De N ook getest en is mij zeer goed bevallen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere
Collapse
X
-
Ik ben benieuwd hoe de kia / hyundai group dat in de toekomst gaat doen. De kia stinger en de I30n is door dezelfde persoon (kom even niet op de naam, maar komt van BMW over) ontworpen/afgesteld. Denk dat kia volgend jaar voor de opvolger ook iets anders zal willen als de huidige cee’d gt.
Comment
-
Er komen alleszins meer N modellen op de markt.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDmDuidelijk de nieuwe forumkar dus die i30N, wie had dat een paar jaar geleden gedacht van Hyundai
Jaar of 2 geleden moest je hier een RS hebben (Megane of Clio) om de man te zijn. Times change...
Zelf vond ik het dashboard veel te sober en de auto te hard voor dagelijks gebruik.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Laat me starten met te zeggen dat ik de i30N een heel cool ding vind. Echter voor mij is dit een Fiesta ST, Polo GTI en consoorten concurrent - zelfs als hij misschien iets meer binnenruimte heeft. Hij ziet er gewoon wat kleiner uit, speelt ook in die prijsklasse, en hoewel het comfort goed zal zijn zal het niet aan dat van een Golf tippen (dat is net waar die zo bekend voor is). Afhankelijk van je eigen omstandigheden kan de i30N volgens mij zeker de juiste keuze zijn, maar niet als je een comfort-gedreven 'daily' zoekt, die ook stand-in gezinswagen kan zijn.
De Octavia gaat dan weer de andere richting uit, namelijk de full-on family car. Dus als je dat zoekt of nodig hebt (primaire gezinswagen), is dit de logische keuze - een GTI break bestaat namelijk niet. Ik zou voor de 245 PK versie gaan, die een echt sperdifferentieel (elektronisch gestuurd) heeft, ipv. sper-simulatie via de remmen (minder effectief en ook niet goed voor je remmen).
Blijft dan de GTI en dat is mijn persoonlijke keuze (ik heb er een in bestelling). Waarom? Zie alles hierboven - de ideale mix van comfort, praktisch, hoogwaardig, hoogtechnologisch, maar bovendien ook heel erg leuk (net genoeg power voor onze wegen - moet niet meer zijn, ook niet minder). Ook hier kies ik de 245 PK versie, zelfde reden als de Octavia, plus in BE is dit verplicht als je DSG wil wat me voor dit type wagen een must lijkt (een handbak is meer iets voor een weekendwagen of iets waar je als 25-jarige elke dag mee wil rijden, think Focus RS of Megane RS). De handbak is trouwens niet echt inspirerend - zeer lichte koppeling (bijna te) en ook de pook zelf is precies en snel maar heeft weinig gevoel.
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenIk zou persoonlijk doorsparen voor een Golf R, zoveel prijsverschil met een GTI Performance is er niet bij gelijke uitrusting en je hebt de prestaties van een basis 911 Carrera
Comment
-
Als je bij de N alles in de comfort stand zet rijdt hij net heel stil en heel zacht.
Daar kan mijn VW niet aan tippen.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk BerichtenAls je bij de N alles in de comfort stand zet rijdt hij net heel stil en heel zacht.
Daar kan mijn VW niet aan tippen.
i30n heeft bij mij momenteel nog een streepje voor op gti, maar met die laatste ga ik ook nog rijden2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III
Comment
-
een GTI performance is er, in Belgie althans, enkel met DSG. Dus dan zou je al een 230pk versie moeten nemen en wel of niet "kietelen". Ook de co2 uitstoot van de GTI valt goed mee en de afwerking en merknaam is super!
Een Megane RS dan, nog wachten tot april, maar ik zit alsmaar tegen iedereen franse merken af te raden en dan zou ik een Franse auto kopen...ben zelf een VAG en Duitse auto fan... Tot die Hyundai kwam...
Maar als je kijkt naar een i30N, heeft de meeste co² uitstoot van allemaal, kost 31 000 euro met fleetkorting maar daarvoor zal je achteraf ook het minst van krijgen in verkoop. Een Leon Cupra kost iets van een 32 000 euro, incl veel opties (met fleetkorting) en daarmee heb je meer pk bij minder co² uitstoot. Wat de VAA goed uitkomt en Seat is VAG wat de prijs in naverkoop mss wel helpt.
De Octavia RS is echt een gezinswagen, en een gezin heb ik bijvoorbeeld al niet, dus daar moet ik niet naar kijken maar is wel de goedkopere oplossing om een GTI blok te hebben incl vele opties.
Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Ja, die co2 is bummer voor de i30n tov gti, maar gti is dan weer duurder. Het compenseert beiden wel als je op de zaak zet. Maar het is niet helemaal fair van die te vergelijken vanwege dsg tov manueel (gti pp dus)
2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReVIk rij nu met een stock 230pk die ik laat testen in december. Ding levert zeker tussen de 240-250pk. Voelt alvast sneller aan dan 230pk en heb wat ervaring in hothatches tussen 200 en 300pk. Laat het jullie alvast weten.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Comment
-
Golf R (2015) had stock 311pk en 410nm. Bij die Cupra's gaat dat juist hetzelfde zijn. Ik kan u wel zeggen dat een R zowel op de baan als op Mettet toch een serieus stukje sneller is dan een GTI Perf. (230) en hoe natter of vettiger de weg, hoe groter het verschil. Met de 245pk heb ik nog niet gereden maar het zou me verbazen moest dit zoveel verschil uitmaken. Wat betreft het verschil in 'beleving', het is maar hoe je dit begrip invult natuurlijk, ik hecht het meeste belang aan bruikbare power in alle omstandigheden.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDmMet DCC (Dynamic Chassis Control) kun je in een Golf ook alle settings op erg comfortabel instellen dempers, stuur, gasrespons,...den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment