Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ReV
    Geen, milltek kost gauw 1200€
    Bv een sportcat of dergelijke is niet genoeg. Moet geen pops&bangs zijn of geen 90db.
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Res delete kan je wel goedkoop fixen, 50 euro voor de buis en dan klinkt het al deftiger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n
        Ik zie niet direct hoe ik een poll kan maken dus even de vraag. Welke zouden jullie kiezen:

Seat Leon Cupra 5deurs FWD manueel | Hyundai i30N performance
        Cupra als het echt moet. Ik zou sowieso wachten op de megane rs trouwens..

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Comment

• ik zal me er bij moeten neerleggen dat een hot hatch niet zo diréct dat koppel heeft als een diesel of mijn +430nm diesel maar die gedachte dus achterwege gelaten is die i30N van de testrit vandaag wel een leuke speelauto. heb nu niet echt volop kunnen testen, was in centrum gent met even op en afrit van snelweg.

Geluid is leuk, die 3 plofjes telkens als je in N stand (of custom) staat, short shift versnellingen, ook die rev matching. Launch control nu niet kunnen doen maar vol op het gas laat de banden toch wel patineren. Qua snel sturen denk ik ook wel dat dit zeker goed zit. zelfs met dit vettige weer. Koppeling is idd, zoals Gixxer ook zei, super zacht, is precies of je trapt nergens op en auto pikt ook direct aan.
          wat mij nog het meeste verwonderde was de ophaning/vering. deze was veel zachter of toegeeflijker dan wat je in die reviews leest. normal, sport en sport+ zijn eigenlijk allemaal prima te doen.

qua snufjes zit dat ook wel goed. Al heeft hij een hill hold van slechts 4 tal seconden maar niet zoals bij de VW dat deze blijft vasthouden (voor of achteruit bollen) of lang drukken op de afstandsbediening doet de ruiten bv niet open.
          Ook spijtig is het ontbreken van zetelventilatie noch automatische handrem terwijl dit bij een gewone i30 wel beschikbaar is. Panoramisch dak is nog een optie die kan genomen worden maar is geen schuif of kiep dak maar gewoon glas. Dus extra gewicht voor wat natuurlijk licht in de auto is dus overbodig.

ik ga kijken wanneer ik eens met een Cupra kan rijden maar dat geeft vertekend beeld met die dsg 4 drive.

Comment

• Welk kleur had hij?
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
              Welk kleur had hij?
              lol, na mijn hele uitleg is dat wat je slechts vraagt/zegt

Comment

• Dat pepper grey (ik ken de Hyundai kleuren ondertussen ) staat hem zeer goed. Ik heb enkel nog maar een witte en zwarte in het echt gezien, dit ziet er beter uit. Die normale handrem zullen sommige hardcore boyracers net leuk vinden. Als ik je verslag lees, lijkt dit toch wel een aangename kennismaking geweest. Benieuwd hoe de cupra het doet in vergelijking.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten

lol, na mijn hele uitleg is dat wat je slechts vraagt/zegt

Ik zie geen foto?
                  Tja, ik weet welke er in omloop zijn om te testen dus ben ik benieuwd welke het was.
                  De rest van jouw verslag bevestigd wat ik al zei.
                  den borre

Int3x0r

Comment

• cooper s ziet die foto toch staan...is doorverwezen van mijn google foto's

Ik vind het niet gemakkelijk kiezen!
                    Last edited by Liquid Li0n; 24/12/2017, 00:37.

Comment

• Zal enkel via Chrome gaan zeker?
                      den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer
                        Zal enkel via Chrome gaan zeker?

Toch niet blijkbaar.

den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Toch niet blijkbaar.

zal dus aan die crApple liggen he

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                          Res delete kan je wel goedkoop fixen, 50 euro voor de buis en dan klinkt het al deftiger.
                          resonator delete is gewoon vervangen door een buis. cheap mod idd maar voor de keuring zal dat niet mogen, al is dat de 1e 4 jaar geen probleem. maar de vraag is, je moet een stuk afzagen, en dan nadien met die fittings werken om de resonator terug te plaatsen.

