Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere
Collapse
X
-
-
Ik heb het niet over die ringlaps he, dat neem ik al lang niet meer serieus.
Had het over die drie test met de I30N, 308 GTI en de Golf GTI, dat je daar wel kan zien wat een afstelling doet en vooral gewicht. De I30N is de zwaarste van de drie.
Niet geheel onbelangrijk in die categorie.
En de underdog in die wereld, de 308 GTI, er blijkbaar vlot door gaat voor maar een 1.6 te hebben.
Comment
-
Die 308 vind ik echt niet mooi (maar das uiteraard persoonlijk)
Qua prijzen: ik kan aan een maximale fleet korting geraken voor VW en Seat .... het verschil tussen beide (in wat je kan krijgen) is maar liefst 9% meer bij Seat waardoor een Cupra 9k goedkoper is dan een Golf PP en zelfs iets goedkoper dan een i30n met kortingLast edited by s2000jan; 01/12/2017, 13:09.2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III
Comment
-
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Tja die filmpjes.....
Gingen die anderen voluit, kennen ze het circuit, hebben ze evenveel ervaring.
Of ze rijden misschien gewoon voorzichtiger.
Ik ben een VAG fan en van Peugeot moet ik niet veel weten, maar met die BPS versie van de 208 en 308 hebben ze wel een schot in de roos qua echte rijders auto.
De Golf is een salon hatch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReVKom es mijn GTI testenstandaard kan hij zijn vermogen alvast goed kwijt in nat/vuil weer. Bijgewerkt zal dat iets minder zijn.
De 308 zit met een oldschool sper, is lichter en dat heeft gewoon een voordeel op de rest.
Zie me bezig, zit hier Peugeot te verdedigen als VW fan :-)
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenZeg ik toch niet?
De 308 zit met een oldschool sper, is lichter en dat heeft gewoon een voordeel op de rest.
Zie me bezig, zit hier Peugeot te verdedigen als VW fan :-)
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Comment
-
daar rijdt mijn vrouw al mee en dat motortje draait, in tegenstelling tot wat men denkt van een 3 cilinder, boterzacht
men zit dikwijls te kakken op peugeot en de andere franse bakken, maar gti's moet ge die mannen niet leren maken. Dat kunnen ze als de beste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Dat zie je toch aan die test? 3 wagens, 1 piloot -> VW is 2de en Peugeot is 1ste.
Ik ben een VAG fan en van Peugeot moet ik niet veel weten, maar met die BPS versie van de 208 en 308 hebben ze wel een schot in de roos qua echte rijders auto.
De Golf is een salon hatch.
En dan nog, je ziet het al 20 jaar in magazines ook.
Honda was vroeger altijd de beste maar het blad stond dan ook vol met reclame van hun.
Waarmee ik niet wil zeggen dat Peugeot slechter of beter is dan een andere hè.
Gaat gewoon over de geloofwaardigheid van testen en YouTube filmpjes.Last edited by Gixxer; 01/12/2017, 21:31.den borre
Int3x0r
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy
men zit dikwijls te kakken op peugeot en de andere franse bakken, maar gti's moet ge die mannen niet leren maken. Dat kunnen ze als de beste.
Ik krijg nog altijd meldingen als mijn favoriet ergens in Europa te koop komt......de 309Gti.den borre
Int3x0r
Comment
-
Ik vind de 308 toch ook wel de moeite.
Heb begin dit jaar dan ook naar de GT versie zitten kijken, maar omdat die geen automaat had is het dan de Megane GT geworden.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
ge maakt veel veronderstellingen als ge er nog niet mee gereden hebt
heel soepele krachtbron waarmee ge rustig op uw gemak kunt rijden als ge wilt, maar heel hard mee kunt doorknallen als het moet
Comment
-
Uit het lijstje zou ik op dit moment ook kiezen voor een i30N. Prijs/fun ga je op dit moment niet beter vinden denk ik.
Ik heb er al mee gereden en ik was toch aangenaam verrast. Maar ik zou toch nog even wachten op de nieuwe megane rs.
Ik rij op dit moment zelf met een golf 7 gti performance. Ik heb hier nog geen seconde spijt van gehad maar niet vergeten dat dit toch meer een GT is ipv een Hot Hatch.
Na enige aanpassingen is dit wel het geval maar je voelt toch een groot verschil in karakter ten opzichte van een megane 3 rs of zelfs i30N.
Comment
Comment