Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Fiat 500X icm. de 1.4 MultiAir en DCT is een gedroomde combinatie, desgewenst zeer zuinig te rijden en toch meer dan performant genoeg.
Zou het geen straf vinden!
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Dat is een serieus verbruik ja. Maar voor zover ik kan zien maar 2 deelnemers in die configuratie, dus ook niet echt representatief te noemen.
Gelukkig is er nog altijd de tankkaart ;-) (Zonder daarover ook een polemiek te willen starten)
Persoonlijk vind ik die CO2 cijfers ook allemaal zeer dubieus, maar als je een keuze mag maken voor je eigen portemonnee moet je er wel rekening mee houden uiteraard.
Een Ateca sluit meer aan bij een 500X, zowel naar afmetingen als comfort (beide met multilink achteras en 2 stabilisatorstangen, dus hellen minder over in de bochten)
Maar een Ateca zuipt ook duidelijk meer als een Arona....
Volgende op het test lijstje is de Peugeot 2008 GT line 1.2 EAT. Zo'n beetje full option en nog onder budget
De vrouw vind het een heel leuk autootje en vooral de lage CO2 maakt dit wel een heel interessante optie.
Kogel is door de kerk. Vanwege de lage CO2 en prijs-kwaliteitsverhouding wordt het de Seat Arona
1.0 (115pk) DSG Move, met Alcantara zetels, trekhaak, 17" velgen, winterpack, Full LED lichten.
Wit met zwart metallic dak. Zo'n beetje full spec voor dat model. In ieder geval alles wat zij nodig heeft.
Levertijd maart 2018.
Leek ook ons de meest handige auto. Best ook wel mooi afgewerkt binnen, al vonden we de Mazda nog wel leuker op dat vlak.
Maar bv de laaddrempel van de koffer is bij de Seat een pak handiger. Plaats op de achterbank ook een stuk beter.
Zelf altijd al fan van alcantara zetels geweest, dus mooi meegenomen dat deze ook konden binnen budget.
We hadden ook nog gekeken naar de Peugeot 2008, de VW Polo en de Opel Astra (top aanbiedingen bij Opel voor leasing), maar uiteindelijk is het toch deze geworden.
Uiteindelijk deed ons de Arona toch wel iets "moderner" aan. Interieur is veel rustiger, strakker vooral. Multimedia systeem ook een stuk beter.
Bovendien is de CO2 vooral met automaat ook een stuk hoger.
Qua looks voor mij in ieder geval nog altijd een stuk leuker dan de Arona, maar een keuze is altijd een compromis natuurlijk hé?
Nog kleine update.
Bericht gekregen van Seat dat de Alcantara zetels voorlopig niet meer verkrijgbaar zijn, vanwege een probleem bij de leverancier.
Seat is dan zelf met de oplossing gekomen om de zetels voor hetzelfde bedrag te laten overtrekken met leder bij ECA.
Mooi compromis. Zo kunnen we de kleur van de zetels én het stiksel zelf nog kiezen.
Comment