen ? Dan is de Espace op dit gebied nog altijd een aanrader hoor. Ga je tweedehands, dan is Espace 4 hetgene je zoekt
    Met andere merken geen echte ervaring, behalve met mijne huidige auto. Da's ook een vliegend tapijt.

Comment

Espace rijdt als een tapijt, maar als het gaat om geluid, dan is een sedan beter dan een break, en beter dan een monovolume.

Een E-klasse met luchtvering is ook heel zacht.

Je moet eigenlijk zoeken naar een behoorlijk zware auto, en soms ben je zelfs beter af met sportzetels omdat die beter instelbaar zijn en goed aansluiten.
      Last edited by Tommie1; 21/11/2017, 18:52.

Comment

Maar Espace is toch ook vrij stil hoor. Vind ik toch.

Comment

Zet U eens in een BMW 7, dat is stil :-) , zeker met een dikke naft.

Comment

N''een diesel hoort ge daarin ook niet zulle . Enkel bij volle gas een lichte zelfs sportieve brom. En inderdaad, geen rammelke, geen piepke, zelfs niet op slechte kasseien.

Comment

Jeep Compas. En wegblijven van te grote velgen
              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Iets als een lexus GS300h? superzacht, geen schokken, stilte,...?

Comment

Citroen C5?

Last edited by sunking; 21/11/2017, 21:46.

Comment

NIEUWE wagen, stond er in de titel.
                    Kun je een C5 nog nieuw krijgen?
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

gpdude , was jij het die ergens schreef dat je graag eens met een Duster wou rijden om die reden ?

Comment

Skoda Superb heeft ook een comfortabele ophanging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                          NIEUWE wagen, stond er in de titel.
                          Kun je een C5 nog nieuw krijgen?
                          Tuurlijk dat, nieuwe komt in 2020

Comment

Lexus GS: https://nl.lexus.be/car-models/gs/#keyfeatures

Comment

De gefacelifte C4? https://www.autowereld.be/autonieuws...-airbumps.html
                              Ik lees toch dat die extra comfortabel is afgeveerd: http://www.citroen.be/nl/over-citroe...d-comfort.html

Men had ook nog een super comfortabel prototype van de C4 gepresenteerd, maar ik dacht die technologie nog niet in de gefacelifte Cactus zit:

Maar zou in alle modellen komen! Dus ga eens checken bij de Citroën dealer zou ik zeggen.

Comment

Dacia Logan:

De ophanging is voorbereid op het ergste leed en de Logan MCV vlakt imperfecties uit. Putten, wortels, stenen: alles wordt verteerd zonder een spier te vertrekken. Bovendien bleken de geteste motoren (dCi 90 en TCe 90) heel stil, stiller zelfs dan in de Renault Captur. Hetzelfde geldt voor de opmerkelijk goed gefilterde trillingen.

Het gezonde en voorspelbare weggedrag verdraagt zelfs een gespierde rijstijl, die beantwoord wordt met enkele rolbewegingen. De Logan MCV is stil en goed opgehangen; geslaagd dus over de hele lijn. Alleen over de te sterk ontdubbelde besturing valt misschien nog te klagen.
                                Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  gpdude , was jij het die ergens schreef dat je graag eens met een Duster wou rijden om die reden ?
                                  Ja, dat was ik. Ik heb dat her en der gehoord, dat die zacht afgeveerd is.
                                  Moet nog steeds gebeuren.

Interessante tips. Ik ga die eens van dichtbij bekijken.
                                  Jeep Compas ken ik niet, Citroën heeft momenteel geen C5. En het zijn zijzelf die zeggen dat de C4 zacht rijdt. Dus toch oppassen...
                                  Skoda Superb is inderdaad goed -ik krijg die regelmatig als taxi- maar heb ooit ook een C5 Touring als taxi gehad en dat was hemels.

En misschien zijn de andere Dacia's ook zo zacht? De MCV is nu wel veruit de lelijkste uit de hoop. Zelfs de Lodgy is een heel stuk beter gelijnd...

Comment

No offence, maar als je een Dacia met een C5 gaat vergelijken ga je toch verschieten denk ik. Je kan die 2 auto's toch niet langs elkaar plaatsen qua ophangingscomfort en stilte.
                                    C5 touring V6 is voor mij nog altijd één van dé comfortabelste auto's die ik ooit reed.
                                    Citroen gaat ergens volgend jaar wel met een nieuwe C5 uitkomen, maar die gaat nooit meer dat wolkige hebben, wat de echte citroën liefhebber zo kon smaken, denk ik.

Je zegt, hij mag geen 70 K kosten, maar wat wil je dan wél besteden. Want daar hangt veel vanaf natuurlijk.
                                    een E-klasse op luchtvering bv zal ook wel zalig rijden (zelf geen ervaring mee)

Comment

Heb nergens beweerd dat die Duster gelijkwaardig zou rijden als een C5. Maar een C5 is in elk geval al niet meer te krijgen.

Budget? Ongeveer 30K max.
                                      Ik weet niet hoe jullie dat doen om 70K aan een wagen te besteden maar wij moeten 2 wagens zelf kopen en in ben maar eenvoudige treinbestuurder... Dus wagens zijn een grote kost hier in huis en ik wil er zoveel mogelijk in (zit)comfort van genieten. Heel lang rijden we er niet mee, meestal een 4 of 5 jaar en mijn werkwagen doet elk jaar ongeveer 35000km (ongeveer 3u/dag woon/werk).

Comment

Talisman ?

Comment

Working...
                                        X