Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat 500X vs Mazda CX3 vs VW T-roc vs??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Fiat 500X vs Mazda CX3 vs VW T-roc vs??

    Mijn vrouw mag haar nieuwe bedrijfswagen gaan kiezen. Budget om en bij de 25K of net iets erboven.
    Ze wil graag een handige, hogere auto. Automaat is geen must, maar ik probeer het haar aan te raden.
    Benzine.
    Must have opties zijn navigatie en verwarmde zetels

    Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Fiat 500X urban pop star 1.4 automaat.
    De Mazda is een close second en de VW komt voorlopig op de derde plaats, ook al omwille van de lange levertijd oa.

    Iemand ervaring met één van voorgaande auto's of nog andere suggesties?

  • #2
    mijn vrouw zat met hetzelfde dilemma, heeft een mokka x genomen, zeker eeen kijkje waard, ikzelf heb een mini countryman genomen, ook rond die prijs...

    Comment


    • #3
      Combinatie van prijs, uitrusting, looks, rijgedrag en betrouwbaarheid maken voor mij de Mazda de favoriet.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
        Combinatie van prijs, uitrusting, looks, rijgedrag en betrouwbaarheid maken voor mij de Mazda de favoriet.
        Qua looks zeker, maar dan geen automaat... want die kan niet tippen aan die van de Volkswagen.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door adventurere Bekijk Berichten

          Qua looks zeker, maar dan geen automaat... want die kan niet tippen aan die van de Volkswagen.
          Zover ik tegenkom is dat toch een kwestie van voorkeur en wordt de automaat van Mazda zeer hoog aangeschreven. Wel minder zuinig dan de DSG.
          Qua betrouwbaarheid op langere termijn komt de DSG er ook niet zo goed uit, maar voor een leasewagen is dat natuurlijk totaal niet belangrijk.

          Comment


          • #6
            Resoluut de 500X, ziet er goed uit, de 1.4 multiair is een heerlijk blokje en de automaat is ook zeer top.
            ik heb een halfjaar met een 500X Cross Plus gereden, 2.0 diesel met automaat en zou hem zo terug willen.
            rijdt ook heel goed zonder stug te zijn.
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • #7
              T-Roc DSG is voorlopig alleen beschikbaar met een 2.0 i 4x4 van 190 pk of 2.0 D van 150 pk

              De TCT MultiAir 1.4 Alfa, bevalt me na 45000 km nog steeds…


              Elke mini SUV, verbruikt wel +/- 1L/100 km meer brandstof, als een hatchback uit de C-klasse, met dezelfde motor /versnellingsbak

              Een benzine turbo blok kan je héél zuiniger rijden als je wil, maar verbruikt ook vlug méér als je constant verslaafd bent aan de turbo prestaties…



              Proefrijden dus !

              Comment


              • #8
                Vandaag een Hyundai Kona gezien .
                Zag er live best leuk uit.

                Comment


                • #9
                  Fiat lijkt een goede keuze maar heeft wel een vrij hoge CO2 uitstoot.
                  Eventueel een Audi Q2 overwegen, vermits de T-roc nog niet leverbaar is met automaat? Die heeft een CO2 van 117g (1.0 tfsi) of 119g (1.4 tfsi) , de 1.0 TFSI presteert even goed dan de 1.4 van fiat, maar wel een lager verbruik. Volgens spritmonitor scheelt het zelfs 2 liter.

                  Comment


                  • #10
                    Q2 en countryman vallen mits een beetje uitgerust toch uit de boot. Vanmiddag eens naar de Mazda c3 ginza gaan kijken 2l benzine automaat met 120 pk valt perfect binnen budget. Eerste indruk. Zeer mooi afgewerkt interieur. Goede zithouding en dito zetels. Mooie velgen en knappe looks. Enig minpuntje vonden we de wel zeer hoge kofferdrempel. Testrit volgt ergens volgende week. Toch een grote kanshebber. 500x staat ook volgende week gepland. Kona ook goede tip. Gaan we ook eens bekijken.

                    Comment


                    • #11
                      Een collega van mij had ook interesse in de Mazda CX-3, maar heeft uiteindelijk een Opel Mokka gekocht. Weet niet of die ook een optie is?

                      Persoonlijk vind ik zo'n CX-3 wel een mooie auto, jeugdiger dan mijn Mazda 3 die op hetzelfde prijsniveau zit maar dan wel een pak meer ruimte biedt..
                      Ook al vind ik de CX-3 iets mooier, we hadden onze keuze snel gemaakt bij de dealer...

