Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ervaar het anders, de sound idd maar ook de beperkte toerenrange. Met benzine trek je lekker door (al dan niet lineair) terwijl de gtd “hoemp” zegt heel ff koppel en verander maar van versnelling. Steek je iemand voorbij met een GTI kan je dat meestal in een versnelling. In heb een gtd test gereden en vond die magnifiek qua uiterlijk (blauwe) en goed afgewerkt vanbinnen maar het rijden zelf ( motorisch) viel dik tegen. Blijft wel echt goede en zuinige wagen dat wel

Comment

• Ik kom er niks te kort mee, is rete snel voor een familiewagen en het enige wat ambetant is, is dat het koppel in het nat niet altijd weg kan.
      Wel is hem sneller als een GTI, pas vanaf 165-170 komt een GTI erover. Topsnelheid is 240 maar dat doe je er amper mee

Wel zit je zonder te beseffen op snelheden die rijbewijs gevoelig zijn.

Comment

• Ja akkoord hij is sneller gechipt maar chip de GTI en je hebt een 90-100pk meer dan de gechipte gtd?

Comment

• Mijnen is stock zover ik weet, dealer heeft ook niks gevonden. Heb altijd gedacht dat de mijne gechipt was door de vorige eigenaar maar dat blijkt niet zo te zijn.
          Als je hem chipt heb je 235pk en 480nm.

Comment

• Dus uw wagen is sneller dan een GTI? Sterk er zit meer dan 50 pk verschil op met de GTI in het gewichtsvoordeel.

Comment

• yap, al een paar keer getest met hernemingen.
              Golf GTI: 1309kg
              Seat Leon ST: 1335kg

zoveel verschil in gewicht is dat nu ook weer niet he

Niko80 zijn Cooper S is ook trager als ik full pull ga, maar eens op snelheid gaat die er ook over.

Comment

• Dan zou ik al geen i30 nemen want je bent even snel. Collega heeft de n een middag mee gekregen en die was quasi gelijk aan mijn GTI qua acceleratie en herneming die trok geen wagen lengte voor. Enkel de sound was een stuk beter xD

Comment

• Ik wil ook sound

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    yap, al een paar keer getest met hernemingen.
                    Golf GTI: 1309kg
                    Seat Leon ST: 1335kg

zoveel verschil in gewicht is dat nu ook weer niet he

Niko80 zijn Cooper S is ook trager als ik full pull ga, maar eens op snelheid gaat die er ook over.
                    In het hernemen hé Jos, als ik wakker ben en direct mee ga loop je niet weg. Als ik een seconde te laat reageer ben je weg, maar inderdaad haalt hij wel terug. Maakt allemaal geen zak uit die cijfers, de belevenis telt.

2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Ik wil ook sound
                      Uw mx5 piepte gisteren toch Namaz , dat was ook sound...
                      2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Als uw budget 35k is ,is een civic type r ook mogelijk.
                        Je hebt dan wel niet de gt versie.
                        De "gewone" kost 36200 euro en 5% korting moet toch mogelijk zijn.
                        Het exterieur is uw ding of je vindt het compleet niets.
                        Zijn rij-eigenschappen gaan alle sinds het beste zijn die je in die categorie gaat vinden.

Comment

• een Civic vind ik echt niet mooi.

een i30N heeft idd a la GTI weinig koppel als je van een koppelrijke diesel komt maar de sound van de i30N is wel mooi, zelfs deze griet is onder de indruk

+ YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Leon 5d manueel geef minder sound maar wel meer koppel en lijkt ook wel heel goed te zijn in reviews.
                          Last edited by Liquid Li0n; 11/12/2017, 21:44.
                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Op een of andere manier vind ik een Leon er precies 'smal' uitzien, vooral de ST ....

nog steeds i30n voorkeur, heb ook al eens gekeken naar de aankomende Polo GTI die nu zo groot is als een golf van 10j geleden .... maar dat is misschien niet onder de noemer 'hot hatch' te plaatsen?
                            2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                            2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

• http://autovisie.nl/2017/12/video/re...n-polo-2017-2/ de polo wordt goed beoordeeld, maar in het algemeen vind ik de beleving binnen de vag groep minder dan de concurenten. Zelfde met de diesels, gaan wel snel maar geen beleving, ik heb zelf in het verleden vaker gereden met een ibiza cupra tdi (160pk) zeker niet zo snel, maar met de pompverstuiver diesel een stuk meer sensatie achter het stuur. De laatste auto (superduur maar nog bereikbaae) die echt emotie uitstraalt is de RS3, dat geluid, zalig naar mijn mening.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door s2000jan Bekijk Berichten
                                Polo GTI die nu zo groot is als een golf van 10j geleden .... maar dat is misschien niet onder de noemer 'hot hatch' te plaatsen?
                                Ik heb eens met het vorig model Polo R WRC gereden op circuit (220pk gechipt naar 300) en dat reed plezanter dan mijn Golf R. Maar voor dagdagelijks gebruik anytime de Golf, dat wel. Als een Golf 5 GTI een hot hatch was dan de huidige Polo GTI zeker ook (imho). Maar omdat er intussen van elke versie wel een overtreffende trap is, komen de klassieke GTI's wat in de verdrukking. Als een hot hatch tegenwoordig niet minstens 300pk heeft spreken ze al van underpowered...
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                                  Chip de golf en je hebt 500nm direct andere koek idd hij is stock zeer lineair dat ervaar ik ook zeer snel maar steriel/lineair. Is goedkope ingreep om dat aan te passen
                                  Wel opletten dat je de DSG software ook laat aanpassen dan...
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Maar als je dan begint te shoppen met 30 000 euro voor een voertuig met 200pk dan kan je ook uitkijken naar de andre B segmenters zoals de Clio RS, Fiesta ST, etc of zelfs auto's zoals de BRZ

Comment

• Het nadeel is ook gewicht, de nieuwe polo is weer wat zwaarder dan de voorganger. De veiligheidseisen/systemen zorgen ervoor dat er steeds meer kg’s vooruit gesleept moeten worden. Bijvoorbeeld de huidige polo gti is net zo snel als de 180pk versie van een aantal jaren geleden, nu moeten ze al 20pk extra genereren ter compensatie.

Comment

• Wel knappe opties bij de nieuwe Polo, hoeft echt niet meer onder te doen voor de Golf

Active Info Display
                                        LED koplampen
                                        camera
                                        Leder
                                        dual zone airco
                                        8" navi
                                        inductieladen
                                        etc

Comment

• Dus komen we eigenlijk uit bij 'wat is de definitie van een hot hatch'?' en wanneer is het eerder een GT dan een HH ?
                                          2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                                          2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

Working...
                                          X