Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Merinsky in Sint-Truiden er twee staan heeft?

    Ik heb alle sinds een lichtblauwe gezien met garageplaten van merinsky.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
      deten Wanneer heb je hem?
      Eind deze maand.

      Comment


      • Besteld begin januari en levering voorzien eind april.

        Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

        Comment


        • Nice dat zijn er al 2
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

          Comment


          • Ik ben bijna 3 jaar in het bezit van een Leon Cupra ST, hiervoor een Golf 6 GTI gehad. Dus heb ook wel wat ervaring met FWD met wat vermogen.

            Ik heb mijn Cupra stage 2 gehad (400pk en 550nm) Dit gaat redelijk perfect als het droog is (omdat de eerste 2 versnellingen een begrenzing van vermogen hebben), maar eenmaal nat heb je wielspin bij +120km/u en dit op goede Michelin PS4S banden. Droog is dit echt een zeer snel monster waar veel zwaardere auto's serieus wat moeite mee hebben.

            Ik had vooral moeite met de grip in ons land, ik werd er echt gek van. Daarom heb ik hem vorige week terug standaard laten zetten met het oog op de aankoop van een 4wd ( Golf R, Cupra, A45, M140 etc...) Tot mijn grote verbazing vond ik opnieuw het rijplezier terug waar de Cupra mij toen zo in aanspreekte! Grip in nat en droog, zonder overkill! Ik heb enkele 100den km's puur gewoon voor het plezier terug gaan rondrijden!

            Nu twijfel ik hard om hem gewoon te houden, terug de intake en catback erop te zetten voor de extra beleving en nog wat jaartjes ermee te rijden. Ok hij is niet de snelste, maar qua rijplezier doet hij alles wat je nodig hebt!

            Als volgende aankoop zou ik toch sowieso een 4wd overwegen. Je hebt er gewoon veel meer aan, zeker als je hem gaat tunen... De beleving is inderdaad een stuk minder, maar hij is veel meer bruikbaar.

            Comment


            • Vandaag een testrit gemaakt met de i30n performance. Als ik maar 1 woord mag gebruiken is het 'capabel'.
              ​​​​
              Na het warmrijden heb ik eerst de sportieve modus geprobeerd.
              Op de n stand is het gaspedaal nerveus en het schakelen moet dan heel snel gaan om geen snak te krijgen maar is natuurlijk de bedoeling. De custom stand stond al goed (alles op sport+ enkel ophanging op normal) dus daar meeste het mee gereden. De auto lag enorm vast op de (droge) weg waardoor je erg ver zal moeten pushen om 'erover' te gaan. Ik moest echt op de teller letten want het gaat zo makkelijk hard. In 2de haal je al 100 en in 3de haal je surfend op het koppel net geen 150, de 4de net geen 200. Het sper deed z'n werk en in 2de kan ik me niet voorstellen om het zonder te moeten stellen. Torquesteer is er lichtjes in 2de maar niet storend. Remgevoel geeft veel vertrouwen, vooral op hogere snelheden.

              De comfortstand en zelfs op eco was beter dan verwacht, minstens even comfy als onze doordeweekse Megane maar met behoud van de wegligging en al de power. En dat met 19 inchers. Zelfs op een kasseibaan die er nog eens heel slecht bij ligt, voelt het niet te hard aan. Hij gaat er op de normale stand pas echt vandoor als het gaspedaal over de helft komt, vrouwlief heeft hiermee een heel stuk gereden en keurde het goed.
              Afwerking voldoet, alles voelt heel solide (duits) aan. Het brave uiterlijk is voor mij eerder een pluspunt.

              De enige nadelen zijn het voelbare gewicht en het verbruik want deze auto nodigt uit tot hard gaan. Ook de onzekere restwaarde valt nog af te wachten.

              Het geheel werkt gewoon als stille comfortabele daily driver en met een druk op de n knop is het letterlijk knallen door de bochten, heel indrukwekkend, zeker voor de prijs en uitrusting. Ik ga er nog een nachtje over slapen maar veel kans dat deze het gaat worden als vervanger van m'n elise.
              Last edited by ; 13/02/2018, 21:11.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                Nice dat zijn er al 2
                Nu 3 Levering ergens mei-juli.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                  Ik had vooral moeite met de grip in ons land, ik werd er echt gek van. Daarom heb ik hem vorige week terug standaard laten zetten met het oog op de aankoop van een 4wd ( Golf R, Cupra, A45, M140 etc...) Tot mijn grote verbazing vond ik opnieuw het rijplezier terug waar de Cupra mij toen zo in aanspreekte! Grip in nat en droog, zonder overkill! Ik heb enkele 100den km's puur gewoon voor het plezier terug gaan rondrijden!

                  Nu twijfel ik hard om hem gewoon te houden, terug de intake en catback erop te zetten voor de extra beleving en nog wat jaartjes ermee te rijden. Ok hij is niet de snelste, maar qua rijplezier doet hij alles wat je nodig hebt!