Last edited by Liquid Li0n; 24/12/2017, 17:43.

Comment

• Gewoon uitzagen, klem rond die res delete en als je die originele terug gaat zetten is ‘t met die ander klemmen terug vastzetten hé. Maar denk niet echt dat ze na 4 jaar die res delete gaan merken bij de keuring.

Comment

• Is zo'n Megane RS eigenlijk duurder als je de nettoprijs zou bekijken ? Denk dat Hyundai niet veel korting tov Renault. Gisteren folder bekeken van Honda, Op de Civic geven ze ook niet echt veel korting.

Comment

• Prijs van de megane is nog niet bekent. Maar ik denk dat deze toch rond de prijs van de cupra zal liggen of miss meer. Renault geeft normaal wel meer korting of bij seat.

Comment

• Blijf dat toch één van de referenties vinden eigenlijk. Die Hyundai zou me, al zijn de recensies goed, eigenlijk minder zeggen. Ik zou zo altijd terug gaan naar de vaste waardes zoals Megane, Civic, Golf, in mindere mate de Seat of de Ford,... Maar da's louter gebaseerd op voorkeur qua koopgedrag. Vind het wel knap dat er mensen zijn die zich met open mind openstellen voor alternatieven.

Comment

• De nieuwe Civic is zo'n gedrocht dat die voor mij al niet meer meetelt als vaste waarde. Maar de i30n lijkt mij een heel potente nieuwkomer in het segment, dus ik zou hem wel overwegen als ik een hot hatch zou zoeken. De golf heeft dan weer net te weinig pk's om echt 'hot' te zijn.. schiet over, renault en seat?
                                    Mini cooper S geen optie? ook geen bom qua vermogen maar plezant zal dat wel rijden.

Comment

• Akkoord de golf is net niet hot genoeg maar met een paar honderd euro heb je wel een beest

Comment

• Tja een gedrocht... ik zou hem ook niet willen maar een gedrocht vind ik overdreven. Zal wel een markt voor zijn. Honda doet al jaren mee met de type R versies. Vind dat stilaan toch een vaste waarde, volledig los van het uiterlijke.
                                        Die Golf GTI kan je die niet in verschillende motorsterktes hebben? ik dacht ergens toch iets gelezen te hebben van + 300 pk ?
                                        Denk dat Golf of Megane mijn keuze zouden zijn. Golf eerder door jeugdsentiment naar mijn Golf 2 16V...
                                        In ieder geval... ik zou nu wel meer kijken naar dagelijkse bruikbaarheid in redelijk comfort ipv een keiharde ophanging of zo. Is dit eigenlijk opgelost met die adaptieve ophangingen tegenwoordig ?

Comment

• Het ding is.

Je wil een hot hatch en ben je sowieso open minded. Dus ga je alle registers opentrekken.

Vw Golf GTI de referentie maar enkel mogelijk met DSG in België. Geeft ook weinig koppel maar kan je chippen.
                                          Golf R is te duur.
                                          Audi S3 en zeker de RS3 vermoedelijk ook te duur
                                          A45 AMG... Te duur
                                          BMW M140i of M240i vermoedelijk ook te duur
                                          Mini Cooper S... Niet mijn ding
                                          Peugeot 308 GTI... Pff een Peugeot
                                          Megane RS... Pas in april
                                          Focus ST... Goede specs/rijstijl/prijs verhouding maar wordt bijna vervangen. Maart/april
                                          Focus RS... Te duur
                                          Civic Type R... Lelijk vind ik
                                          Octavia RS... Geen echte hatchback en na facelift ook niet mooi
                                          Seat Leon Cupra... Nog beste van al qua specs vs prijs en exterieur looks maar gedateerd interieur
                                          Hyundai i30N... Te nieuw, dus kinderziektes?, en onbekend bij het volk en ja... Een Hyundai voor die prijs... Wordt dat top of flop? Blijft dus een gok.

Ben ik er nog 1 vergeten?

Last edited by Liquid Li0n; 26/12/2017, 21:52.

Comment

Working...
                                          X