Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    Gewoon met alles die op je shortlist staat gaan rijden. Dan wordt de keuze vanzelf eenvoudiger. Los van technische specs, testverslagen en meningen van Pier en Pol is er nog het o zo belangrijke subjectieve aspect: ligt de wagen je of niet. En dat wordt soms door onnozele details bepaald.
    ja dat is zo maar bij de meeste dealers hebben ze geen van zulke auto's op stock.
    Daarom dat ik de lijst al herleid heb tot een i30N, Golf GTI en Leon (maar testrit duurt idd allemaal lang, eind januari). En een proefrit, zoals met die i30N was nog geen 4km van de winkel weg... Momenteel heb ik mijn zinnen wat gezet op een Leon omdat je daar natuurlijk al de meeste reviews over hebt, qua offerte een goede prijs/opties/prestaties krijgt...

    Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
    Het is geen rasechte hothatch maar de v40 met een T5 heeft ook een mooi vermogen. Hoop dan wel dat ze iets aan het onderstel en banden hebben gedaan tov de normale versies. De mijne graakt nl zen vermogen niet kwijt met zen 230paarden.

    Alleszins ik heb geleerd (hoe moeilijk het ook is) dat wachten op een andere het soms waard is. Zo zou ik resoluut op de megane rs wachten. Is nu de maatstaf en de kans dat hij dat opnieuw is acht ik vrij groot.
    Anders een gebruikte m140 of golf R misschien of wil je zeker geen 2dehands?

    Ik las ook ergens dat je 2m was. Ik zou nooit jamais de ma vie nog een hatchback kopen. Ben zelf 1.90. ik kan alleen maar zeggen, hou er rekening mee.
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    met mijn 1m94 pas ik nog prima in een golf, maar sommige andere hatches (bv bmw1 en audi a3) zijn wat te laag voor mij. heb ze wel niet allemaal geprobeerd. ford focus was ook nog wel OK voor zover ik me herinner (eventjes paar dagen mee gereden)
    Zo een Volvo is ook niet echt de goedkoopste, heb je niet voor 30 a 35 vermoed ik, maar ik zal eens op de website een configureren. Al is Volvo niet zo mijn merk. Maar goed denkpatroon. Gaat ook voor dagelijks gebruik beter zijn maar dat occassioneel circuitgebruik of glooiende baantjes is mss anders.
    Wachten is natuurlijk met alles beter. (Good things come for the ones who wait gaat het spreekwoord) met gsm's of computers net hetzelfde, mss ook met vrouwen
    Een 2e hands is geen probleem en heb al voor 35k een M140i zien staan (op de premium selection website). Maar ik denk qua taks en verzekering dat dit veel hoger gaat zijn dan een Hyundai, Seat of dergelijke. Zal net zo zijn met een RS3 of een Golf R.
    Ik ben idd zo goed als 2m en heb nu een Golf en voorheen een Jetta en ik pas daar toch goed in, telkens "sport"stoelen ipv de comfortstoelen en elektrisch geregeld, dus meer instelmogelijkheden?
    Achter mij kunnen ze niet tot bijna niet zitten maar daarvoor koop je een wagen niet. Lichte vracht zou dus ook kunnen maar dan ga je weer heel ver en daarvan is de afschrijving voor 100% ook weer een ander verhaal tegenwoordig.
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

    Comment




    • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n
      ja dat is zo maar bij de meeste dealers hebben ze geen van zulke auto's op stock.
      Daarom dat ik de lijst al herleid heb tot een i30N, Golf GTI en Leon (maar testrit duurt idd allemaal lang, eind januari). En een proefrit, zoals met die i30N was nog geen 4km van de winkel weg... Momenteel heb ik mijn zinnen wat gezet op een Leon omdat je daar natuurlijk al de meeste reviews over hebt, qua offerte een goede prijs/opties/prestaties krijgt..
      Ik zit in exact dezelfde denkpiste als jij met exact dezelfde wagens

      Eergisteren met golf GTI pp gaan rijden

      Leon staat laatste op mijn lijstje,i30n eerste
      Ik krijg wel zot veel fleet korting op de Leon

      M140i vind je al vanaf 33k in DE. In BE vanaf 39k
      Beter M135i dan?

