Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto met voldoende kofferruimte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe auto met voldoende kofferruimte

Hallo

Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een nieuwe auto. Momenteel rij ik met een Peugeot 307 die dringend aan vervanging toe is.

Ik zoek een wagen met meer kofferruimte als mijn huidige wagen. Dit is onvoldoende voor op vakantie te gaan en voor kampeertrips met vrienden.
    Ik rij ongeveer 8000 km per jaar, dus veronderstel dat ik dan voor een benzine moet kijken
    Budget is max 10000 euro. Ik ben dus occasies aan het bekijken. Mijn bedoeling was om een occassie te kopen voor de komende +/- 8 jaar.
    Zelf kwam ik al uit bij Citroen Berlingo en Peugeot Partner, maar daar zijn weinig beschikbare occasies met benzine. Ik wil best ook wel diesel rijden, ik weet eigenlijk niet goed hoe belangrijk dat onderscheid is.

Ik heb geen autokennis dus hebben jullie nog suggestie qua modellen die aan mijn eisen voldoen?

Alvast bedankt!

Nieuwe Dacia Lodgy of Logan MCV passen in dat budget. Zeker de Lodgy is immens vanbinnen. Meer binnenruimte dan onze Kangoo.
    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

+ Dacia Dokker.

Comment

Ik heb de Dacia modellen bekeken. Ik twijfel toch al zijn hun prijzen natuurlijk onklopbaar.

Qua occasies zie ik Berlingo & Partner auto's voor een prijs van 7 a 8000 euro op internet staan. Waarom geven jullie toch de voorkeur aan Dacia?

Het is maar omdat een kennis mij zei dat een nieuwe auto aankopen niet verstandig is als je maar 8000 km per jaar doet. Dat ik beter af was met een nieuwere occasie om dan een tiental jaar verder te kunnen.

mvg
        Koen

Comment

Nieuwe Dacia = minstens 3 jaar waarborg (en voor een habbekrats verlengbaar).
          Nieuwe Dacia = bewezen betrouwbare techniek, zonder nutteloze franjes.
          Nieuwe Dacia = prijs van een occasie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
            Nieuwe Dacia = minstens 3 jaar waarborg (en voor een habbekrats verlengbaar).
            Nieuwe Dacia = bewezen betrouwbare techniek, zonder nutteloze franjes.
            Nieuwe Dacia = prijs van een occasie
            +1
            En niet vergeten Nieuw is nieuw, m.a.w. nieuwe banden, nieuwe koppeling, nieuwe remmen, nieuwe ruitenwissers, dus in de eerste jaren absoluut geen kosten.
            zelfs het onderhoud is miniem (niet het eerste jaar als je maar 8000 km per jaar doet.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom654 Bekijk Berichten
              Het is maar omdat een kennis mij zei dat een nieuwe auto aankopen niet verstandig is als je maar 8000 km per jaar doet. Dat ik beter af was met een nieuwere occasie om dan een tiental jaar verder te kunnen.
              Wat een onzin, voor een prijsverschil van < €1000 vertrek je met een propere lei en alle voordelen die hierboven reeds werden aangehaald.

Comment

Er zijn natuurlijk wel andere redenen om niet voor Dacia te kiezen. Als je bepaalde opties wilt of op een betere afwerking bent gesteld bv. Maar het is altijd een kwestie van testrijden en proberen voordat je overgaat tot aankoop natuurlijk. Puur vanuit een prijs-ruimte-betrouwbaarheid standpunt zit je alvast super met een Dacia.

Comment

Ja 't is dat he... Sommigen kopen misschien liever een jonge tweedehands om toch een betere afwerking te hebben. Want een Dacia blijft toch wel zeer basic qua afwerking. Maar inderdaad, enorm betrouwbaar. Kunnen ze bij Renault nog iets van leren

Comment

Louter qua afwerking zijn ze zowat alle 4 even degelijk en zitten ze op hetzelfde degelijke niveau.

Comment

Nu, eerlijk gezegd, de afwerking is basic ja, maar niet slecht. Een Partner/Berlingo/Kangoo van een paar jaar oud doet niet beter hoor. En ik kan het weten. Ik heb een Dacia Logan Pick-Up gehad, een paar gewone Kangoo's en rijd nu met een Kangoo Express. En ik zou eigenlijk beter af zijn met een lelijke Lodgy want daar krijg ik evenveel in en kan dan ook nog eens af en toe 6 man meenemen...

Comment

Klopt ... afwerking is degelijk.

Comment

Het belangrijkste bij zo ne Dacia is natuurlijk 'erin willen gezien worden'

Comment

Fiat Tipo SW. Lukt je misschien zelf nog als 0km voor je budget.
                            Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Het belangrijkste bij zo ne Dacia is natuurlijk 'erin willen gezien worden'
                              Voor mensen met een klein pietje kan dat inderdaad een probleem zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                                Tipo SW smooi !

Comment

zoek zo eens iets ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                                    Dat gaat toch niet lukken zenne

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                      Goede smaak

Comment

Nog maar eens een topic met enorm veel inbreng / feedback van de TS ... 't is eens iets anders !

Comment

Working...
                                        X