Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Fred
    Een Hyundai boven een Golf GTI en zelfs R kiezen? Sommigen maken zich online echt wel graag belachelijk blijkbaar
    Het is niet al badge wat blinkt!

    Moest de Golf met manueel in België te verkrijgen zijn was dit voor vele nog een optie. Al heeft een GTi sowieso een kuurtje nodig en een R is te hoog geprijsd om te vergelijken met GTI, i30N e.a.
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

    Comment


    • Een Duitse import manuele gti is zo geregeld. Heb ik zelf ook. En een kuurtje kost je 500€ en heb je waardes stukken boven de i, dan heb je alles & de badge xD

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ringerbart
        De belgische prijs van de megane 4 rs is bekend. 34550 basis en 38k met edc en cup optie. Ik ben zeer benieuwd naar de korting en rijtesten.
        Is die basis manueel of automaat?
        2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
        2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n
          Het is niet al badge wat blinkt!

          Moest de Golf met manueel in België te verkrijgen zijn was dit voor vele nog een optie. Al heeft een GTi sowieso een kuurtje nodig en een R is te hoog geprijsd om te vergelijken met GTI, i30N e.a.
          Ben het eens met de uitspraak ivm 'badge'
          Hoe goed de gti's van vw ook mogen zijn, ze vragen er te veel geld voor
          Een full option polo gti kost evenveel als de i30n, need I say more?
          2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
          2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

          Comment


          • Heb je al eens naar de prijzen van 2e hands GTI's gekeken?
            Die behouden zeer goed hun waarde.
            Aankoopprijs is maar een deel van heel het kostenplaatje.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door vegitoo
              Heb je al eens naar de prijzen van 2e hands GTI's gekeken?
              Die behouden zeer goed hun waarde.
              Aankoopprijs is maar een deel van heel het kostenplaatje.
              Om een of andere manier kijk ik niet naar herverkoopwaarde.... is misschien wel fout van mij
              2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
              2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Fred
                Een Hyundai boven een Golf GTI en zelfs R kiezen? Sommigen maken zich online echt wel graag belachelijk blijkbaar
                Zoalsj jij precies. Ik zou de Hyundai niet kopen maar u reactie slaat op geen hol. Een R kost de helft meer.

                Comment


                • En is eigenlijk net hetzelfde als zeggen. Een Golf boven een Megane verkiezen terwijl iedereen laaiend enthusiast is over die fransoos, de Megane RS
                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n
                    En is eigenlijk net hetzelfde als zeggen. Een Golf boven een Megane verkiezen terwijl iedereen laaiend enthusiast is over die fransoos, de Megane RS
                    Ik hoop ook daar eens snel mee te kunnen rijden..... niet dat ikpro-frans ben, maar die nieuwe megane is wel mooi
                    2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                    2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door s2000jan Bekijk Berichten
                      Is die basis manueel of automaat?
                      Basis is manueel. Volgens die site is het 36300 voor de automaat en 1700 voor de cup ophanging en sper. Dus min of meer dezelfde prijs als een cupra 300 maar de megane heeft nog 4control dat naast de kleinere draaicirkel misschien echt nog iets bijbrengt op hoge snelheden. Hopelijk komen er snel wat reviews.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ringerbart Bekijk Berichten

                        Basis is manueel. Volgens die site is het 36300 voor de automaat en 1700 voor de cup ophanging en sper. Dus min of meer dezelfde prijs als een cupra 300 maar de megane heeft nog 4control dat naast de kleinere draaicirkel misschien echt nog iets bijbrengt op hoge snelheden. Hopelijk komen er snel wat reviews.
                        dan zal het dus van de kortingen afhangen, BIV, VAA (evt) en naverkoop om te zien wat de goedkoopste bang for buck is.
                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                        Comment


                        • Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe megane RS.
                          Maar om een of andere reden vind ik hem er te braaf uitzien. Mist iets van spoiler ofzo achteraan.
                          Dus ik wacht de trophy-versie af

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door vegitoo
                            Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe megane RS.
                            Maar om een of andere reden vind ik hem er te braaf uitzien. Mist iets van spoiler ofzo achteraan.
                            Dus ik wacht de trophy-versie af
                            Liefst niet te opvallend voor mij anders was de Type R een no-brainer
                            2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                            2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

                            Comment


                            • Is idd net het knappe aan de Leon, of zo een i30N in een donkere kleur.
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                              Comment


                              • Ik hoop dat de megane rs nog een echte “rs” gaat zijn. Geen 3 deurs meer, 4 wiel sturing, betekend alleen maar meer gewicht, de huidige clio RS is ook geen koploper meer in het segment en meer een GT geworden. Terwijl de huidige megane GT met een nepuitlaat ook bijzonder kitch geworden is. Ik hoop dat ik ongelijk heb en de RS echt een “bom” is...maar de voortekenen denk ik dat die het zeer moeilijk zal hebben tegen de I30n en leon.

                                Comment


                                • Die 4 wielsturing begint toch steeds meer en meer toegepast te worden ? Denk niet dat dit zoveel extra gewicht met zich meebrengt eigenlijk. Ben ook wel benieuwd naar de commentaren van de nieuwe Megane. Ik ben er wel geen geschikte klant voor, maar GTI-achtigen blijven me wel interesseren; (nostalgie natuurlijk )

                                  Comment


                                  • 4 wielsturing wordt tegewoordig meer gebruikt om grotere auto’s wendbaarder te maken, als dit voor een megane met een korte wielbasis effectief een meerwaarde gaat zijn geen idee, we zullen het snel horen;-). Het valt me meer en meer op dat er steeds minder echte “die hard” auto’s zijn en het meer allemaal een compromis wordt. Daarom vind ikzelf ook de i30n een echte verademing in het segment.

                                    Comment


                                    • Klopt, maar denk je niet dat ze verplicht zijn door de veel hogere vermogens tov vroeger om de auto's minder 'speels' te maken ? Ik bedoel dat het anders voor de gemiddelde chauffeur wel gevaarlijk zou kunnen worden.
                                      Mijne Golf GTI 16V had niks indertijd. Geen servostuur (want dat zou, toen zei men dat, het stuurgevoel verminderen), ik dacht zelfs geen ABS om over alle andere zaken nog maar te zwijgen. Die had slechts 140 pk destijds maar gaf je een sensatie van jewelste. Nu zijn de motoren veel lineairder dan vroeger, waardoor je minder merkt met veel vermogen op de baan te zijn.
                                      Misschien dat die I30 meer naar de oorspronkelijke gedachte terug grijpt ?

                                      Comment


                                      • dat ze dan die motoren terug wat minder lineair maken. Of dat men, zoals de i30N, niet via de boksen werkt maar echt een uitlaat met kleppen gebruikt.

                                        Het enige dat ik raar vind is dat het zolang uitblijft met testen tussen de i30N en de concurrentie. In het boekje van evo en top gear had je onlangs een grote test maar daar zat de i30N nog niet in.
                                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                        Comment


                                        • Helemaal eens met u! Nu ik vind het gevaar net met dat te “liniair” kunstmatig rijgedrag dat er net vaker absurd zot gereden worden omdat vele het niet merken dat het effectief zo hard gaan. Ook de systemen houden de auto goed op de weg, maar als het dan misgaat krijgen ze de auto niet meer onder controle. Audi s en RS modellen zijn daar bijvoorbeeld superieur in. Iedereen kan er superhard mee rijden, skills of geen skills en dat is niet mijn persoonlijke voorkeur. Nu iedereen is daar vrij in daarom heb ik liever een golf clubsport S ipv een golf R om maar iets te zeggen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X