Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

In dat geval moet je niet bij een hothatch zijn en is een gewone Golf of I30 ook goed voor jou.

Dat de snelste niet er altijd toe doet is min of meer waar, maar het geef een mooie indicatie hoe de wagen is afgesteld, naar mijn mening wel belangrijk.
    Aan zo'n Ring recordlap gaan meestal wel 237 pogingen vooraf, bovendien in een speciaal daartoe geprepareerde wagen (banden, aerodynamica etc.) en met een coureur van wie de driving skills die van de gemiddelde hothatch koper mijlenver overstijgt. Sta me daarom toe om zo'n marketingpraat met een zoutmijn te nemen.

Comment

Ik heb het niet over die ringlaps he, dat neem ik al lang niet meer serieus.

Had het over die drie test met de I30N, 308 GTI en de Golf GTI, dat je daar wel kan zien wat een afstelling doet en vooral gewicht. De I30N is de zwaarste van de drie.
      Niet geheel onbelangrijk in die categorie.
      En de underdog in die wereld, de 308 GTI, er blijkbaar vlot door gaat voor maar een 1.6 te hebben.

Comment

308 tegen gti's en clubsports op de nurburgring

308 trouwens met vier man in de auto

Completely standard Peugeot 308 GTi 270, with four adults onboard, hunts down stripped out, track prepared, roll-caged, well driven Golf GTi Clubsports durin...
        www.peugeotforum.be

Comment

Die 308 vind ik echt niet mooi (maar das uiteraard persoonlijk)

Qua prijzen: ik kan aan een maximale fleet korting geraken voor VW en Seat .... het verschil tussen beide (in wat je kan krijgen) is maar liefst 9% meer bij Seat waardoor een Cupra 9k goedkoper is dan een Golf PP en zelfs iets goedkoper dan een i30n met korting
          Last edited by s2000jan; 01/12/2017, 13:09.
          2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
          2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy
            308 tegen gti's en clubsports op de nurburgring

308 trouwens met vier man in de auto

Tja die filmpjes.....
            Gingen die anderen voluit, kennen ze het circuit, hebben ze evenveel ervaring.
            Of ze rijden misschien gewoon voorzichtiger.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Tja die filmpjes.....
              Gingen die anderen voluit, kennen ze het circuit, hebben ze evenveel ervaring.
              Of ze rijden misschien gewoon voorzichtiger.
              Dat zie je toch aan die test? 3 wagens, 1 piloot -> VW is 2de en Peugeot is 1ste.
              Ik ben een VAG fan en van Peugeot moet ik niet veel weten, maar met die BPS versie van de 208 en 308 hebben ze wel een schot in de roos qua echte rijders auto.
              De Golf is een salon hatch.

Comment

Kom es mijn GTI testen standaard kan hij zijn vermogen alvast goed kwijt in nat/vuil weer. Bijgewerkt zal dat iets minder zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReV
                  Kom es mijn GTI testen standaard kan hij zijn vermogen alvast goed kwijt in nat/vuil weer. Bijgewerkt zal dat iets minder zijn.
                  Zeg ik toch niet?
                  De 308 zit met een oldschool sper, is lichter en dat heeft gewoon een voordeel op de rest.

Zie me bezig, zit hier Peugeot te verdedigen als VW fan :-)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Zeg ik toch niet?
                    De 308 zit met een oldschool sper, is lichter en dat heeft gewoon een voordeel op de rest.

Zie me bezig, zit hier Peugeot te verdedigen als VW fan :-)

Uwe volgende is n'een 308, 1200 cc

Comment

daar rijdt mijn vrouw al mee en dat motortje draait, in tegenstelling tot wat men denkt van een 3 cilinder, boterzacht

men zit dikwijls te kakken op peugeot en de andere franse bakken, maar gti's moet ge die mannen niet leren maken. Dat kunnen ze als de beste.
                      www.peugeotforum.be

Comment

Das waar heb ook even getwijfeld en prijs gevraagd voor de 308 maar dash met de omgekeerde teller zag ik echt niet zitten xD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz

Dat zie je toch aan die test? 3 wagens, 1 piloot -> VW is 2de en Peugeot is 1ste.
                          Ik ben een VAG fan en van Peugeot moet ik niet veel weten, maar met die BPS versie van de 208 en 308 hebben ze wel een schot in de roos qua echte rijders auto.
                          De Golf is een salon hatch.
                          Ik heb het niet op dit filmpje maar wat je allemaal op het net vind.

En dan nog, je ziet het al 20 jaar in magazines ook.
                          Honda was vroeger altijd de beste maar het blad stond dan ook vol met reclame van hun.

Waarmee ik niet wil zeggen dat Peugeot slechter of beter is dan een andere hè.
                          Gaat gewoon over de geloofwaardigheid van testen en YouTube filmpjes.
                          Last edited by Gixxer; 01/12/2017, 21:31.
                          den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy

men zit dikwijls te kakken op peugeot en de andere franse bakken, maar gti's moet ge die mannen niet leren maken. Dat kunnen ze als de beste.
                            Alhoewel de mannen van hun echte GTI’s al lang in pensioen zijn.
                            Ik krijg nog altijd meldingen als mijn favoriet ergens in Europa te koop komt......de 309Gti.
                            den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL

Uwe volgende is n'een 308, 1200 cc
                              Een 208 BPS graag. Maar zal niet gebeuren.
                              De volgende zal wel uit Wolfsburg komen :-)

Comment

Ma in de jaren 80 was er toch maar enen echte GTI he.... Met die als voorbeeld maakte elk merk z'n eigen GTI. Dat waren tijden . T is daarom dat ik me bij mijn keuze zou laten leiden door nostalgie

Comment

Ik vind de 308 toch ook wel de moeite.
                                  Heb begin dit jaar dan ook naar de GT versie zitten kijken, maar omdat die geen automaat had is het dan de Megane GT geworden.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

De 308gti vind ik ook een heel mooie wagen. Had daar ook al eens prijs voor gevraagd maar daar geven ze niks van korting op. Ik zou zeggen koop vooral iets dat ge zelf wilt.

Comment

De 308gti vind ik persoonlijk het minste vanwege de 1.6. Die 1.6 is enorm afhankelijk van die turbo. Een 2 liter is soepeler en geeft zijn vermogen veel vlotter vrij.

Comment

ge maakt veel veronderstellingen als ge er nog niet mee gereden hebt

heel soepele krachtbron waarmee ge rustig op uw gemak kunt rijden als ge wilt, maar heel hard mee kunt doorknallen als het moet
                                        www.peugeotforum.be

Comment

Uit het lijstje zou ik op dit moment ook kiezen voor een i30N. Prijs/fun ga je op dit moment niet beter vinden denk ik.
                                          Ik heb er al mee gereden en ik was toch aangenaam verrast. Maar ik zou toch nog even wachten op de nieuwe megane rs.
                                          Ik rij op dit moment zelf met een golf 7 gti performance. Ik heb hier nog geen seconde spijt van gehad maar niet vergeten dat dit toch meer een GT is ipv een Hot Hatch.
                                          Na enige aanpassingen is dit wel het geval maar je voelt toch een groot verschil in karakter ten opzichte van een megane 3 rs of zelfs i30N.

Comment

Working...
                                          X