Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat 500X vs Mazda CX3 vs VW T-roc vs??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

    Waarom sleur je dit er bij? heeft niks met DSG te maken,
    Gesjoemel met interieurmaten en verbruikscijfers, ken ik pas van +/- 2016 uit Duitse sites en forum berichten. (heeft een tiental jaar geduurd)

    EGR-koeler problemen, ontstaan pas echt na aanpassing van de sjoemelsoftware, bij diesel die veel korte ritjes maken en heeft nog geen oplossing....

    Kleuterbaas is gewoon een vertaling uit de Duitse pers, na zijn ontslag

    Hoge bomen, vangen nu eenmaal veel wind, als Premium, Rot blijk te zijn, is het gekraak overdonderend in de Duitse pers, maar merk je daar in België niets van….


    Momenteel zijn de VW benzine motoren volgens mij best OK,

    Maar bij VW kwam en komt (voor mij) de prijs nooit overeen met de kwaliteit .....
    ..
    Last edited by quovadis; 03/12/2017, 18:38.

    Comment


    • #22
      De Mazda is de mooiste, leukste rijdende van dit trio, maar ook veruit de kleinste vermoed. Vraag dus of dat belangrijk is.

      Indien wel dan zou ik toch naar de T-Roc kijken, nogal een gekunsteld ding maar de 500X zegt me weinig - ooit als huurwagen gehad en dat maakte toch geen al te kwalitatieve indruk (dat ga je met de T-Roc niet hebben).

      Comment


      • #23
        Grootte van de CX3 is eigenlijk alleen maar een voordeel. Mijn vrouw wil vooral een handige stadsauto en doet zeer weinig verre verplaatsingen met de auto. Eerlijk gezegd schrok ik zelf ook wel van het verschil in grootte toen hij naast een gewone 3 stond (wat trouwens ook een prachtige auto is, maar zij wil een SUV model)
        Mokka X was zeker ook een optie, maar 2 vrienden van ons hebben al eentje, dus wil zij liefst iets anders ;-)
        Kona is blijkbaar niet met automaat te krijgen, dus die zal ook afvallen vrees ik.
        T-Roc hebben we allebei een beetje een dubbel gevoel bij. Ook al omdat die op korte termijn niet binnen budget zal vallen met automaat.

        Zelf dacht ik nog aan de Scenic of Captur, maar qua sexyness scoren die toch wel wat lager dan de CX3 of Fiat, IMO
        Last edited by Bud Wijzer; 04/12/2017, 10:14.

        Comment


        • #24
          CX3, graag in van dat licht grijs aub!
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #25
            Ik wil volgend jaar een nieuwe auto kopen en was dus gaan zien naar de i30N. Prachtig machien, grote kanshebber als het terug een hot hatch wordt.
            Maar in die showroom stond het vol Kona's in alle kleuren die er zijn. Amai, dat is een knappe auto.
            Het budget van jullie laat de 1.6 177pk 7speed DCT toe. Dan heb je echt alles erop en eraan, zelfs verwarmd stuur is standaard. Heb je dat eens gehad dan wil je dat nooit meer missen.

            Auto ziet er enorm goed uit. Zo goed dat ik er ook goesting in heb gekregen. Ben er nog niet uit wat ik nu echt wil als volgende wagen maar in ieder geval staat die ook op mijn shortlist.
            Ik heb lak aan imago en wat nog meer en als je daar niet mee in zit dan is de Kona subliem. Afwerking is ook erg, erg goed.

            En elke online test die ik nadien op youtube gezien heb is lovend.
            Deze bv : https://www.youtube.com/watch?v=TrYSIlcH8QQ

            Dit is de auto voor uw vrouw naar mijn mening.
            Last edited by TT-911; 04/12/2017, 20:09.

            Comment


            • #26
              Dat vind ik een hele sterke mening terwijl uiterlijk heel persoonlijk is en je er (lijk het) nog niet mee gereden hebt.

              Pas op, lijkt me wel een tof autootje met die motor.
              Last edited by Phate; 04/12/2017, 21:02.

              Comment


              • #27
                Ik moet daar niet mee rijden om dat te weten. Trouwens, de enige auto waar ik een testrit mee gedaan heb voor de aankoop was een 997 turbo. En ook maar omdat de verkoper het zo graag had.
                Al de rest 'blind' gekocht en nooit beklaagd.
                De journalisten geven meestal wel een goed beeld. En die Kona is gewoon 'af' naar mijn mening.
                Komt netto op 25500 voor 177pk DCT ful ful option.Is toch echt nie duur voor wat ge krijgt. Nie twijfelen, kopen da ding
                Last edited by TT-911; 04/12/2017, 21:15.

