Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere

    Wat zouden jullie kiezen en waarom? Het gaan hier telkens over modeljaar 2018 en hatch/sedan versie tussen de 30 en 35k euro.

    Golf GTI 230 (de referentie maar duurder dan de rest)
    Golf GTI 245 (wat zijn verschillen met 230 versie? Behalve grotere schijfremmen standaard (kan ook aftermarket tenslotte) en enkel met DSG te krijgen (in België althans),

    Octavia RS230 (meer gezinswagen achtig ipv hot hatch maar meer ruimte voor opties door prijs)
    Octavia RS245 (wat zijn de verschillen met 230 versie?)

    Zowel 230 als 245 versies zijn te chippen naar zelfde pk aantal, +- 310 (zoals Golf R).

    Leon Cupra (meeste pk (300), zelfde motor/turbo etc als Golf R en zelfs goedkoper dan Golf GTI dus ruimte voor opties) prijs/kwaliteit?

    of de Hyundai i30N N2 Performance (275pk) --> goedkoopste van allemaal, nieuwste van allemaal, veel opties standaard maar hoogste co² uitstoot en mindere afwerking en niet Duits dus doorverkoopwaarde in belgie???

    Uiteraard heb je nog de Focus ST voor die prijs (gedateerd, interieur afwerking minder)
    Civic Type R, S3, Focus RS, WRX STi, 308 GTI, Megane RS 2018, etc --> niet concurrentieel qua prijs? Boven 40k incl korting?
    Last edited by Liquid Li0n; 05/12/2017, 23:58.
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

  • #2
    Megane RS duurder dan Golf GTI ? Ook de prijs na korting ?
    Persoonlijk zou ik uit het lijstje de Golf nemen, maar dat heeft meer te maken met nostalgie dan met kennis. Zal ook betere herverkoopwaarde hebben vermits zijn bekendheid ?

    Comment


    • #3
      Uit het eerste lijstje de i30N of de Leon Cupra.
      Als we verder kijken de Focus RS.
      ​​​​​​​En als ik in de lijst de wrx sti zie staan, dan denk ik aan de Lancer evo, spijtig genoeg maken ze die niet meer.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • #4
        Cupra, meeste pk's voor uw centen.

        Comment


        • #5
          Je geeft niet echt aan wat voor jou het meest belangrijke is: pk's, ruimte, prijs? Dat bepaalt nu net wat voor jou de juiste keuze is.

          Cupra heeft voor mij een petjes imago, net als Seat in het algemeen een beetje
          Hyundai is zo'n beetje van ik wil wel maar ik kan niet echt, verdienstelijke 1ste poging in dit segment maar dat is het dan ook, het is ook een lelijke wagen (imho)
          Ik zou persoonlijk doorsparen voor een Golf R, zoveel prijsverschil met een GTI Performance is er niet bij gelijke uitrusting en je hebt de prestaties van een basis 911 Carrera

          Comment


          • #6
            En voor jou is het imago precies het belangrijkste
            ​​​​​​

            Comment


            • #7
              Heb al wat reviews gezien van de i30 N, en grotendeels toch lovend. Idem over de interieurkwaliteit, verschil tov Golf zou niet zo groot zijn.
              Zou twijfelen tussen de i30 N en de Cupra.

              Comment


              • #8
                Honda voor mij, zonder twijfel.

                Comment


                • #9
                  De octavia is geen hatch dus die zou ik links laten liggen.
                  De Golf R, wat aan de steriele kant door de 4WD en duur.
                  Met de rest kan je wellicht niet veel mis doen.
                  Ik zou twijfelen tussen de i30N en de Golf GTI.

                  Comment


                  • #10
                    Hyundai I30N, zonder twijfel!
                    Miscchien niet de meest 'hardcore' wagen maar wel degene die mij het meest aanspreekt. De Leon Cupra op de tweede plaats.
                    Een Golf moet ik niet hebben, ook geen R of GTI dus die valt sowieso al af.
                    2012 Abarth 500 'esseesse'

                    Comment


                    • #11
                      De I30N. De goedkoopste, de nieuwste en volgens de sticker op de achterruit ook 5 jaar garantie. Die garantie lijkt me op een wagen waar niet traag mee gereden zal worden een absoluut pluspunt, maar dan zal hij wel standaard moeten blijven. Over afwerking en tech zou ik mij geen zorgen maken, ik heb een nieuwe (normale) I30 en alle materialen voelen zacht genoeg aan en de wagen zit naar mijn gevoel zeer goed in elkaar. En ik kom van een reeks Duitse wagens om mee te vergelijken. Wat je spaart in aankoopprijs, geef je uit aan 98 en banden.

