Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6 gt - nieuwe A7 - testla x of panamera turismo e-hybrid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 6 gt - nieuwe A7 - testla x of panamera turismo e-hybrid

    mijn huidige bmw (nieuwe bmw 5) heeft jammer genoeg kennis gemaakt met een vrachtwagen...waardoor deze voor de schroot is.

    Ik ben dus op zoek naar een nieuwe wagen maar ik weet het echt niet...

    met de tesla x heb ik ondertussen wel al een proefrit gemaakt.

    wat zou jullie voorkeur zijn. De tesla en panamera hebben ongeveer dezelde prijs. Voor de A7 nog geen prijzen beschikbaar maar zouden in lijn liggen met de gt.

    Tx

  • #2
    6GT ( moet je voor zijn) of de A7.


    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Panamera no doubt.

      Comment


      • #4
        1 Panamera
        2 Tesla
        3 BMW 6
        4 A7

        Zou mijn volgorde zijn... Twijfel enkel tussen 1 en 2 omdat ik niet weet dat de Panamera steeds zijn volle vermogen kan leveren indien batterij leeg.

        Comment


        • #5
          terug ne nieuwe 5

          Comment


          • #6
            Niet tevreden van die nieuwe 5 ?

            Comment


            • #7
              panamera!
              lets have some more member berries

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                Niet tevreden van die nieuwe 5 ?
                Is niet opgewassen tegen een vrachtwagen,
                (die andere waarschijnlijk ook niet, maar dat weet TS misschien nog niet )

                Comment


                • #9
                  Hier ook voorkeur voor de Panamera, of een nieuwe 5.
                  Onlangs me de nieuwe 5 mee gereden en toch wel onder de indruk van de verbeteringen tov het vorige model.

                  Tesla, enkel als je er goed over nagedacht hebt qua autonomie, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

                  Comment


                  • #10
                    Geen twijfel mogelijk

                    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo - Rij-impressieDeze zomer konden we al kort op pad met de nieuwe Turbo S-versie van de jongste Panamera, maar...
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                    Comment


                    • #11
                      Ik was heel tevreden van de nieuwe 5! Maar psychologisch is het moeilijk dezelfde te nemen (het was echt een hele zware klap). Voorkeur gaat ook lichtjes uit naar de panamera .

                      Comment


                      • #12
                        Dan zou ik gewoon voor die Panamera gaan.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door TomGbe Bekijk Berichten
                          Ik was heel tevreden van de nieuwe 5! Maar psychologisch is het moeilijk dezelfde te nemen (het was echt een hele zware klap). Voorkeur gaat ook lichtjes uit naar de panamera .
                          Anderzijds kan je ook zeggen dat het stevige wagens zijn en er misschien vertrouwen door hebben dat ze je bij een mogelijk accident goed beschermen ? Mijn vrouw heeft zoiets met haren Espace. Daar is ne tractor met zo'n waterkar tegen 80 (!) per uur achteraan op ingereden en we hebben dat allemaal overleefd. Vandaar dat ze terug ne Espace wou. D'een auto zag er rondom verfrommeld uit maar de cabine was perfect intact

                          Comment


                          • #14
                            4) De Tesla X is wel leuk, maar minstens 30% te duur voor wat hij te bieden heeft. Er is ook nul korting op. Ziet er verder ook enkel OK uit op gigantische velgen, en langs achter bekeken komt het nooit meer goed. Was het niet omwille van de fiscaliteit, dan kocht niemand dit. Gezien dit geen plug-in hybride is, zou ik in geval je dit echt overweegt aanraden te wachten tot de onvermijdelijke concurrentie op de markt komt (Q6 eTron, Jag i-Pace).

                            3) Het idee achter een Panamera lijkt me net om een 4-deurs sportwagen te kopen, en blijkbaar slagen de gewone modellen daar ook eerder goed in. Maar eens je er een paar 100 kilogram batterijen in gooit, dan gaat dat natuurlijk verloren, zelfs als het ding in een rechte lijn hard gaat. Ik snap de attractie wel van nog 1x langs de fiscale honingpot te passeren voor het deksel er definitief op gaat, maar geef jezelf dan goed rekenschap van het feit dat je nog eeeeeeerg lang met deze wagen zal moeten rijden, want vanaf 1/01/2018 is de herverkoopwaarde minstens dramatisch, mogelijk zelfs catastrofaal (in BE onverkoopbaar, dus moet in export naar een land waar de honing nog uitgedeeld wordt - good luck with that!).