                  Als volgende aankoop zou ik toch sowieso een 4wd overwegen. Je hebt er gewoon veel meer aan, zeker als je hem gaat tunen... De beleving is inderdaad een stuk minder, maar hij is veel meer bruikbaar.
                  Wel hier haal je een belangrijk punt aan. Meer vermogen hebben dan je kunt kwijtraken is echt enorm frustrerend en kan het rijplezier enorm vergallen. Een fwd die stock al zoekerig wordt bij nat weer mag je eigenlijk niet chippen. Ik begrijp volledig de drang om voor een zacht prijsje veel extra pk's en nm's te hebben maar in feite mag je daar niet aan toegeven.Beste bewijs is dat je die nu standaard terug leuker vindt.De snelste ben je toch nooit, je komt altijd wel eens een 'baas' tegen

                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ringerbart Bekijk Berichten

                    Nu 3 Levering ergens mei-juli.
                    Als je uit een Elise komt moet het inderdaad wel snor zitten met het rijplezier van deze i30N
                    Levertijden lopen snel op precies.
                    Ken iemand die tijdens salon bestelde en die heeft hem volgende maand al.
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten

                      Wel hier haal je een belangrijk punt aan. Meer vermogen hebben dan je kunt kwijtraken is echt enorm frustrerend en kan het rijplezier enorm vergallen. Een fwd die stock al zoekerig wordt bij nat weer mag je eigenlijk niet chippen. Ik begrijp volledig de drang om voor een zacht prijsje veel extra pk's en nm's te hebben maar in feite mag je daar niet aan toegeven.Beste bewijs is dat je die nu standaard terug leuker vindt.De snelste ben je toch nooit, je komt altijd wel eens een 'baas' tegen
                      Inderdaad je vat het perfect samen!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ringerbart Bekijk Berichten

                        Nu 3 Levering ergens mei-juli.
                        Proficiat, welk kleur?

                        Comment


                        • Inderdaad, de mijne ging oorspronkelijk geleverd worden eind april maar dit is intussen al opgeschoven naar eind mei (besteld op 15 januari). De uitleg die ik kreeg van de dealer was dat het quota van Hyundai Belux opgesoupeerd is. In Groot-Brittannie is de leveringstermijn 6 a 7 weken.

                          Last edited by klep; 17/02/2018, 22:40.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door deten Bekijk Berichten

                            Proficiat, welk kleur?
                            Bedankt Het vrouwtje wou een witte dus polar white was de enige keuze. Van die clean slate kleur was ze niet overtuigd.
                            De donkergrijze demo waarmee we hebben gereden was al verkocht. Prachtige en toch onopvallende kleur maar na 2 zwarte auto's heb ik wel even genoeg van alle krasjes en putjes zo makkelijk te zien.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten

                              Als je uit een Elise komt moet het inderdaad wel snor zitten met het rijplezier van deze i30N
                              Levertijden lopen snel op precies.
                              Ken iemand die tijdens salon bestelde en die heeft hem volgende maand al.

                              De elise ga ik na 18 mooie jaren met spijt verkopen maar liever een (nog snellere) hatch die elke dag 80% van het pure rijplezier van de elise geeft waar ik anders maar 2-3 keer per maand mee kan rijden.
                              Het gezin krijgt voorrang op de auto maar de i30n is zeker geen stap terug als speelauto en een voldoende comfortabele gezinshatch krijg je er 'gratis' bij




                              Comment


                              • Zo zie je maar weer. De underdog in het spel wint terrein. Gevestigde waarden krijgen het moeilijk.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                Comment


                                • Het marktaandeel van de hyundai zal wel beperkt blijven maar tis wel
                                  sjiek dat ze in dit segment daadwerkelijk iets weten te betekenen (met dank aan een grote meneer van bmw).

                                  Comment


                                  • Het is een mooie wagen en zeer goed prijs kwaliteit maar volgens mij blijft het marktaandeel beperkt, wegens merk. Velen de zullen de meg rs en een gti kiezen omdat dit “gekende” merken zijn. Loopt ook wat harder dan een stock gti en interieur is niet zo spectaculair. Idd wel mooie aanvulling op hothatch gamma, hoe meer keuze hoe beter

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ringerbart Bekijk Berichten


                                      De elise ga ik na 18 mooie jaren met spijt verkopen maar liever een (nog snellere) hatch die elke dag 80% van het pure rijplezier van de elise geeft waar ik anders maar 2-3 keer per maand mee kan rijden.
                                      Het gezin krijgt voorrang op de auto maar de i30n is zeker geen stap terug als speelauto en een voldoende comfortabele gezinshatch krijg je er 'gratis' bij



                                      Rationele keuze van u. De elise zal wel onder je vel blijven zitten. Eens je zo'n speelse auto heb gehad ,blijft dat virus. Ik spreek uit ervaring. Ik heb elise's gehad en dan doe je die weg omdat je iets anders wil dat ook fijn zal rijden en dan koop je een wagen met redelijk pk's en mooie looks . 3 keer ben ik in die val gelopen en telkens was er het verlangen terug naar een elise.
                                      Die I30n lijkt me wel een geweldige wagen voor het geld. Ik ging van een elise naar een Esprit en Porsche cayman s en een Renault megane RS. En toch heb ik ze allemaal terug weg gedaan en blijft het verlangen naar een Elise! Jammer genoeg zijn ze nu pokkeduur geworden en ben ik de 50 gepasseerd. Maar stiekem wil ik er terug 1.
                                      ik ben geen twijfelaar
                                      allez ik denk dat toch

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ReV
                                        Het is een mooie wagen en zeer goed prijs kwaliteit maar volgens mij blijft het marktaandeel beperkt, wegens merk. Velen de zullen de meg rs en een gti kiezen omdat dit “gekende” merken zijn. Loopt ook wat harder dan een stock gti en interieur is niet zo spectaculair. Idd wel mooie aanvulling op hothatch gamma, hoe meer keuze hoe beter
                                        Ben er niet zo zeker van aangezien er toch een groot verschil in prijs is.
                                        Vond zelf de GTI niet leuk genoeg vergeleken met de R maar de N vond ik dan wel meteen leuk rijden.
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment


                                        • Leuk rijden is niet genoeg voor iedereen ken er genoeg in “het milieu” die de i30 laten staan omdat het een Hyundai is en op meetings/rondritten/klantenbezoeken/uitgaan ... you know the story. Al had ie 700pk en ging ie naar 100 in 1.9 sec ze willen hem niet

                                          Comment

                                          Working...
                                          X