Oorspronkelijk geplaatst door ReV
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere
Collapse
X
-
Mij ook niet.
Als je ziet hoeveel er rond rijden (algemeen) zijn er velen die er zo over denken.
Maar begrijp wat hij bedoelt, heb dat ook met bepaalde merken.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
ja ik begrijp dat hier ook. In mijn omgeving weten ze dat ik wat meer van auto's ken dan ze zelf en ik ben geen fan van Franse of Italiaanse auto's. Ik zou eerder een VW benzine of diesel aanraden dan een Renault dus zou het wel raar zijn als ik dan bv met een Peugeot 308 GTI of Megane RS zou afkomen. Want mensen zien dat als een Renault en niet als een hot hatch. Want een Megane RS is de enige Renault die ik zou durven kopen.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk BerichtenRationele keuze van u. De elise zal wel onder je vel blijven zitten. Eens je zo'n speelse auto heb gehad ,blijft dat virus. Ik spreek uit ervaring. Ik heb elise's gehad en dan doe je die weg omdat je iets anders wil dat ook fijn zal rijden en dan koop je een wagen met redelijk pk's en mooie looks . 3 keer ben ik in die val gelopen en telkens was er het verlangen terug naar een elise.
Die I30n lijkt me wel een geweldige wagen voor het geld. Ik ging van een elise naar een Esprit en Porsche cayman s en een Renault megane RS. En toch heb ik ze allemaal terug weg gedaan en blijft het verlangen naar een Elise! Jammer genoeg zijn ze nu pokkeduur geworden en ben ik de 50 gepasseerd. Maar stiekem wil ik er terug 1.
Pk's zijn zeker niet alles. Begin jaren 2000 had ik de kans om een rondje nordschleife mee te rijden met een 996 GT3 en was wat teleurgesteld in de acceleratie van 30 tot 120. Daarboven blijft zo'n auto gewoon gaan en gingen m'n ogen ver open bij het remmen en bochtsnelheden. Die rit heeft me meer naar een Elise geduwd dan een veel duurder pk monster, hoe leuk dat ook is.
Ik denk dat de Megane 4 RS nog leuker zal sturen maar een sper kan enkel met een cup ophanging dus steeds heel stevig. De 2 extra deuren op de nieuwe rs zijn wel aanlokkelijk maar de i30n lijkt me met de instelbaarheid een beter compromis als 2de 'gezinswagen'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk BerichtenHet is een mooie wagen en zeer goed prijs kwaliteit maar volgens mij blijft het marktaandeel beperkt, wegens merk. Velen de zullen de meg rs en een gti kiezen omdat dit “gekende” merken zijn. Loopt ook wat harder dan een stock gti en interieur is niet zo spectaculair. Idd wel mooie aanvulling op hothatch gamma, hoe meer keuze hoe beter
Voor mij was het totaalpakket en redelijke prijs hetgeen de doorslag gaf om de i30n te kiezen. De GTI is al jaar en dag een heel goeie wagen maar ik vind hem te duur, en dan zijn er nog de opties.
Meer keuze stimuleert de hothatch markt wat ze wel kan gebruiken met de opgelegde 'vergroening' van de motoren. Gelukkig is er nog geen taks op de hoeveelheid fun een auto geeft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dachero Bekijk BerichtenRationele keuze van u. De elise zal wel onder je vel blijven zitten. Eens je zo'n speelse auto heb gehad ,blijft dat virus. Ik spreek uit ervaring. Ik heb elise's gehad en dan doe je die weg omdat je iets anders wil dat ook fijn zal rijden en dan koop je een wagen met redelijk pk's en mooie looks . 3 keer ben ik in die val gelopen en telkens was er het verlangen terug naar een elise.
Die I30n lijkt me wel een geweldige wagen voor het geld. Ik ging van een elise naar een Esprit en Porsche cayman s en een Renault megane RS. En toch heb ik ze allemaal terug weg gedaan en blijft het verlangen naar een Elise! Jammer genoeg zijn ze nu pokkeduur geworden en ben ik de 50 gepasseerd. Maar stiekem wil ik er terug 1.2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CUP200 Bekijk BerichtenZelf twijfel ik op dit moment tussen een I30N performance nieuw en een megane rs edc demo rond dezelfde prijs.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Ik zou toch eerder voor de Megane RS gaan, mooiere auto, betere uitstraling, maar dan zijn natuurlijk persoonlijke zaken en dat verschilt voor iedereen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
I30N
En liever een nieuwe dan een demo.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk zou toch eerder voor de Megane RS gaan, mooiere auto, betere uitstraling, maar dan zijn natuurlijk persoonlijke zaken en dat verschilt voor iedereen.
Comment
-
Ik zou ook graag voor iets anders gaan met wat extra power ten opzichte van mijn huidige Megane GT, maar het zou terug een break moeten zijn en dan word de keuzemogelijkheid al wat kleiner.
Ook merk ik dat ik serieus "verslaafd" ben aan de 4-wiel sturing en dat vind je nergens anders in deze klasse (toch niet bij mijn weten).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Zoek u een Honda Prelude van begin jaren 90.
Die hebben dat.
den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenZoek u een Honda Prelude van begin jaren 90.
Die hebben dat.
Ik heb wel iets anders op autoscout gevonden, Seat Leon ST Cupra 300 4drive DSG.
Geen 4 wiel sturing, maar denk dat ik dat snel vergeten zou zijn.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Op het salon stonden er twee cupra’s van beide goed in de 50.000€.Last edited by Gixxer; 04/02/2019, 00:58.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten4 wiel sturing heeft dat wel ja, maar is geen break he.
Ik heb wel iets anders op autoscout gevonden, Seat Leon ST Cupra 300 4drive DSG.
Geen 4 wiel sturing, maar denk dat ik dat snel vergeten zou zijn.
Maar vind het vreemd dat er zoveel te koop staan. Want dat wil zeggen dat er ook veel zijn die er terug vanaf willen. Vraag me af waarom.
Ik zou sowieso voor een 4wd of rwd gaan, geen fwd meer voor mij..
Comment
-
een Golf R variant dan he, maar dat is volgens mij gewoon een duurdere Seat Leon ST cupraKlik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichteneen Golf R variant dan he, maar dat is volgens mij gewoon een duurdere Seat Leon ST cupra
Ik zeg het, de leon st 4drive lijkt me de ideale hot hatch te zijn voor in belgie mee rond te rijden. Ik vind het gewoon vreemd dat er zoveel te koop staan..
Comment
Comment