      Momenteel rij ik al 3de keer met de 3liter van BMW (nu 440i GC) maar ik wil downsizen,vooral financieel

      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

      2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
      2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

      Comment


      • Ik ben nog niet gaan horen bij BMW, maar een nieuwe 140i of 240i is sowieso te duur. Dat weet ik nu al. Weet niet of er kortingen afgaan bij de premium selection auto's. Maar een 3 liter met 340 pk gaat sowieso duur zijn van verzekering, BIV en VB

        Op een Skoda of een Leon krijg je idd veel korting, 20%
        Bij een Hyundai is dat de helft, namelijk 10%

        Hoe dat zit met een Duitse auto invoeren moet ik me eens informeren. Ik weet op de Europaplatz in Aachen je een winkelcomplex hebt met alle VAG merken en ook firma's die EU wagens aanbieden of nieuwe aanbieden. Heb naar beide onderstaande winkels al eens een mail gestuurd 2 weken geleden ofzo maar nog niks ontvangen...
        EU-Neuwagen zu Top-Preisen | Nur bei uns: kostenlose Frei-Haus-Lieferung per Spedition | seriöse und zuverlässige Kaufabwicklung

        juetten-koolen.de ist seit über 17 Jahren eine der führenden Webseiten für den Online-Autokauf. Zu Top-Preisen EU-Neuwagen sowie Deutsche Neuwagen frei konfigurieren, finanzieren und bestellen.


        bv via die configurator op die juetten-koolen website komt een cupra met hele rits aan opties op dikke 32 000 euro incl 19% btw
        Last edited by Liquid Li0n; 29/12/2017, 12:05.
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

        Comment


        • ook eens mailtje gestuurd naar een duitse verkoper tegen Berlijn die een i30n aanbiedt aan heel lage prijs van €26800
          Hij verkoopt echter niet aan buitenlanders
          Last edited by s2000jan; 29/12/2017, 21:58.
          2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
          2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

          Comment


          • Bij BMW geweest, een M240i gaan samenstellen maar is eigenlijk dmv mijn kilometers/jaar en duur onderhoud en verzekering te duur.

            Maar een 125d of 225d of 130i of 230i is er niet in manueel, onbegrijpelijk want dat had anders wel een grote kanshebber geweest. Ook niet in Duitsland (zie ik op de site) Want vind die coupé wel knap en RWD!
            Dus is BMW in hetzelfde bedje ziek als VW (in België) en Audi maar VAG heeft nog geluk met hun andere merken, Seat en Skoda.
            Dus blijft de keuze staan op de Leon Cupra.
            Last edited by Liquid Li0n; 29/12/2017, 19:49.
            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

            Comment


            • En wat gaven ze van korting op die 240i?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                En wat gaven ze van korting op die 240i?
                ik heb hier de prijs maar dit is natuurlijk met enkele opties bovenop de catalogusprijs. Ik zal de cijfers rond maken. fleetkorting is tussen de 3400 en 3450 euro en salonkorting is tussen de 1200 en 1250
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                Comment


                • Ook gene vette beter in UK shoppen voor die karren. Rond de 10k verschil.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                    Ook gene vette beter in UK shoppen voor die karren. Rond de 10k verschil.
                    maar hoe zit dat met import van een nieuwe wagen? Zitten er hier op het forum die dit reeds gedaan hebben? Heb enkel een topic ivm duitsland gezien.

