Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    De N ook getest en is mij zeer goed bevallen.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #62
      Duidelijk de nieuwe forumkar dus die i30N, wie had dat een paar jaar geleden gedacht van Hyundai
      Jaar of 2 geleden moest je hier een RS hebben (Megane of Clio) om de man te zijn. Times change...

      Comment


      • #63
        Wel akkoord dat de golf GTI meer gt is dan cupra/i30n dat ervaar ik ook, maar vind ik nu net een pluspunt xD

        Comment


        • #64
          Ik ben de laatste maanden toch wel wat in de ban van Hyundai. Logische argumenten spelen daar een rol bij, maar de N mengt daar ook wat emotie bij. Als ze een i30N wagon uitbrengen, zou ik mijn i30 wagon met plezier inruilen.

          Comment


          • #65
            Ik ben benieuwd hoe de kia / hyundai group dat in de toekomst gaat doen. De kia stinger en de I30n is door dezelfde persoon (kom even niet op de naam, maar komt van BMW over) ontworpen/afgesteld. Denk dat kia volgend jaar voor de opvolger ook iets anders zal willen als de huidige cee’d gt.

            Comment


            • #66
              Er komen alleszins meer N modellen op de markt.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door FvDm
                Duidelijk de nieuwe forumkar dus die i30N, wie had dat een paar jaar geleden gedacht van Hyundai
                Jaar of 2 geleden moest je hier een RS hebben (Megane of Clio) om de man te zijn. Times change...
                Dat kwam door de begeestering van Dixie.
                Zelf vond ik het dashboard veel te sober en de auto te hard voor dagelijks gebruik.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • #68
                  Laat me starten met te zeggen dat ik de i30N een heel cool ding vind. Echter voor mij is dit een Fiesta ST, Polo GTI en consoorten concurrent - zelfs als hij misschien iets meer binnenruimte heeft. Hij ziet er gewoon wat kleiner uit, speelt ook in die prijsklasse, en hoewel het comfort goed zal zijn zal het niet aan dat van een Golf tippen (dat is net waar die zo bekend voor is). Afhankelijk van je eigen omstandigheden kan de i30N volgens mij zeker de juiste keuze zijn, maar niet als je een comfort-gedreven 'daily' zoekt, die ook stand-in gezinswagen kan zijn.

                  De Octavia gaat dan weer de andere richting uit, namelijk de full-on family car. Dus als je dat zoekt of nodig hebt (primaire gezinswagen), is dit de logische keuze - een GTI break bestaat namelijk niet. Ik zou voor de 245 PK versie gaan, die een echt sperdifferentieel (elektronisch gestuurd) heeft, ipv. sper-simulatie via de remmen (minder effectief en ook niet goed voor je remmen).

                  Blijft dan de GTI en dat is mijn persoonlijke keuze (ik heb er een in bestelling). Waarom? Zie alles hierboven - de ideale mix van comfort, praktisch, hoogwaardig, hoogtechnologisch, maar bovendien ook heel erg leuk (net genoeg power voor onze wegen - moet niet meer zijn, ook niet minder). Ook hier kies ik de 245 PK versie, zelfde reden als de Octavia, plus in BE is dit verplicht als je DSG wil wat me voor dit type wagen een must lijkt (een handbak is meer iets voor een weekendwagen of iets waar je als 25-jarige elke dag mee wil rijden, think Focus RS of Megane RS). De handbak is trouwens niet echt inspirerend - zeer lichte koppeling (bijna te) en ook de pook zelf is precies en snel maar heeft weinig gevoel.

                  Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                  Ik zou persoonlijk doorsparen voor een Golf R, zoveel prijsverschil met een GTI Performance is er niet bij gelijke uitrusting en je hebt de prestaties van een basis 911 Carrera
                  Budgetair kon een R voor mij, dat was het punt niet. Maar de R is gewoon minder leuk. Hij draagt 100 kg extra gewicht mee, en voelt 98% van de tijd (tegenover de 245 PK GTI) niet sneller gezien het koppel quasi identiek is (R 380 Nm, GTI 370 Nm, en GTI is lichter). Trek je wel door, dan breng je enkel je rijbewijs in gevaar, en het is niet dat je bij een GTI PP op volle toeren denkt 'ging dit maar wat sneller' (tenzij je op circuit bent misschien). Eens je rekening houdt met extra verbruik, extra bandenslijtage, hogere CO2/VAA, etc. dan is de R ook nog steeds wel 20% duurder.

