Mensen die toch iets anders van de auto verwacht hadden misschien?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hothatch 2018 - Golf GTI vs Octavia RS vs i30N vs Cupra vs andere
Collapse
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenMensen die toch iets anders van de auto verwacht hadden misschien?
Mensen die geïnteresseerd zijn in zulke wagen zoals jij en ik weten wat deze te bieden heeft. Dus vraag me af wat ze concreet "anders hadden verwacht".
Verkiezen de de sensatie van een fwd boven de efficiëntie van een 4wd? Ze zullen bedrogen uitkomen als je het mij vraagt. Duitsland kent hetzelfde hondenweer als BE :p
Comment
-
In denk dat wie in deze categorie auto’s winkelt ook graag snel wisselt. Er komt om de paar maand iets sneller, verbeterd en met meer pk of een extra streepje rood meer hier en daar uit. Wie er eentje wil kan net van de koopwoede van de early adapators genieten.
Comment
-
Ergens kan ik begrijpen dat die 4wd ervoor zorgt dat je wat snelheidsgevoel gaat missen. Ik vermoed dat dat dan ook de oorzaak zal zijn..
In ieder geval, als je een bruikbare hothatch wilt waarmee je in alle weersomstandigheden mee wilt kunnen rijden en off the line verdomd snel is, en bovendien 5deuren en een grote koffer heeft, is zo'n 4wd break het ideale recept.
Dan is het imo enkel nog naar de looks en naar het prijskaartje kijken om de keuze te maken.
Dat gezegd zijnde gaan de hotSUV's (zoals cupra ateca) in de niet zo verre toekomst enorm aan populariteit winnen omdat je dan de hogere zit er bij hebt.
Niet iedereen koopt een hothatch op elk weekend naar de nurburgring te rijden. Ik denk dat steeds meer huisvaders met een drang naar veel pk's zo'n auto kopen om ook dagelijks te gebruiken dus dan gaat comfort belangrijker worden tov rondetijden.
Comment
-
Ik heb zowel een Leon Cupra ST gehad als nu een Golf R hatch, er is absoluut niets mis met de Cupra. Ik had hem wel als FWD toen.
Een zalige wagen, genoeg power, zalig tuning potentieel, ideale mix tussen familie en sportiviteit...
Zijn enige 'nadeel' was zijn FWD, zodra het nat/koud was kreeg hij de power niet meer neer.
Power is ook zijn grootste voordeel, om 300pk te hebben loopt hij enorm goed!
Minder emotie, minder gevoel kreeg ik ook om de oren toen ik de Golf R kocht, maar ze draaien allemaal hun woorden om nu ze eenmaal meegereden of zelf ermee gereden hebben.
Heb 3 jaar met de Cupra gereden en toen de Golf gekocht.
Ivm de Megane of I30N, zou ik persoonlijk de I30N kiezen of wachten op de Trophy versie ervan.
Ik heb met de gewone RS gereden en qua rijeigenschappen blijft dat zeer goed, alleen de motor stelde echt teleur.
Onderin nog wel genoeg punch maar eenmaal boven de 140 viel hij tov de Cupra toen echt dood...
De Trophy zou hier beter mee moeten omgaan.
Comment
Comment