                    Maar het is niet enkel de aankoopprijs, want eigenlijk valt die nog mee, zit onder de 40k incl opties incl kortingen en excl BTW. Tot je met de Engelse vergelijkt.
                    Een configuratie gedaan op de britse BMW website en daar kom ik op omgerekend 44700 euro incl btw en in Belgie 46400 euro incl korting incl btw. Met het verschil dat je in de engelse wel bv Navigatie professional hebt, active display en echt Dakota Leather ipv dat nep Sensatec leder. Wat ik wel niet zie bij de Engelse versie is een alarm, terwijl dat bij de Belgische een optie van 404 euro is. Zit dit dan standaard bij de UK versie? En hoe zit dat met linksgestuurd? Het grappige is dat de UK configurator het interieur laat zien met stuur links.

                    Maar dan blijft nog wel het feit dat het een M model is en zei die verkoper dat een groot onderhoud 2000 a 2500 euro kost en aantal kilometers per jaar ligt eigenlijk vrij hoog voor zulk type wagen. Maar dat is met alle benzine wagens denk ik, 30 000 km op een jaar...
                    Last edited by Liquid Li0n; 30/12/2017, 02:13.
                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                    Comment


                    • Groot onderhoud 2500 euro?? Amai die heeft met goed spek gegooid volgens mij.

                      Mijn offerte voor M140i 5-deurs, automaat, opendak, shadow edition, en nog wat prullen was met korting in UK 39k. Hangt wat af van hoe de pond staat. Korting dit jaar is 10 %. Weet niet hoe dit in 2018 gaat zijn maar mag je altijd laten weten moest je het vragen bij Bmw UK.

                      Offerteprijs incl. LHD was 30.500 pond. Omrekenen naar euro’s en dan de Belgische 21 % btw erbij en je hebt de prijs die je ervoor zou betalen. Alarm is standaard in UK op de 140 en stuur is zoiezo links aangezien je bij de exportafdeling besteld.

                      Moest ik kunnen kiezen, direct de M140i.
                      Last edited by nickotje; 30/12/2017, 03:13.

                      Comment


                      • Btw Google eens ‘auto invoeren uit uk’ en dan kom je hier in een topic op Autoforum uit waar alles over invoeren instaat, of in het Die of dat-gedeelte, staat er ook eentje.

                        Comment


                        • Is idd zot he, die prijsverschillen en die standaard uitrusting die afwijkend is (in voordeel van UK)

                          Spijtig dat BIV en VB + verzekering nog een pak duurder zijn dan de andere hot hatches.

                          Ik veronderstel dat niet elk merk een linksgestuurde wagen kan in Engeland?

                          Zullen bij een Belgische dealer niet zo happig zijn hierover. Enkel onderhoud, daar verdienen ze nog op. Tenzij je dat ook bij een niet-officiele dealer doet maar dan mss problemen met garantie.
                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door nickotje
                            Btw Google eens ‘auto invoeren uit uk’ en dan kom je hier in een topic op Autoforum uit waar alles over invoeren instaat, of in het Die of dat-gedeelte, staat er ook eentje.
                            Zat het ook net te denken.
                            Er is een heel groot topic over.
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                              Zat het ook net te denken.
                              Er is een heel groot topic over.
                              heb het nog gevonden en er al in gecommentarieerd. Ik dacht dat er enkel een topic over invoeren vanuit Duitsland was.
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n

                                maar hoe zit dat met import van een nieuwe wagen? Zitten er hier op het forum die dit reeds gedaan hebben? Heb enkel een topic ivm duitsland gezien.

                                Maar het is niet enkel de aankoopprijs, want eigenlijk valt die nog mee, zit onder de 40k incl opties incl kortingen en excl BTW. Tot je met de Engelse vergelijkt.
                                Een configuratie gedaan op de britse BMW website en daar kom ik op omgerekend 44700 euro incl btw en in Belgie 46400 euro incl korting incl btw. Met het verschil dat je in de engelse wel bv Navigatie professional hebt, active display en echt Dakota Leather ipv dat nep Sensatec leder. Wat ik wel niet zie bij de Engelse versie is een alarm, terwijl dat bij de Belgische een optie van 404 euro is. Zit dit dan standaard bij de UK versie? En hoe zit dat met linksgestuurd? Het grappige is dat de UK configurator het interieur laat zien met stuur links.

