Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik lees hier veel i30N en veel Leon of toch de Golf die eigenlijk nog steeds de benchmark is voor hot hatches na jaren en jaren.

    Ik heb momenteel een Golf 7 2.0 TDI (highline) pfl, gekieteld, dus veel koppel, rijplezier en highline luxe, dus opnieuw kiezen voor een Golf 7, ook al is het dan de facelift en in GTI (of GTD) trim is imho weer opnieuw van hetzelfde. Een Leon tenslotte is ook gewoon een Golf, die dan net iets minder afgewerkt is, maar wel Golf R power heeft voor GTI geld.

    Imago is een goeie. Al lig ik daar persoonlijk precies niet echt van wakker. Al is het een nadeel dat je niet weet hoe Hyundai tegenover een getunede wagen staat, of wanneer je hier start stop e.d. kunt/gaat uitzetten (en of dit kan zoals VCDS of VAGCOM) en wat met circuit gebruik en hun garantie. Ook bij de doorverkoop waarde dat dit imago argument de i30N parten speelt. Hij is het minst bekend, is de goedkoopste, heeft 5 jaar garantie MAAR bij verkoop na 5 jaar heeft de volgende eigenaar daar ook niets meer aan. Behalve dan de zekerheid van 5 jaar Hyundai service, maar je zou eventueel bij VAG een "We Care" contract of dergelijke kunnen afsluiten bij Seat, VW of Skoda.

    Ik vind zowel de Seat, Golf als i30N knappe wagens, dat maakt het echt moeilijk. Zeker in discrete kleuren met kentekens verwijderd zijn deze vrij subtiel, zeker de Seat. Een Honda Civic Type-R of de facelift Octavia RS is echt niet zo mooi. Al is die Civic wel speciaal dat het toch weer wat mooi wordt maar dat vind ik, meer als bij de Leon of GTI, echt iets voor petjesvolk.

    de prijzen liggen ook echt dicht bij elkaar. en de pk's ook. standaard of met aanpassing. de Hyundai heeft de hoogste co² uitstoot maar misschien qua verzekering en diefstalgevoeligheid gaat dit meer meevallen dan een Duitser.


    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

    Comment


    • #22
      Ik heb beetje in dezelfde situatie gezeten. Ik twijfelde tussen de i30N en de cupra. Voor beiden eens prijs gaan vragen. En zoals ik de cupra wou kwam hij een heel stuk duurder uit of de i30N.
      Dan een testrit gedaan met de i30N en was wel overtuigd. De cupra ging miss wel sneller en meer pk hebben maar das allang niet meer het belangrijkste voor mij.

      Comment


      • #23
        Blijkbaar is de Peugeot 308 GTI BPS 3 seconden sneller dan de I30N en 0.8sec sneller dan GTI performance op het GP circuit van de Nurburgring.

        Laptimes Hyundai: 1:48,0 min Peugeot: 1:45,0 min VW Golf: 1:47,2 min


        Hyundai's new Hothatch i30 N Performance on track versus Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport and VW Golf GTI Performance, one part of Auto Zeitung‘s comparison ...
        Last edited by Namaz; 30/11/2017, 10:31.

        Comment


        • #24
          Ik vind de Honda Civic Type R nu net zo knap omdat die zo apart is ... ik ga altijd tanken aan de Honda garage in de buurt en daar stond een witte ... vond ik best wel mooi.
          Persoonlijk zou ik voor de Octavia RS kiezen, gewoon voor de praktische kant en de ruimte ...
          2015 Volvo V60 R-Design
          Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

          Comment


          • #25
            Zaterdag ga ik met de Hyundai gaan rijden.

            Circuit gebruik (vrij rijden) is ingecalculeerd in de garantie en er is geen beperking van kilometers.
            De Seat zegt mij weinig.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #26
              Vermits je enigzins uitgekeken lijkt op VAG lijkt de I30N mij de meest evidente keuze. Restwaarde, ni van wakker liggen...

              Comment


              • #27
                Deze volg ik .... ook in die categorie aan 't kijken ....

                Een paar posts terug die vergelijking op NBR waar de i30n het slechts uitkomt is raar gelet dat er heel veel reviews zeggen dat de i30n eerder naar Golf R toe gepositioneerd zou moeten zijn dan naar een Golf GTi ....

                Ik hoop kortelings ook met een i30n te rijden en voor mij is 'de rapste aan t licht' ook veel minder belangrijk, wel het plezier per kilometer (of per bocht )
                2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

                Comment


                • #28
                  voor prijs/kwaliteit de octavia RS 245 of de i30n
                  Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                  Klikerdeklikhier
                  Car name: Octavius Rsus

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door s2000jan
                    Deze volg ik .... ook in die categorie aan 't kijken ....

                    Een paar posts terug die vergelijking op NBR waar de i30n het slechts uitkomt is raar gelet dat er heel veel reviews zeggen dat de i30n eerder naar Golf R toe gepositioneerd zou moeten zijn dan naar een Golf GTi ....
                    Elke test die ik lees of zie komt ook de i30 er als best sturende en fijnst rijdende auto uit.
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • #30
                      Lukt Hyundai wel in lease? Moeilijke keuze wel.... Je 7 was al een goede auto. Geen A of bmw 3?
                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer
                        Zaterdag ga ik met de Hyundai gaan rijden.

