Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 225 XE hybride

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 225 XE hybride

    Ben serieus aan het overwegen om volgende week een BMW 225 XE hybride te bestellen. Iemand ervaring met deze wagen? Hoe zit het reëele verbruik bij pakweg 60km (70% snelweg) na een volledige laadbeurt? Zijn er concurrentiële alternatieven?

    zou voor volgende configuratie gaan:

    Luxury line
    metaalkleur
    pano dak
    business pack
    verwarmde zetels
    sportzetels

    daarmee komt hij op ong. 40K incl BTW


  • #2
    Alternatieven of verbruik weet ik niet. Ik vraag me gewoon af of hybride de meerprijs waard is, tenzij je het nu nog doet om fiscale redenen als zelfstandige. Misschien hebben er hier daar ook ervaring mee ?

    Comment


    • #3
      Wij hebben hier 2 hybrides. Een bmw 330e en de Volvo v90 t8. Beiden worden consequent dagelijks minstens 1 maal volgeladen.
      de bmw doet ongeveer 40km per dag (gewestwegen). Batterij moet normaal 35km halen maar in praktijk is dit eerder 20.
      de Volvo doet gemiddeld 200km per dag (voornamelijk snelweg) met een batterij die officieel 40 km haalt en er effectief 38 haalt.
      verbruik bij bmw 4,5l/100km bij de Volvo 6,5l/100km.
      wegens het verschillende rijprofiel scheelt dit natuurlijk.
      je moet eigenlijk idealist zijn om met een hybride te rijden want het is effectief duurder rijden daar elektriciteit duurder is dan de benzine.
      in mijn geval is het fiscale voordeel natuurlijk enorm meegenomen. Tevens is het echt fantastisch om hybride te rijden. Toen ik 2 weken terug een v90 D3 meehad als vervanger (gebroken ruit gehad) was het precies met een tractor dat ik reed....

      eens gewoon aan hybride, wil je niets anders meer...

      en als je in een stoplichtsprintje een Porsche 911 kunt achterlaten heb je tevens een glimlach tot achter je oren

      Comment


      • #4
        hoeveel extra elec. kosten die 2 wagens je zo maandelijk? ben wel eens benieuwd
        lets have some more member berries

        Comment


        • #5
          Tjah je moet rekenen op 12-15 KWh per dag dus....
          vandaar dat ik geen tesla kocht

          Comment


          • #6
            electriciteit duurder dan benzine? Is dat zo? Ik heb geen zonnepanelen...

            ik vind het prijsverschil met een diesel of benzine verbazingwekkend klein. 40K versus ong. 35K voor een gelijkaardig uitgeruste 218 diesel. En dan hou ik nog geen rekening met de hogere overnamepremie

            het gaat hier idd om een bedrijfswagen in een eigen vennootschap

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj

              en als je in een stoplichtsprintje een Porsche 911 kunt achterlaten heb je tevens een glimlach tot achter je oren

              Euhm... ja als een 911 20% van zijn vermogen aanspreekt dan misschien wel.. niet beginnen dromen eh
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

              Comment


              • #8
                Een 330e, zeker met de einde reeks kortingen die je nu moet beginnen krijgen, kost m.i. als vennootschapswagen niet of nauwelijks meer dan een 225xe, en is toch heel wat leuker om te rijden. Persoonlijk vind ik een Golf GTE ook een pak vrolijker ogen dan een 225xe, en hij zal qua binnenruimte en koffer m.i. niet veel onderdoen. In die prijscategorie is er verder enkel de i3 met range extender, tenzij je voor Japanse wagens wil gaan.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten
                  Tjah je moet rekenen op 12-15 KWh per dag dus....
                  vandaar dat ik geen tesla kocht
                  Bwa, een zuiver elektrische auto, komt zeker toe met 20kwh/100km. Aan €0,25 per kWh.. als maximale laadprijs... €5 per 100km...

                  snachts laden kan al aan €0,15 /kWh





                  Last edited by ; 18/12/2017, 09:24.