                      Comment


                      • #12
                        Haal alle badges weg en de i30n lijkt sprekend op een Golf. Nogal duidelijk waar ze de mosterd hebben gehaald. Dus die i30 lovers die tegelijk Golf haters zijn gaan hier wel zwaar de mist in.
                        Ik weet dat het bon ton is om op VW te kappen maar sommigen maken zich hier echt wel grenzeloos belachelijk mee.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                          Haal alle badges weg en de i30n lijkt sprekend op een Golf. Nogal duidelijk waar ze de mosterd hebben gehaald. Dus die i30 lovers die tegelijk Golf haters zijn gaan hier wel zwaar de mist in.
                          Ik weet dat het bon ton is om op VW te kappen maar sommigen maken zich hier echt wel grenzeloos belachelijk mee.
                          Euhm, het lijkt me eerder dat jij je belachelijk maakt door zo te reageren terwijl er niemand negatief gedaan heeft over de golf.

                          Comment


                          • #14
                            Die I30 zal wel een goede wagen zijn, maar hij doet me niks eigenlijk. Misschien onbekend onbemind of iets in die trend. Als het de Golf niet wordt, dan de Seta voor mij
                            Had je eigenlijk al eens prijs gevraagd voor de Megane RS? Zijn er hier die de prijs ongeveer kennen na korting ? Want blijf het raar vinden dat die echt duurder zou zijn dan een Golf.

                            Comment


                            • #15
                              Achterkant van die Hyundai is inderdaad precies wel een Golf 6, ook vooraanzicht doet op de grill na heel erg 'Golf' aan maar dat mag ook niet verbazen gezien er een Duitser achter het i30N concept zit.

                              @DHL: De Megane is wel een stuk krachtiger (en nieuw model). Een basis Golf GTI is op zich qua specs al lang niet speciaal meer met 230pk, zelfs de gewone 2 liters genre A250 die totaal niet sportief gepositioneerd zijn komen in de buurt. Bij Seat-VW is prijsverschil gewoon marktzetting binnen de groep (met ook wel gevolgen voor de inruilwaarde natuurlijk)

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                En voor jou is het imago precies het belangrijkste
                                ​​​​​​
                                Helemaal niet, alleen vind ik Seat een overbodig merk, brengt niets bij binnen de VAG groep en was sinds 2008 vrijwel continu verlieslatend op EBIT-niveau (operationeel)

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                  Haal alle badges weg en de i30n lijkt sprekend op een Golf. Nogal duidelijk waar ze de mosterd hebben gehaald. Dus die i30 lovers die tegelijk Golf haters zijn gaan hier wel zwaar de mist in.
                                  Ik weet dat het bon ton is om op VW te kappen maar sommigen maken zich hier echt wel grenzeloos belachelijk mee.
                                  En wie zit er hier juist op VW te kappen? Volgens mij heeft er hier nog niemand iets negatief gezegd over de Golf.
                                  2012 Abarth 500 'esseesse'

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ik heb al een aantal van deze wagen gehad, hangt af van wat je belangrijk vind. Wil je prestaties dan ga je voor de Seat Leon waar ik 3j mee gereden heb. Bloedsnel en beetje bokkig/agressief. Nu heb ik de nieuwe gti en voor mezelf weet ik dat ik geen Leon meer neem. De afwerking op alle gebied is beter. Zowel buiten als binnen. Hij is wel een stukje trager (op te lossen ) maar rijdt gewoon beter voor dagelijks gebruik en qua afvering. De Leon presteert wel beter (acceleratie, sper). Ik heb nog niet het gevoel had op de 230 gti iets tekort te komen qua tractie/remmen. Dus eerst uitmaken wat belangrijkst is: imago, prijs of prestatie

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik hoop dat de nieuwe megane rs niet zoals de clio rs wordt. De huidige clio rs is naar mijn mening toch duidelijk minder een rs dan de voorgaande, is daarom ook de koppositie verloren aan de fiesta st.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Die heb ik ook gehad voor 1,5j en idd meer gt dan rs geworden

                                        Comment

                                        Working...
                                        X