                            2) De nieuwe 5-reeks is in het algemeen een knappe bak, op een paar details na (voorkant is een beetje vreemd en dat losstaande iDrive scherm niet van deze tijd meer). De 6 is eigenlijk een variant op die 5, en hoewel ik die zelf nooit zou kiezen boven de berline of de break, is het nog steeds een wagen waar weinig slechts over te zeggen valt. Dik uitgerust (en gegeven de concurrenten hierboven ga ik daar van uit) heeft hij wel iets, dat vond ik zelfs van de vorige 5 GT. De rationele keuze lijkt mij de 30d xDrive. De 40i lijkt op papier interessant maar is in de praktijk zielloos (tenzij je er een M Performance Exhaust ondersteekt, dan is hij lekker maar altijd erg luid, inclusief 'drone' op snelweg). Als je echt goed kan rekenen en vergelijkt met wat een Model X je, zelfs met alle aftrek, zou kosten, dan moet voor dat budget een 640d xDrive haalbaar zijn en dan heb je wel iets heel leuks.

                            1) Dan blijft de nieuwe A7. De vorige generatie was ik geen fan van. De nieuwe werkt voor mij op 1 of andere manier beter - misschien die Porsche imiterende doorlopende achterlichten? Anyway, de realiteit is dat elke wagen op je lijst een beetje (soms veel) een boot is. Dit is niet de klasse waar je de scheurijzers haalt. En dan vind ik de nieuwe A7 een logischer keuze dan de 6 GT. Hij is minder moeilijk qua design, en ziet er in het algemeen meer uit als een wagen van 2020, tegenover de 6 die een beetje in 2015 blijven plakken is. Dus doe mij maar een A7, S-Line, Floretzilver, black optic pack, flink wat opties - reken 100.000 EUR (ouch).





                            Comment


                            • #15
                              Nieuwe Mercedes CLS.

                              Comment


                              • #16
                                Je moet wel rekenen dat ze op een A7 een 20k korting geven. Mss niet op het nieuwe model ? Op een 6GT zal je ook nog wel een redelijke korting krijgen bmw kennnende.. op een model x krijg je geen korting en op een pana weinig..

                                De model x en pana zijn ook wel stukken duurder dan een a7/6GT..

                                Persoonlijk ga ik mijn voorkeur niet geven omdat ik ook een beetje aan deze wagens heb getwijfeld ( buiten de 6GT)

                                Een pana hybrid levert NIET zijn volle vermogen als de batterij leeg is.. maar in sport+ laat die batterij zo snel bij dat je volgens mij alleen in de problemen kan komen als je continu vmax gaat doen.. ik ga dit eind van de maand uittesten in Duitsland als het weer het toestaat..

                                In België ga je in elk geval nooit een lege batterij hebben als je dat niet wil.

                                Op 15 km snelweg wordt er een 7-8 km range bijgeladen in sport+ ( ongeveer he )
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

                                Comment


                                • #17
                                  En wat verbruikt die Pana dan wanneer je boendert in sport+ en tegelijk batterijen oplaadt? Je zal niet toekomen met 15l gok ik

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk Berichten
                                    4) Was het niet omwille van de fiscaliteit, dan kocht niemand dit.
                                    Dat geldt voor veel auto's tegenwoordig, vooral dan in het bedrijfswagensegment.

                                    Ik snap de attractie wel van nog 1x langs de fiscale honingpot te passeren voor het deksel er definitief op gaat, maar geef jezelf dan goed rekenschap van het feit dat je nog eeeeeeerg lang met deze wagen zal moeten rijden, want vanaf 1/01/2018 is de herverkoopwaarde minstens dramatisch, mogelijk zelfs catastrofaal (in BE onverkoopbaar, dus moet in export naar een land waar de honing nog uitgedeeld wordt - good luck with that!
                                    Terechte opmerking.
                                    Maar de meesten denken zover niet.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door FvDm
                                      En wat verbruikt die Pana dan wanneer je boendert in sport+ en tegelijk batterijen oplaadt? Je zal niet toekomen met 15l gok ik
                                      Ik heb eens een ritje geboendert ( met top van 285 km/u en voor het overige toch vrij vaak een stuk boven de 200 en ik zat aan 17 liter) dus dat geeft je een idee..

                                      Ik zit na 5000 km aan 10 liter en ik rijd allesbehalve zuinig maar ik laad wel regelmatig.

                                      Zuinige rijstijl zal je toekomen met 8-9 zonder te laten en 6-7 met laden
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

                                      Comment

                                      Working...
                                      X