                  Comment


                  • #69
                    Als je bij de N alles in de comfort stand zet rijdt hij net heel stil en heel zacht.
                    Daar kan mijn VW niet aan tippen.
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                      Als je bij de N alles in de comfort stand zet rijdt hij net heel stil en heel zacht.
                      Daar kan mijn VW niet aan tippen.
                      daar ben ik ook benieuwd naar als i" hem eens kan testrijden.....

                      i30n heeft bij mij momenteel nog een streepje voor op gti, maar met die laatste ga ik ook nog rijden
                      2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                      2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

                      Comment


                      • #71
                        een GTI performance is er, in Belgie althans, enkel met DSG. Dus dan zou je al een 230pk versie moeten nemen en wel of niet "kietelen". Ook de co2 uitstoot van de GTI valt goed mee en de afwerking en merknaam is super!

                        Een Megane RS dan, nog wachten tot april, maar ik zit alsmaar tegen iedereen franse merken af te raden en dan zou ik een Franse auto kopen...ben zelf een VAG en Duitse auto fan... Tot die Hyundai kwam...

                        Maar als je kijkt naar een i30N, heeft de meeste co² uitstoot van allemaal, kost 31 000 euro met fleetkorting maar daarvoor zal je achteraf ook het minst van krijgen in verkoop. Een Leon Cupra kost iets van een 32 000 euro, incl veel opties (met fleetkorting) en daarmee heb je meer pk bij minder co² uitstoot. Wat de VAA goed uitkomt en Seat is VAG wat de prijs in naverkoop mss wel helpt.

                        De Octavia RS is echt een gezinswagen, en een gezin heb ik bijvoorbeeld al niet, dus daar moet ik niet naar kijken maar is wel de goedkopere oplossing om een GTI blok te hebben incl vele opties.

                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                        Comment


                        • #72
                          Is een gewone GTI met 230pk feitelijk ni rap genoeg? Of kan je geen handgeschakelde 245pk uit duitsland importeren.
                          ​​Van kietelen ben ik ni zo'n fan, als je dan problemen krijgt sta je daar.
                          Last edited by sunking; 04/12/2017, 18:58.

                          Comment


                          • #73
                            Ik rij nu met een stock 230pk die ik laat testen in december. Ding levert zeker tussen de 240-250pk. Voelt alvast sneller aan dan 230pk en heb wat ervaring in hothatches tussen 200 en 300pk. Laat het jullie alvast weten.

                            Comment


                            • #74
                              Ja, die co2 is bummer voor de i30n tov gti, maar gti is dan weer duurder. Het compenseert beiden wel als je op de zaak zet. Maar het is niet helemaal fair van die te vergelijken vanwege dsg tov manueel (gti pp dus)
                              2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                              2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

                              Comment


                              • #75
                                i30N performance.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ReV
                                  Ik rij nu met een stock 230pk die ik laat testen in december. Ding levert zeker tussen de 240-250pk. Voelt alvast sneller aan dan 230pk en heb wat ervaring in hothatches tussen 200 en 300pk. Laat het jullie alvast weten.
                                  Tuurlijk, ze hebben allemaal veel meer als opgegeven. Idem bij Seat

                                  Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

                                  Comment


                                  • #77
                                    Golf R (2015) had stock 311pk en 410nm. Bij die Cupra's gaat dat juist hetzelfde zijn. Ik kan u wel zeggen dat een R zowel op de baan als op Mettet toch een serieus stukje sneller is dan een GTI Perf. (230) en hoe natter of vettiger de weg, hoe groter het verschil. Met de 245pk heb ik nog niet gereden maar het zou me verbazen moest dit zoveel verschil uitmaken. Wat betreft het verschil in 'beleving', het is maar hoe je dit begrip invult natuurlijk, ik hecht het meeste belang aan bruikbare power in alle omstandigheden.
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

                                    Comment


                                    • #78
                                      Idd zo een golf r is wel snel heb 2 vrienden met een stock golf r en met mijn cupra ging het net op, en die was toch nog wat sneller dan een GTI.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Met DCC (Dynamic Chassis Control) kun je in een Golf ook alle settings op erg comfortabel instellen dempers, stuur, gasrespons,...

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door FvDm
                                          Met DCC (Dynamic Chassis Control) kun je in een Golf ook alle settings op erg comfortabel instellen dempers, stuur, gasrespons,...
                                          Dat heb ik maar hij rijdt nooit zo zacht als de N.
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X