                Comment


                • #28
                  De Kona gisteren eens wat nader bekeken en wij zijn toch niet zo'n fan van die grote ongespoten kunststof stukken voor en achter. Gaan hem in't weekend wel eens bekijken, want prijs-kwaliteit lijkt dat inderdaad wel dik in orde. Die DCT is dat een bak met dubbele koppeling?
                  Vrees er ook wel een beetje voor dat ze 4x4 en 177pk gaan toelaten als bedrijfswagen.
                  Haar collega's rijden allemaal met saaie golfkes en skoda's, maar zij wil toch wel iets hipper.
                  Last edited by Bud Wijzer; 05/12/2017, 09:55.

                  Comment


                  • #29
                    CX-3 is toch vrij duur gezien zijn omvang en qua co2-uitstoot allesbehalve interessant

                    Comment


                    • #30
                      De Kona is apart en springt eruit en dat moet ge natuurlijk wel tof vinden. Kan idd goed geloven dat niet iedereen valt voor die flamboyante look.
                      En ja, DCT = dual clutch transmission. Ideaal voor zo een motor imo.

                      Maar eerlijk, tegenwoordig moet ge al verschrikkelijk 'uw best' doen om opgezadeld te zitten met een miskoop.
                      De andere kandidaten zijn ook tof. Maar voor mij, en je vroeg toch onze mening, is de Kona in die klasse gewoon de max.
                      En binnen budget, wat kunnen ze daar op haar werk dan op tegen hebben?
                      4wd : extra veiligheid en wintergemak! Zou voor mij als baas geen min zijn maar een plus als het mij niet meer kost tov competition.

                      Comment


                      • #31
                        Eigenlijk jammer dat ze die DCT niet bij een kleinere motorisatie aanbieden in de Kona. Die 177 pk vind ik persoonlijk totale overkill in zo'n autootje. Zou ook de CO2 een stuk ten goede komen. Max CO2 in hun bedrijf is 135gr, dus deze valt sowieso al af met zijn 153gr
                        Last edited by Bud Wijzer; 05/12/2017, 11:39.

                        Comment


                        • #32
                          En extra verbruik, met zo'n 4x4. En qua afwerking toch de mindere tov de volkswagen of Mazda.

                          Comment


                          • #33
                            Moet zeggen, ik vond die afwerking in die CX3 Ginza echt top. Die kan rustig langs de Duitse merken gezet worden.

                            Comment


                            • #34
                              Als 135 de max is dan houdt het op voor de 1.6 Kona. Ben benieuwd wat het gaat worden...
                              Succes en nog veel voorpret gewenst!

                              Comment


                              • #35
                                Dan mag je de Mazda ook al vergeten want die heeft 137g...

                                Comment


                                • #36
                                  En een Seat Arona 1.0 DSG?

                                  https://directlease.be/DLBe/nl/lease...961?reset=true

                                  Comment


                                  • #37
                                    Persoonlijk niet zo wild van die Arona, maar mss toch wel een budgetvriendelijke oplossing ipv de VW of Audi.
                                    Zal een behoorlijke shopping trip worden zaterdag ;-)

                                    Comment


                                    • #38
                                      Mazda zit inderdaad hoog in co2 wat in feite absurd is want in realiteit is het meer dan waarschijnlijk de zuinigste van de hoop
                                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Net zo'n Arona eens geconfigureerd... dat scheelt hem wel een slok op de borrel tov een T-roc seg.

                                        Die CO2 is idd een euvel van veel Aziatische merken hé? Daar malen ze daar nog steeds niet zo erg om.
                                        De Mazda is trouwens ondertussen Sowieso al afgevallen vanwege de te onpraktische koffer.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Bij VW sjoemelen ze harder bedoel je? Het verschil in opgegeven en werkelijke verbruik (en dus ook opgegeven en werkelijke CO2) ligt veel kleiner bij bv. de mazda dan bij de VAG-benzines.

                                          (Om geen discussie te starten : Nee, ik wil niet zeggen dat deze VAG-motoren slechter zijn of dergelijke.)
                                          Last edited by Phate; 06/12/2017, 14:06.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X