Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat 500X vs Mazda CX3 vs VW T-roc vs??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Fiat 500X icm. de 1.4 MultiAir en DCT is een gedroomde combinatie, desgewenst zeer zuinig te rijden en toch meer dan performant genoeg.

    Zou het geen straf vinden!
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

    '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

    Comment


    • #42
      Zowel de Mazda als de VAG's zijn in de praktijk vrij zuinig. De Fiat 500X echter, is een zuipschuit, met 8,43 liter volgens spritmonitor

      Comment


      • #43
        Dat is een serieus verbruik ja. Maar voor zover ik kan zien maar 2 deelnemers in die configuratie, dus ook niet echt representatief te noemen.
        Gelukkig is er nog altijd de tankkaart ;-) (Zonder daarover ook een polemiek te willen starten)

        Persoonlijk vind ik die CO2 cijfers ook allemaal zeer dubieus, maar als je een keuze mag maken voor je eigen portemonnee moet je er wel rekening mee houden uiteraard.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Zowel de Mazda als de VAG's zijn in de praktijk vrij zuinig. De Fiat 500X echter, is een zuipschuit, met 8,43 liter volgens spritmonitor
          https://www.spritmonitor.de/de/ueber...40&powerunit=2
          Wel geen 2 appeltjes met 1 peer vergelijken.

          Een Ateca sluit meer aan bij een 500X, zowel naar afmetingen als comfort (beide met multilink achteras en 2 stabilisatorstangen, dus hellen minder over in de bochten)

          Maar een Ateca zuipt ook duidelijk meer als een Arona....

          Hoe meer het SUV gehalte, hoe hoger het verbruik…

          Comment


          • #45
            De CX-3 is wellicht de beste keus, jammer van die 135 gram regel..

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              en sommige merken zijn nog steeds niet goed
              Noem er zo eens een paar aub?
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

              2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

              Comment


              • #47
                Volgende op het test lijstje is de Peugeot 2008 GT line 1.2 EAT. Zo'n beetje full option en nog onder budget
                De vrouw vind het een heel leuk autootje en vooral de lage CO2 maakt dit wel een heel interessante optie.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

                  Noem er zo eens een paar aub?
                  de franse en opel, daar heb ik ook niet zo'n vertrouwen in.

                  Comment


                  • #49
                    Zelf zeer goede ervaring met Peugeot, dus daar ben ik persoonlijk niet zo bang voor.

                    Comment


                    • #50
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                      Comment


                      • #51
                        Kogel is door de kerk. Vanwege de lage CO2 en prijs-kwaliteitsverhouding wordt het de Seat Arona
                        1.0 (115pk) DSG Move, met Alcantara zetels, trekhaak, 17" velgen, winterpack, Full LED lichten.
                        Wit met zwart metallic dak. Zo'n beetje full spec voor dat model. In ieder geval alles wat zij nodig heeft.
                        Levertijd maart 2018.
                        Leek ook ons de meest handige auto. Best ook wel mooi afgewerkt binnen, al vonden we de Mazda nog wel leuker op dat vlak.
                        Maar bv de laaddrempel van de koffer is bij de Seat een pak handiger. Plaats op de achterbank ook een stuk beter.
                        Zelf altijd al fan van alcantara zetels geweest, dus mooi meegenomen dat deze ook konden binnen budget.

                        We hadden ook nog gekeken naar de Peugeot 2008, de VW Polo en de Opel Astra (top aanbiedingen bij Opel voor leasing), maar uiteindelijk is het toch deze geworden.
                        Last edited by Bud Wijzer; 19/12/2017, 10:07.

                        Comment


                        • #52
                          Proficiat, niet de meest spraakmakende wagen maar je krijgt idd veel auto voor je geld met een prettige aandrijflijn.

                          Comment


                          • #53
                            T-roc vonden we beiden ook wel leuker, maar dat scheelt'm echt wel 3K in dezelfde configuratie. En dan zijn de zetels IMO nog slechter ook.

                            Comment


                            • #54
                              En waarom is de Fiat afgevallen uiteindelijk?
                              Classic cars on demand

                              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

                              - It's time to make your dream come true -

                              Comment


                              • #55
                                Uiteindelijk deed ons de Arona toch wel iets "moderner" aan. Interieur is veel rustiger, strakker vooral. Multimedia systeem ook een stuk beter.
                                Bovendien is de CO2 vooral met automaat ook een stuk hoger.

                                Qua looks voor mij in ieder geval nog altijd een stuk leuker dan de Arona, maar een keuze is altijd een compromis natuurlijk hé?

                                Comment


                                • #56
                                  Nog kleine update.
                                  Bericht gekregen van Seat dat de Alcantara zetels voorlopig niet meer verkrijgbaar zijn, vanwege een probleem bij de leverancier.
                                  Seat is dan zelf met de oplossing gekomen om de zetels voor hetzelfde bedrag te laten overtrekken met leder bij ECA.
                                  Mooi compromis. Zo kunnen we de kleur van de zetels én het stiksel zelf nog kiezen.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X