                        Circuit gebruik (vrij rijden) is ingecalculeerd in de garantie en er is geen beperking van kilometers.
                        De Seat zegt mij weinig.
                        De Cupra hebben ze in België gewoon kapot geprijsd bij D'ieteren.
                        Over de grens betaal je al gauw 5500eur minder.

                        Sukkelaars zijn het daar in Kortenberg, want de Cupra is de beste rijdende hothatch in de VAG groep en ik denk zelfs daarbuiten.

                        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk Berichten
                          voor prijs/kwaliteit de octavia RS 245 of de i30n
                          maar bij de pre-facelift leek die gewone RS geen sper te hebben en de RS230 (toen) wel een. Nu hebben zowel de RS230 als de RS245 blijkbaar een sper, dus zijn deze krak hetzelfde, als je de 230 of de 245 versie bv zou chippen komen deze beide uit op 310pk

                          Wat de i30N betreft, is natuurijk wel eens een nieuwe eend in de bijt, en echt een stuurmans wagen met knappe sound en veel opties direct standaard.
                          Maar wat mij dan stoort is de prijs tov Duitsland, dat scheelt 5000 euro.
                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n

                            maar bij de pre-facelift leek die gewone RS geen sper te hebben en de RS230 (toen) wel een. Nu hebben zowel de RS230 als de RS245 blijkbaar een sper, dus zijn deze krak hetzelfde, als je de 230 of de 245 versie bv zou chippen komen deze beide uit op 310pk

                            Wat de i30N betreft, is natuurijk wel eens een nieuwe eend in de bijt, en echt een stuurmans wagen met knappe sound en veel opties direct standaard.
                            Maar wat mij dan stoort is de prijs tov Duitsland, dat scheelt 5000 euro.
                            Ja het is opvallend hoe de wagens bij ons duurder worden en in de buurlanden precies goedkoper. De verschillen zijn nog nooit zo groot als nu.

                            Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                            Comment


                            • #34
                              In Nederland kost een N2 Performance €45450. Een auto die je graag wilt niet kopen omdat hij in het buitenland goedkoper is, vind ik niet echt een reden om hem te laten staan. Zeker niet omdat je ook hier nog waar voor je geld krijgt met de N.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                In Nederland kost een N2 Performance €45450. Een auto die je graag wilt niet kopen omdat hij in het buitenland goedkoper is, vind ik niet echt een reden om hem te laten staan. Zeker niet omdat je ook hier nog waar voor je geld krijgt met de N.
                                ja, maar er bestaan zo een zaken als daginschrijvingen. die auto wordt dan zogezegd in Polen of Duitsland ingeschreven voor 1 dag maar die auto is er nooit geweest, enkel die papieren. Ik ken er niet het fijne van maar als je bij een dealer vraagt hoe dat zit als je een auto in het buitenland wil kopen zeggen ze vaak dat dat mogelijk is. of je in België een offerte kunt samen laten stellen en die codes op die offerte kunnen ze gebruiken om in een ander Europees land een te bestellen. Maar vele praten daar niet graag openlijk over omdat dat dan onder de vleugels van D'Ieteren (in geval van VAG) schieten is.
                                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                  In Nederland kost een N2 Performance €45450. Een auto die je graag wilt niet kopen omdat hij in het buitenland goedkoper is, vind ik niet echt een reden om hem te laten staan. Zeker niet omdat je ook hier nog waar voor je geld krijgt met de N.
                                  NL mag je niet vergelijken met hun BPM toestanden.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik zou een tweedehands Focus RS kiezen, bv. uit Duitsland...

                                    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #38
                                      Wat boeit het welke de snelste is op de Nürburgring..., da's goed om aan de toog mee uit te pakken maar op zich heb je er niks aan. Wat voor mij belangrijk zou zijn is dat 1/ het goed rijdt, 2/het interieur mooi is en deftig in elkaar zit en 3/ de auto zijn power kwijt kan, ook als het nat of vettig ligt (= ruim de helft van de tijd hier in België)

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                                        Wat boeit het welke de snelste is op de Nürburgring..., da's goed om aan de toog mee uit te pakken maar op zich heb je er niks aan. Wat voor mij belangrijk zou zijn is dat 1/ het goed rijdt, 2/het interieur mooi is en deftig in elkaar zit en 3/ de auto zijn power kwijt kan, ook als het nat of vettig ligt (= ruim de helft van de tijd hier in België)
                                        In dat geval moet je niet bij een hothatch zijn en is een gewone Golf of I30 ook goed voor jou.

                                        Dat de snelste niet er altijd toe doet is min of meer waar, maar het geef een mooie indicatie hoe de wagen is afgesteld, naar mijn mening wel belangrijk.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                                          1/ het goed rijdt, 2/het interieur mooi is en deftig in elkaar zit en 3/ de auto zijn power kwijt kan, ook als het nat of vettig ligt (= ruim de helft van de tijd hier in België)
                                          (2) is voor een groot deel persoonlijke voorkeur.
                                          (1) en (3) zijn bij mijn weten dik in orde bij een Focus RS, vandaar mijn keuze ;-)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X