                  Comment


                  • #10
                    330e zit idd in dezelfde prijsrange. Maar het is vooral mijn vrouw die ermee zal rijden, dus rijplezier is minder belangrijk. En we hebben twee jonge kindjes. Onze huidige 3 touring is eigenlijk te klein (vooral qua koffer), dus die 330e zal al helemaal te klein zijn

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten


                      Euhm... ja als een 911 20% van zijn vermogen aanspreekt dan misschien wel.. niet beginnen dromen eh
                      Duidelijk nog niet met een T8 meegeweest. Akkoord dat je dit niet volhoud maar achterlaten doe je wel...


                      qua energieprijs is het meer te rekenen dan enkel je stroomtarief/kWh
                      ik kom ongeveer aan 24kwh/100km. Alles van uw strromfactuur bij elkaar gerekend kom je hiermee duurder uit dan een diesel.


                      Comment


                      • #12
                        Wat moet je dan nog bij je tarief tellen?

                        Comment


                        • #13
                          dammit, ik heb me duidelijk niet voldoende verdiept: passat break GTE lijkt ook aantrekkelijk. Oersaai, maar wel meer bereik op electriciteit, en zeer ruim. En dan kom ik nog deze tegen: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...b8d9?cldtidx=5

                          Dat is maar een paar 1000 euro meer dan een 225XE, en deze lijkt me behoorlijk goed uitgerust. Wel maar 17km op batterij...

                          Comment


                          • #14
                            Sorry maar maar 911’s die ff planken doen allemaal sub 5 sec die hybrides die hier allemaal opgenoemd worden zijn denk ik allemaal 6 sec en meer dan 100. De 911 chauffeur die niet meekan is niet wakker of heeft geen zin en in een t8 al gereden ja

                            Comment


                            • #15
                              leuk, die vergelijking met een 911, maar daar ligt mijn vrouw absoluut niet wakker van ;-)

                              Comment


                              • #16
                                passat valt af. 7000 euro meer dan de 225

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                                  Bwa, een zuiver elektrische auto, komt zeker toe met 20kwh/100km. Aan €0,25 per kWh.. als maximale laadprijs... €5 per 100km...

                                  snachts laden kan al aan €0,15 /kWh




                                  €5/100km en daar bovenop nog die 5 liter naft? Of hoe moet ik dat zien? Want dan is het wel heel erg duur rijden.

                                  Zelf ook al eens over zitten dromen, maar probleem is hier dat ik dan enorm veel thuis moet laden en dan is een diesel/naft met tankkaart toch aantrekkelijker Eerst dacht ik dat mss de verlaagde VAA die kost wel zou dekken, maar hoorde paar maanden terug mijne baas al klagen over zijn stroomrekening thuis met zijne X5 plug-in.

                                  Comment


                                  • #18

                                    Enkel als je 'gratis' kunt laden (werk) en genieten van de hoge fiscale aftrek zijn deze plug-ins of puur elektrische auto's financieel een aantrekkelijke optie.

                                    In alle andere gevallen (zo goed als alle particulieren) op dit moment niet en ik denk dat dit minstens de komende 2-3j zo zal blijven
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

                                    Comment


                                    • #19
                                      De electriciteit gaat alleen maar stijgen, dus de kans is groot dat het nog heel lang een no-go gaat zijn voor de particulieren. Tenzij de brandstoffen verdubbelen in prijs.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ge weet niet welke richting het uit gaat gaan hé. Het vorige model verkocht als zoete broodjes. Veel Volvo voor weinig geld en dan ineens voor veel meer mensen bereikbaar.
                                        Echter nu met die hoge prijs zullen ze dat wel gaan voelen dat het een pak minder gaat zijn. Dus bestaat de kans wel dat die op termijn flink gaat zakken.

                                        Het was vooral een populaire leasewagen en door de hoge prijs valt die gewoon voor de meeste mensen af.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X