Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf 7 / VOLVO V40

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Golf 7 / VOLVO V40

Beste Forummers,

Aangaande de eventuele verkoop van de 5 touring komt er een benzine met automaat in de plaats.

De selectie zou gaan tussen volgende wagens
    Volvo V40 R design Zwart (directiewagen) --> 2017 --> 26400€
    VW Golf 7 (prefacelift) 1.4 TSI DSG --> 2015. --> 22000€

Hieronder de link:

Volvo V40 samengesteld zoals op CC

VW Golf 7 Highline
    Volkswagen Golf ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Pro's Volvo
    Eerste eigenaar van de Volvo
    Volvo is echt knap met da Rdesign pakket
    Exclusiever
    2017 wagen

Contra's Volvo
    Duurder
    auto is minder praktisch dan de golf

Pro's golf
    Goedkoper dan de Volvo(maar vind em nog duur om van 2015 te zijn)
    Volledig uitgerust --> combinatie leder / buitenkleur is top (persoonlijke smaak)

contra's Golf
    Prefacelift
    1.4 TSI zou wel wat verbruiken
    auto is inmiddels 2 jaar en wordt binnen 3 weken eigenlijk 3 jaar
    2de eigenaar (was wagen van werknemer garage)

MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

V40 vind ik echt niet mooi maar da's persoonlijk en het is ook al een oud model.
    Prijs van de Golf is aan de hoge kant maar dat krijg je als je bij een dealer gaat shoppen.
    Dat het een pre FL is maakt op zich nauwelijks uit want er is exterieur amper een verschil en de echte goodies die de facelift meebracht zoals de active info display staan op de optielijst. Die 1.4 tsi is net heel zuinig dacht ik icm DSG..
    Ofwel onderhandelen op de prijs ofwel verder zoeken
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Design: Volvo (ook al is het model al 6 jaar op de markt)

Prijs: Volvo (Golf is voor mij ruim € 2200 teveel)

Garantie: Volvo (ik koop geen VW zonder 2 volledige jaren garantie)

Hopelijk is de Volvo geen zwarte kleur

Prestaties: Golf (Volvo is te zwak t.o.v. de prijs)

Verbruik: Golf (+/- werkelijk 0.8 L minder verbruik als de Volvo)

Ruimte: Golf (Volvo achterbank is alleen voor kinderen, door gebrek aan hoofdruimte, + kleine koffer)

Automaat: Golf zal veel fijner rijden (Dsg) , Volvo is robuuster (klassieke automaat van A-W)

Testrit maken, inclusief parkeren voor de Golf (Dsg)

Comment

Ik ga morgen contact opnemen met de garage, voor de Golf vragen ze 22000, in mei 2018 wordt deze auto 3 jaar, ondanks zen uitrusting vind ik 22000 ook te veel, net zoals Quovadis zegt.
        Doen ze er iets af dan is dat goed maar ik ga geen 22000€ betalen voor een mooi uitgeruste golf prefacelift maar die 3 jaar is.

Oké DSG is top, uitrusting wagen ook, maar de Volvo is Rdesign in zwart, hebben met beide gereden en de automaat DSG is gewoon een van de betere op de markt..

Volvo is 26600 en de golf 22000€

Alternatieven, VW Troc, maar is maar ten vroegste leverbaar met automaat in januari2018

Comment

Dan heb je een golf facelift, de 1.0 tsi is verrassend vlot en zuinig. Maar wel trager dan de 150pk 1.4 uiteraard.

Comment

Golfkes houden hun waarde redelijk goed en benzinemodellen worden populairder. Dat weten autohandelaars ondertussen ook.

Comment

Of het nu een Golf voor of na facelift is, Golf verandert sowieso nauwelijks. Iemand die Golf niet volgt ziet amper het verschil tussen versie 6 en 7, laat staan de facelift ervan...

Persoonlijk zou ik voor de V40 kiezen omdat die toch minder het "13 in een dozijn"-gevoel oproept. Qua interieur valt de Golf echter wel mee (minder somber...).

Comment

Ik heb zelf bewust op de facelift gewacht, omdat de navigatie toch wel aanzienlijk beter is (schermpje van de PFL is klein en gedateerd), de afwerking van het dashboard is mooier, je hebt optioneel LED koplampen (standaard achterlichten LED standaard), en het digitale dashboard, en motorisch gezien is de 1.0 TSI ook een interessante toevoeging (presteert beter dan de T2 van volvo). Je hebt op de FL ook nog minimaal tot begin 2019 fabrieksgarantie.
                Je moet al erg graag die 150 pk 1.4 motor willen, om nog een PFL occasie te gaan.
                Aan de carrosserievorm van de golf verandert heel weinig, maar onderhuids is er wel een constante evolutie gaande.

PS 't is wel een mooie uitvoering, die highline met bruine lederen zetels en xenon, lage kmstand ook, verklaart toch wel waarom hij niet voor een prikje verkocht wordt...
                Last edited by sunking; 07/12/2017, 16:46.