                      Die hoge kofferdrempel lijkt me logisch als je een hogere auto zoekt he.
                      Qua zitcomfort en zitruimte kan de CX-3 wat mij betreft niet tippen aan onze Mazda 3, maar dan heb je weer geen hoger model natuurlijk.

                      Comment


                      • #12
                        CX-3 heeft in tegenstelling tot wat je zou denken de Mazda 2 als basis en niet de 3. Beetje misleiding dus van Mazda om deze niet CX-2 te noemen. Mazda automaat is ook niet echt de referentie qua moderniteit. Ook is de co2-uitstoot is vrij hoog en dus i.c.m. de 2 liter dus ook een hogere fiscale last

                        Comment


                        • #13
                          Die automaat van Mazda doet z'n werk prima en zal dat nog steeds doen als al die bakken met dubbele koppeling de geest hebben gegeven.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            Die automaat van Mazda doet z'n werk prima en zal dat nog steeds doen als al die bakken met dubbele koppeling de geest hebben gegeven.
                            Een beter voorbeeld van een vooroordeel, kan ik niet bedenken….


                            1 fabrikant met problemen, dus alle andere types van andere fabricaten hebben problemen….

                            =
                            100.000 mensen hebben griep, dus moeten 7 miljard mensen thuis in bed liggen

                            Comment


                            • #15
                              In de Amerikaanse reviews (aangezien daar praktisch alle wagens met automaat zijn) van de recente Mazda's worden deze toch altijd als zeer goed omschreven.
                              En er zijn toch wel degelijke betrouwbaarheidsproblemen met de DSG (geweest)?

                              En bij VW delen praktisch alle wagens hetzelfde platform, moeten die dan ook allemaal dezelfde naam krijgen?

                              Comment


                              • #16
                                Cx3 met voorsprong de mooiste

                                Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                                  Cx3 met voorsprong de mooiste
                                  Het uiterlijk van de CX 3 valt best mee, maar is van interieur ook duidelijk de kleinste…. (Mazda 2)

                                  Hatchbacks uit de C-klasse (Mazda 3, Astra....) geven een kleiner gevoel, maar bieden effectief meer ruimte en verbruiken minder….


                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                    In de Amerikaanse reviews (aangezien daar praktisch alle wagens met automaat zijn) van de recente Mazda's worden deze toch altijd als zeer goed omschreven.
                                    En er zijn toch wel degelijke betrouwbaarheidsproblemen met de DSG (geweest)?

                                    En bij VW delen praktisch alle wagens hetzelfde platform, moeten die dan ook allemaal dezelfde naam krijgen?
                                    Met de DSG waren inderdaad véél problemen en de grootste problemen zijn van de baan…. (ook Mazda had in het begin, kleine problemen met zijn nieuwe automaat...wat normaal is)
                                    • Maar zelfs van de DSG (VW-Audi) bestaan er 8 totaal verschillende versies, welke je dus niet te vlug over dezelfde kam mag scheren.
                                    • Porsche gebruikt zelf nog een totaal andere manier en fabrikant voor zijn versies…
                                    VW-Audi wou gewoon te snel de grootste autofabrikant ter wereld worden en is over zijn eigen gesjoemel gestruikeld…. (DSG, distributieketting, schraapveren, diesel-gate, EGR-koeler, gesjoemel met interieurmaten en verbruikscijfers)
                                    • Geen enkele andere fabrikant maakte het ooit zo bont… als de voormalige kleuterbaas van VW

                                    Comment


                                    • #19
                                      Thanks for the info! ☺️
                                      ​​​

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                        VW-Audi wou gewoon te snel de grootste autofabrikant ter wereld worden en is over zijn eigen gesjoemel gestruikeld…. (DSG, distributieketting, schraapveren, diesel-gate, EGR-koeler, gesjoemel met interieurmaten en verbruikscijfers)
                                        • Geen enkele andere fabrikant maakte het ooit zo bont… als de voormalige kleuterbaas van VW
                                        Waarom sleur je dit er bij? heeft niks met DSG te maken, en de kwaliteitsproblemen die je aanhaalt, zijn al jaren opgelost.
                                        Elk merk heeft mindere periodes gehad, en sommige merken zijn nog steeds niet goed, maar vandaag de dag valt er op de kwaliteit van VAG niet veel meer aan te merken...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X