                                Maar dan blijft nog wel het feit dat het een M model is en zei die verkoper dat een groot onderhoud 2000 a 2500 euro kost en aantal kilometers per jaar ligt eigenlijk vrij hoog voor zulk type wagen. Maar dat is met alle benzine wagens denk ik, 30 000 km op een jaar...
                                Die info van dat groot onderhoud klopt totaal niet. Mijn collega heeft een 135i in 2013 nieuw gekocht. Die car heeft ondertussen rond de 140k km en die heeft nog nooit een onderhoud boven de 1000euro gehad (en dat was dan nog 1 met remblokken). Ik had hem steeds gewaarschuwd voor die prijzen maar dat viel dus heel goed mee. Als het reguliere ondzehoudjes zijn kuis je dat zeker af mer 500. Op zich nog veel geld maar... En groot onderhoud bestaat niet bij bmw volgens mij. Dat is daar gewoon redelijk veel binnendoen want alles is altijd apart een bezoekje waard daar, zie maar eens naar de servicemenu. Ik persoonlijk vond het altijd een klotesysteem als ex bmw rijder. Het is een fantastische wagen, al zou ik hem nooit kopen wegens... Tis nen bmw

                                Comment


                                • Tja waarom zou het onderhoud duurder zijn met een M? Het gaat toch steeds over dezelfde dingen, olie, bougies, filters, remmen...
                                  Ik vond dat de onderhoudskost van mijn bmw's ook goed meeviel, met name
                                  door de lange intervals, eerste onderhoud na 30k km 250€, bij 60k km groot onderhoud 500€, maar wa wel vreemd was is da ik nadien rond 75k km plots
                                  weer binnenmoest voor iets da elke 3 jaar vervangen moet worden, geloof koelvloeistof?

                                  Comment


                                  • ik verschoot ook enorm van dat onderhoud, misschien is dat ook een truukje van hen omdat vrij duur te laten klinken zodat ze het onderhoudspakket mee in de berekening van de renting kunnen steken en zijn ze zeker dat je de tijd van het afschrijven, bv 4 jaar bij hen op onderhoud komt. Daar verdiend een garage nu eenmaal het meeste op.

                                    Maar als je een auto in het buitenland, of 2e hands koopt kan je ook nog altijd voor onderhoud bij hen gaan tenslotte. Dus dat is een beetje stom van hem om er een bedrag op te plakken. Tenzij Jorssen sowieso al een hele dure is natuurlijk.

                                    Omdat het een M model is, geloof ik wel dat ze er van profiteren. Dit hoor ik bij mijn E34 ook. Moest dit een M5 zijn was alles 3x duurder, maar dat lijkt me ook eerder wanneer het aankomt op effectieve herstellingen en stukken. Zoals sunking zegt is de normale slijtage bij een non-M en een M hetzelfde.
                                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                    Comment


                                    • Onderhoud van mijn 116ia is tussen de 450-500€ bij officiële dealer kan dus goed geloven dat de m richting 1500 en meer gazt

                                      Comment


                                      • De belgische prijs van de megane 4 rs is bekend. 34550 basis en 38k met edc en cup optie. Ik ben zeer benieuwd naar de korting en rijtesten.
                                        Renault Belgique a ouvert le configurateur de la nouvelle Mégane 4 R.S. La sportive offre plusieurs options qui poussent son prix à plus de 40'000 euros.
                                        Last edited by ; 06/01/2018, 12:26.

                                        Comment


                                        • Een Hyundai boven een Golf GTI en zelfs R kiezen? Sommigen maken zich online echt wel graag belachelijk blijkbaar
                                          Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X