Ik lees hier veel i30N en veel Leon of toch de Golf die eigenlijk nog steeds de benchmark is voor hot hatches na jaren en jaren.
Ik heb momenteel een Golf 7 2.0 TDI (highline) pfl, gekieteld, dus veel koppel, rijplezier en highline luxe, dus opnieuw kiezen voor een Golf 7, ook al is het dan de facelift en in GTI (of GTD) trim is imho weer opnieuw van hetzelfde. Een Leon tenslotte is ook gewoon een Golf, die dan net iets minder afgewerkt is, maar wel Golf R power heeft voor GTI geld.
Imago is een goeie. Al lig ik daar persoonlijk precies niet echt van wakker. Al is het een nadeel dat je niet weet hoe Hyundai tegenover een getunede wagen staat, of wanneer je hier start stop e.d. kunt/gaat uitzetten (en of dit kan zoals VCDS of VAGCOM) en wat met circuit gebruik en hun garantie. Ook bij de doorverkoop waarde dat dit imago argument de i30N parten speelt. Hij is het minst bekend, is de goedkoopste, heeft 5 jaar garantie MAAR bij verkoop na 5 jaar heeft de volgende eigenaar daar ook niets meer aan. Behalve dan de zekerheid van 5 jaar Hyundai service, maar je zou eventueel bij VAG een "We Care" contract of dergelijke kunnen afsluiten bij Seat, VW of Skoda.
Ik vind zowel de Seat, Golf als i30N knappe wagens, dat maakt het echt moeilijk. Zeker in discrete kleuren met kentekens verwijderd zijn deze vrij subtiel, zeker de Seat. Een Honda Civic Type-R of de facelift Octavia RS is echt niet zo mooi. Al is die Civic wel speciaal dat het toch weer wat mooi wordt maar dat vind ik, meer als bij de Leon of GTI, echt iets voor petjesvolk.
de prijzen liggen ook echt dicht bij elkaar. en de pk's ook. standaard of met aanpassing. de Hyundai heeft de hoogste co² uitstoot maar misschien qua verzekering en diefstalgevoeligheid gaat dit meer meevallen dan een Duitser.
Ik heb momenteel een Golf 7 2.0 TDI (highline) pfl, gekieteld, dus veel koppel, rijplezier en highline luxe, dus opnieuw kiezen voor een Golf 7, ook al is het dan de facelift en in GTI (of GTD) trim is imho weer opnieuw van hetzelfde. Een Leon tenslotte is ook gewoon een Golf, die dan net iets minder afgewerkt is, maar wel Golf R power heeft voor GTI geld.
Imago is een goeie. Al lig ik daar persoonlijk precies niet echt van wakker. Al is het een nadeel dat je niet weet hoe Hyundai tegenover een getunede wagen staat, of wanneer je hier start stop e.d. kunt/gaat uitzetten (en of dit kan zoals VCDS of VAGCOM) en wat met circuit gebruik en hun garantie. Ook bij de doorverkoop waarde dat dit imago argument de i30N parten speelt. Hij is het minst bekend, is de goedkoopste, heeft 5 jaar garantie MAAR bij verkoop na 5 jaar heeft de volgende eigenaar daar ook niets meer aan. Behalve dan de zekerheid van 5 jaar Hyundai service, maar je zou eventueel bij VAG een "We Care" contract of dergelijke kunnen afsluiten bij Seat, VW of Skoda.
Ik vind zowel de Seat, Golf als i30N knappe wagens, dat maakt het echt moeilijk. Zeker in discrete kleuren met kentekens verwijderd zijn deze vrij subtiel, zeker de Seat. Een Honda Civic Type-R of de facelift Octavia RS is echt niet zo mooi. Al is die Civic wel speciaal dat het toch weer wat mooi wordt maar dat vind ik, meer als bij de Leon of GTI, echt iets voor petjesvolk.
de prijzen liggen ook echt dicht bij elkaar. en de pk's ook. standaard of met aanpassing. de Hyundai heeft de hoogste co² uitstoot maar misschien qua verzekering en diefstalgevoeligheid gaat dit meer meevallen dan een Duitser.
Comment