Mededeling

Collapse
No announcement yet.

moeilijke keuze

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• moeilijke keuze

graag jullie mening (voor -en nadelen) over volgende keuzes. Welke zouden jullie nemen en waarom.
    1) Audi A6 Avant S line, 2) Volvo S90/V90, 3) Mercedes E200

alvast bedankt, Pierre

'k Reed vroeger met een snoek. Met een voortractie kun je je uit moeilijke situaties redden. Noodstop, sneeuw of ontwijken : wielen naar de richting draaien en gas geven, de auto zal die kant opgaan.
    Een oude achtertractie wordt meteen onbestuurbaar. Doch een paar jaar geleden met een M3 8-traps automaat gereden op sneeuw ,ondanks zijn vele pk gedraagt die zich correct , geen slip.
    Nu met al de huidige systemen van ABS , ASR ,ESP zal het wel niet nodig zijn ,ieder zijn ding.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Owkee.

Om terug te komen op de vraag.

Ik geef de voorkeur aan de Mercedes wegens mijn voorkeur van het merk. Deze heeft een goede motor icm een zalige automaat.
      Vervolgens zet ik de Volvo op de tweede plaats. Daar zou ik wel altijd voor de break kiezen gezien ik de kont van de berlines niet zo mooi vind.
      Last but not least de Audi A6. Die gaat binnenkort vervangen worden en daar zijn momenteel grote kortingen op te krijgen. Als het u niet stoort om
      een "oud" model te kiezen misschien de goedkoopste optie. De A6 vind ik nog steeds bij de tijd ogen en gezien de nieuwe modellen quasi niet te
      onderscheiden zijn van het vorige model (zie A4) is het ook niet zo erg om deze te kiezen. Is ook nog na al die jaren een prachtige wagen.

Een goede raad : ga uitvoerig testrijden met elk wagen en indien mogelijk met een model dat zoveel mogelijk lijkt op uw configuratie. (vooral motor en versnellingsbak)

Comment

Wij hadden een tijdje terug dezelfde keuze, eventueel nog een BMW 5.
        Audi A6 is oud, zeer oud. En qua interieur quasi hetzelfde als de vorige A4, vanwaar we kwamen.
        Volvo geeft veel meer auto voor hetzelfde geld. BMW toen het minste omdat hij pas uit was en nog geen instapmotor had.
        Uiteindelijk is de keuze bij ons op de E200d gevallen. Met o.a. premium plus pack en technologiepack. Zeer mooie wagen.
        (uiteindelijk de bestelling moeten annuleren omdat we naar de VS verhuisd zijn)
        KLIK |&| KLAK

Comment

Met welke van de drie heb je al gereden ?

Comment

Alvast bedankt voor de reacties. Met de A6 heb ik al eens gereden. Reed heel vlot vond ik. Juist, volgend jaar nieuw model...wss de 2.0 pas eind 2018... In mei komt de nieuwe A6 uit maar enkel in de 3.0 versie. Voor de huidige A6 heb je nu een ton opties voor voor een mooie prijs.Met de V90 heb ik maandag een afspraak. De mercedes moet ik nog vastleggen.
            dilemma is idd oude A6 met veel opties of S90 maar van Volvo heb ik al van verscheidene mensen gehoord dat deze niet te betrouwen zijn. Mercedes zeer mooie auto, minder opties....

Comment

Mercedes alvast niet wegens niet betrouwbaar, als je de verkeerde vast hebt, Audi...als je je kan verzoenen om met een tijdloos model te rijden maar wel voor een nu zéér eerlijke prijs, waarom die dan niet. Dan maar voor een Volvo gaan zou ik denken, Ziet er prachtig uit, jonge, frisse verschijning en vroegere modellen waren toch betrouwbaar hoor. Was ook één van de redenen waarom mijn collega destijds van Mercedes naar Volvo is overgestapt, en gelijk had ie. Alles hangt natuurlijk af van je motorisatie maar denk dat dit bij Volvo toch snor zit.
              Succes met je verdere keuze en een verkeerde kan je hier feitelijk wel niet maken.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pierre_100 Bekijk Berichten
                maar van Volvo heb ik al van verscheidene mensen gehoord dat deze niet te betrouwen zijn.
                Leg uit aub.

MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Enkele collega's die met de V40 rijden(reden) wisten me te vertellen dat ze niet tevreden waren met deze auto. Zelf heb ik er nooit mee gereden... Een oom van me had een S80 en die wagen heeft meer in de garage gestaan dan die er mee heeft gereden... Nu ik weet ook dat dit maar enkelingen zijn...zijn er soms bij jullie die wel goede ervaringen hebben met Volvo of enkele minder goede?

Comment

Ik heb net een maand geleden mijn 5de Volvo gekocht: zegt waarschijnlijk genoeg ?
                    Last edited by K2; 09/12/2017, 17:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                      Ik heb net een maand geleden mijn 5de Volvo gekocht: zegt waarschijnlijk genoeg ?
                      Afhankelijk van jaartal en versie, heb je dus 5x met een Renault, VW, Ford, Geely of Volvo (20%) gereden…
                      • alvast voor motor, versnellingsbak, chassis-ophanging, elektrisch circuit…
                      • een automaat kwam altijd uit de stal van GM, Getrag, A-W of DAF…maar nooit van Volvo...
                      Maar het logo was inderdaad altijd Volvo…
                      Last edited by quovadis; 09/12/2017, 15:15.

Comment

Zoals Metaxa zegt, die A6 is eigenlijk echt een koopje momenteel. T is niet omdat er een nieuw model uitkomt, dat dit er een slechte wagen van maakt. Volvo vind ik ook een prima keuze.

Comment

Je kan met elke wagen chance of pech hebben. De A6 zal wel geen last meer hebben van kinderziektes. Worden daar zo'n monsterkortingen op gegeven?
                          De vrij jonge E klasse is wel weer een stap vooruit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
                            het logo was inderdaad altijd Volvo…
                            Inderdaad, en de vraag was wie er goede ervaringen met Volvo had ;-)... Ik dus.

Comment

De V90 (t8 ) is nu mijn derde Volvo na een v40 (het oude stationwagenmodel) en een xc70 d4.
                              De Audi A6 was ook ooit een twijfelgeval voor mij maar de dure optie en onderhoudspolitiek hebben me afstand doen nemen.

Mercedes heeft bij mij afgedaan wegens onaangename (verkoops)gesprekken in 2 verschillende garages.

ik ben/blijf alvast grote fan van Volvo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Afhankelijk van jaartal en versie, heb je dus 5x met een Renault, VW, Ford, Geely of Volvo (20%) gereden…
                                • alvast voor motor, versnellingsbak, chassis-ophanging, elektrisch circuit…
                                • een automaat kwam altijd uit de stal van GM, Getrag, A-W of DAF…maar nooit van Volvo...

Maar het logo was inderdaad altijd Volvo…
                                En mercedes maakt alles zelf zeker ?

Comment

ik heb ondermeer Volvo 240 diesel(vw blok),360 GLT,440 turbo, 460 2.0, V50 1.6d en 2.0d een paar 850 2.5 20v, 2.3R, V70R classic een s60 2.4d een V70R gehad,rij nu met een v60 D3 van't werk en ben van plan om deze over te kopen na de 200.000km enige waar ik ni content van was, was de automaat in de classic R(was versleten na 270.000km, grotendeels door mijn 'vlotte' rijstijl toen ik jonger was...
                                  met de meeste auto's toch gemiddeld over de 300.000km gebold(meeste waren okkasies)zonder problems
                                  enige waar ik nu klachten over hoor zijn de T8 versies omdat er soms kleine bugs inzitten die redelijk snel opgelost raken door software-updates
                                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Dat ziet er goed uit hoor.

Comment

Alle 3 zijn het goede auto's.
                                      Alles hangt toch af van de uitrusting en motor die je in je budget krijgt.
                                      Van geen enkele van die 3 zou ik een kale versie willen, en ga zeker voor een automaat.

Comment

de mercedes natuurlijk. op 12 jaar en 4 modellen mercedes welgeteld 5 kleine mankementen gehad... als ik kijk naar de audi's en volvo's op het werk... lol
                                        lets have some more member berries

Comment

Working...
                                        X