Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 530d of 530i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 530d of 530i

    De huidige 530d f11 is 4 jaar en zal dus vervangen worden.... maar door het huidige fiscale klimaat is diesel niet vanzelfsprekend meer.
    Vanaf 1 jan 2018 gaan we over van eenmanszaak naar BVBA, dit ter info

    We twijfelen dus tussen een 530d en 530i omdat we maar 18 a 20000 km per jaar doen.
    De aankoop van een 530i is een 3500 euro goedkoper tov 530d.
    VB 530d +-1000 euro VB 530i +-400 euro.... ik denk dat we uiteindlijk het verschil gewoon terug gaan betalen aan de pomp door meerverbruik van naft
    en ik denk dat ik het koppel van de 3l diesel wel zou missen....
    Met de nieuwe G31 530d zijn we al gaan rijden met de 530i nog niet....

    Wat is jullie advies, gedacht?

  • #2
    Tja, ik zou liefst de diesel hebben tenzij een 540i kan. Los van het financiele, op dit bedrag is die 3500 Euro niet zo belangrijk. Naar herverkoopwaarde is het beetje koffiedik kijken. Meesten zullen je zeggen een benzine te nemen. De diesel is echt zuinig, wat de benzine effectief zal verbruiken weet ik niet. Maar tov een benzine haal ik het verschil van tax er toch ook uit door het verbruik. Die 530i is ook een viercilinder, geen idee hoe dat zal rijden tov de zescilinder.
    Weet ook niet of het in je boekhouding veel verschil zal maken op fiscaal gebied.

    Comment


    • #3
      Ik zou zeker met de 530i gaan rijden voordat ge de knoop doorhakt. Hier ook een voorkeur voor de diesel.

      Comment


      • #4
        Om die 600 euro aan taks terug te winnen, moet je dus 600 op brandstof besparen, bij 20.000 km / jaar en een gelijke prijs benzine-diesel, is dat wanneer de diesel +/- 2,5 liter minder verstookt dan de benzine.
        Financieel gezien dus weinig reden om voor de diesel te kiezen, dus het hangt van je drang naar koppel af.
        Last edited by sunking; 19/12/2017, 13:27. Reden: rekenfoutje

        Comment


        • #5
          Lijkt me redelijk duidelijk dat de benzine financieel interessanter zal zijn. Zeker met die km's. Maar ga gewoon met beide rijden zou ik ook zeggen.
          Als het rijplezier voorop staat, 540i geen optie?

          Comment


          • #6
            Nog een extra element als bedrijfswagen is de VAA. Die zal gunstiger zijn voor de 30i. lagere catalogusprijs en het verschil tov de CO2 referentie is kleiner bij de benzine, ondanks de 8 gr hogere uitstoot. Dit scheelt nog eens +/- 1000 euro bruto per jaar.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Om die 600 euro aan taks terug te winnen, moet je dus 600 op brandstof besparen, bij 20.000 km / jaar en een gelijke prijs benzine-diesel, is dat wanneer de diesel +/- 2,5 liter minder verstookt dan de benzine.
              Financieel gezien dus weinig reden om voor de diesel te kiezen, dus het hangt van je drang naar koppel af.
              Dat doet de diesel wel hoor. Ik zou vooral kijken hoe zo'n 530i rijdt. Maar vermoed dat dit niet hetzelfde zal zijn. Zou dan ook voor de 540i gaan als ik de diesel niet neem.

              Comment


              • #8
                Een 520d, 520i of 530e is mss ook wel interessant? Imho is een grote motor (6-cyl) een dure en fiscaal oninteressante luxe, en in belgie quasi overbodig op vlak van vermogen - en de G30 is sowieso al geen koopje.
                Last edited by sunking; 19/12/2017, 14:01.

                Comment


                • #9
                  Ja maar dat is nu echt wel persoonsgebonden hee. D'een enen koopt ne leren salon, d'een anderen koopt enen in skai. Hangt gewoon van je middelen af...
                  En het rijden met een grotere motor draait echt niet altijd rond dat vermogen hoor. Dat draagt enorm bij tot het comfort. Mocht dat niet zo zijn dan reed een luxemerk met viercilinders.
                  Last edited by ; 19/12/2017, 14:44.

                  Comment


                  • #10
                    ja maar zo'n G30 is wellicht zo goed geisoleerd dat je de motor bijna niet meer hoort , dus gesteld dat een 520d / 530i voldoende koppel heeft, wat is dan nog de toegevoegde waarde qua comfort?

                    zie bv http://www.autoforum.be/forum/auto-a...rie-g30/page20

                    Ik zou die 9000 euro meerprijs van de 30d (tov 20i/20d) dus spenderen aan andere comfortverhogende opties of ze in mijn zak houden
                    Last edited by sunking; 19/12/2017, 15:17.

                    Comment


                    • #11
                      530d > 530i

                      Comment


                      • #12
                        Ge kunt dat niet uitleggen... ge moet dat voelen. Ook met zeperf of zo kan je dat niet aantonen. De draaicultuur van een drie cilinder is ook niet hetzelfde als die van een viercilinder.
                        Moet daar echt eens een tijdje mee rijden.Indertijd mijnen W124 250 D was een vijfcilinder, dat voelde dan ook weer gans anders aan dan een viercilinder, idem tov de zescilinder... Heb verschillende zescilinders gehad destijds, kan wel vergelijken. Bvb de Vel Satis 3.0D 6 cilinder reed totaal anders dan de 2.0 dCi motor. En die hadden een gelijk vermogen.
                        Je moet zoals ze schrijven in je link liefhebber zijn om de meerprijs te willen betalen. Maar nogmaals, dat is met alles wat je koopt zo. Niet alles draait altijd om de totaalprijs hee. Het is wat men verwacht, wat men ervoor over heeft en wat men kan betalen. Zo zoekt iedereen, het voor zichzelf, beste compromis. Voor sommigen is dat een Rolls, voor anderen een Dacia.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          530d > 530i
                          Kort en bondig lol.

                          Comment


                          • #14
                            M550d > 540i > 530d > 530i > 520d > 520i

                            Comment


                            • #15
                              Ja zo is het... en binnenkort nog M5

                              Comment


                              • #16
                                Zepfer is zelfs dikke zever.... Zo staan er 60 tot 180 tijden bij een BMW i3....

                                Comment


                                • #17
                                  Het zal waarschijnlijk een 530d xdrive worden...
                                  Er van uitgegaan om een 540d te kopen maar door de omschakeling naar BVBA en de fiscale hervorming van de bedrijfswagens zal het een 530d worden. De bedoeling is om achteraf een powerpakket van bmw te plaatsen in Duitsland of Nederland om zo aan de waarden van een 540d te komen...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Is zo'n powerpakket dan toegelaten in Belgie ? En wa kost da ? En dat is van BMW zelf ?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Niet toegelaten in België het is in feite chiptuning . ... maar met behoud van de fabrieksgarantie. Het zou zo n dikke 1000 euro kosten. ....

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ok, bedankt... Proficiat met je keuze iig!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X