Comment

Kan ook zoeken naar een 150 pk facelift hee... Overgang van een 518D naar een Golf 1000cc zal anders ook wel erg groot zijn.

Comment

qua prestaties gaan een 518d en een golf 1.0 elkaar niet veel ontlopen . De golf weegt een halve ton minder, 0-100 is bij beiden een kleine 10 sec en de 1.0 doet het goed in de hernemingen.
                    Voornaamste achteruitgang zit hem in de ruimte, en de RWD, de 5-reeks is wel echt een klasse hoger..
                    En zo nen nieuwe 150pk.. gaat ge meer voor betalen, dan ge voor de 518d gekregen hebt...
                    https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...8bd8?cldtidx=1

dus ik zou zelf eerder twijfelen dan tussen de 150pk PFL of de 1.0 FL, kosten allebei ongeveer t zelfde.
                    Last edited by sunking; 07/12/2017, 17:25.

Comment

Tja maar 't is niet altijd dienen 0 tot 100 die telt hee . En die Golf is eigenlijk een nieuwe auto, slechts iets duurder dan de Volvo... Ge kent mijn mening, 'k zou liever iets meer uitgeven dan.

Comment

als k moet kiezen tussen de volvo en die nieuwe 150pk golf.. ja dan is de keuze duidelijk tis een knappe kar. De Volvo V40 T2 is trouwens ook niet rap, daar zou ik zeker geen 26k aan geven.
                        en 't is wel een prijsverschil van bijna 8k euro (1.0 comfortline versus 1.5 highline), voor beiden quasi nieuwe wagens.
                        hmm en ik heb wel zelf 27k aan ne nieuwen 1.0 gegeven.. dju toch! (1.5 was op die moment nog niet te krijgen en zou 30k gekost hebben)
                        --> OK DSB, we hebben gekozen -> https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...8bd8?cldtidx=1
                        Last edited by sunking; 07/12/2017, 17:49.

Comment

Nu beetje forumdruk zetten

Comment

Vandaag nog is naar beide gaan zien:
                            Met de volvo gereden en de golf gewoon gaan zien.
                            We (dus ook mijn vrouw) zijn voor de Volvo gegaan, R design, zwart, zijn wel knap. Van de Golf ging niets meer af, tenzij ik de garantie niet wou, dan wouden ze er 800€ afdoen...

Bij Volvo hebben wel nog iets afgekregen. Qua interieur vind ik de Volvo mooier, en de stoelen zitten veel beter.
                            De automaat is inderdaad wel een stapje terug, maar ik ben er van overtuigd dat dit echt wel de juiste keuze is.

Meer dan wat we nu hebben uitgegeven wou ik ook niet.

thx voor de feedback!

Comment

Heel goed dat ge de Volvo hebt gekozen gezien de handelaar die de Golf aanbiedt een charlatan is. Hij mag u geen voorstel doen om de garantie te laten vallen als extra korting.

Comment

Proficiat, mooie kar in elk geval! Ik had eerst niet gezien dat die van 2017 was, dan is de prijs best OK en het design is zeker spannender dan dat van de golf en zelfs de A3.

Comment

Gefeliciteerd !
                                  Ga je gegarandeerd veel plezier aan beleven.

De kwaliteit van de zetels, tja... Volvo hé :-)

Comment

Leuke keuze, ik rij sinds dit jaar ook met een V40 T2 en het is een aangename motor ( die van mij is wel serieus gepeperd ondertussen) maar gewoon gebruik voldoet hij zeker. Ik heb wel de manuele 2liter maar echr verschil zal dit niet geven. De motor kan je zuinig genoeg rijden. De zetels zitten inderdaaf fijn en het is en blijft gewoon een knappe wagen. Nu dat exclusieve zal u snel vergaan, eens je met een wagen gaat rijden zie je die 50 keer per dag. Wat minder is is de kofferruimte maar hangt eevanaf of je die nodig hebt. R design maakt hem helemaal knap. Ikzelf heb de oem diffusor en dubbele uitlaat ervan erna laten plaatsen want heb geen r design.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Comment

Qua look is het geen grijze muis, veel V40 zwart met R design heb ik nog niet zien rondrijden. Die combinatie is wel knap en zeker dat die niet veel voorkomt.
                                      achteraan l en R uitlaat en die diffusor maar vooral die zetels zijn gewoon veel beter als bij de Golf in Highline versie.
                                      Vandaag een aanloopwagen gaan halen omdat ze de 5 touringcar deze avond ophalen. Normaal een V40 voorzien, maar omdat die nog niet binnen was van een demo, hebben ze tot volgende week woensdag (afhaal eigen V40) een V90 gegeven. Top!

Comment

Betreft die 'korting' die de eigenaar van de Golf wou geven?
                                        Dat is garage Imschoot in Waasmunster die de wagen verkoopt van de 'ouders van een personeelslid'.
                                        Als garage een wagen verkopen en de garantie laten vallen om dan korting te geven?

Comment

Working...
                                        X