Mededeling

Collapse
No announcement yet.

X5 v. GLE v. FPace

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • X5 v. GLE v. FPace

    Tijd voor iets nieuws. Tegen maart wil ik beslissen.

    Veel eisen heb ik niet. Uiteraard 4wd, net leder, trekhaak zodat ik in de zomer al eens wat tuinafval kan afvoeren, automaat, degelijk geluid om na een lange werkdag stoom af te blazen of 's ochtends wat pianomuziek om mijn koffie te begeleiden en ik ben al gelukkig. Ik heb daarentegen een hekel aan schermen.

    Even serieus, voor welke SUV zouden jullie gaan? Budgettair zijn deze wat aan elkaar gewaagd. F pace is ietsje goedkoper, maar hij is ook wat kleiner en serieus lichter en da's al een minpunt.

    thnx voor de input.
    bmw 116d sportshatch

  • #2
    Waarom vind je serieus lichter een nadeel eigenlijk ? Kleiner begrijp ik.
    Al een idee welke motorisatie je wil ? Diesel, benzine, vermogen,...?

    Ik heb geen van de drie gereden, dus kan enkel voortgaan op looks en 'van horen zeggen'

    1 en 2 twijfel ik tussen de BMW en de Mercedes. De Mercedes vind ik mooier qua interieur. De BMW vind ik, vooral met grote en brede velgen, een heel stoere knappe wagen. Ik denk lichte voorkeur voor de BMW omdat men toch altijd die zes in lijn motoren goed vindt en mooi klinken. Zelfs in diesel. Zijn bij gelijke cilinderinhouden ook wat krachtiger geloof ik ?
    3 de Jaguar. Ook een hele mooie, maar heb het gevoel dat bovenstaande twee degelijker zijn afgewerkt. Ook de betrouwbaarheid die ze meedragen uit het verleden zou een kleine rol spelen. Anderzijds, onbekend (er) maakt onbemind.

    Denk dat hier je persoonlijke smaak en een uitgebreide testrit je veel beter kunnen helpen bij je keuze. Ook fiscale zaken kunnen een rol spelen, zeker als je hem op een zaak zou kopen.

    Maar k zeg het nogmaals, neem mijn voorkeuren niet te ernstig... het zijn echt mijn persoonlijke smaak en persoonlijke veronderstellingen (die uiteraard kunnen afwijken van de waarheid )...

    Comment


    • #3
      Zou diesel worden om er ongeveer 40k km per jaar mee te doen. Vaa Jag is wat minder idd maar scheelt nu ook weer niet zo veel.
      bmw 116d sportshatch

      Comment


      • #4
        De F pace doet het heel slecht qua betrouwbaarheid .

        Comment


        • #5
          GLE natuurlijk

          Comment


          • #6
            BMW X5 vind ik niet zo'n mooi model.
            GLE is al een oud model en vind ik ook niet zo geslaagd. Wordt die niet binnenkort vervangen?

            in deze klasse zou ik voor de volvo xc90 gaan

            Comment


            • #7
              Ik treed Korre bij in z'n keuze.

              Comment


              • #8
                Ik zou van dat lijstje de X5 nemen. Enkel al voor de looks.
                Altijd al heel dik gevonden met de juiste velgen.
                Ik denk naar rijkwaliteit de GLE en X5 aan elkaar gewaagd zijn.
                De F-pace vind ik minder, zeker al de standaard uitvoering. Maar je geeft zelf ook al min of meer aan dat je deze niet wilt, dus schrappen uit je lijstje

                De XC90 is idd ook geen slechte keuze.

                Comment


                • #9
                  Als je hem op de zaak neemt, al eens aan een Lexus RX gedacht? Zeker eens van dichterbij bekijken, om enkele eenvoudige redenen:

                  - prijs / uitrusting veruit beste in zijn segment
                  - benzine-hybride: ben je beter af dan met diesel
                  - lagere VAA, hogere fiscale aftrekbaarheid dan diesel (ook na de fiscale verandering in 2020)
                  - legendarische betrouwbaarheid
                  - zie je niet op elke hoek van de straat

                  Je moet wel voor zijn looks zijn

                  BMW en Mercedes zou ik sowieso niet kiezen wegens beide nogal verouderd. Interessant alternatief vind ook ik de Volvo XC 90

                  Comment


                  • #10
                    Wat iedereen in die Volvo ziet is mij een raadsel. Zo gangsta bling bling n*gg* style... En een Volvo blijft een Volvo... Dus 'neen' aan de Volvo.

                    Lexus op zich is zeker een optie. Maar de RX is een cross over. Vind ik echt niets aan. Lelijk als de nacht.

                    Idd jammer dat het nog een jaar wachten is op de nieuwe Gle.
                    Het huidige dashboard (en errond) vd Mercedessen ziet er wel wat cheap uit moet ik zeggen. Ipv luxe straalt het wat cheape fake verchroomde plastic uit die je eerder verwacht in een getunede Ford fiesta. Jammer.

                    Momenteel neig ik naar de X5.

                    Maar ik ga sowieso eens testrijden met mijn 3 kandidaten wanneer ik eens tijd heb. Uiteindelijk zegt dat altijd alles.

                    ​​​​​​
                    bmw 116d sportshatch

                    Comment


                    • #11
                      Zonder omkijken de mercedes.

                      Comment


                      • #12
                        Maserati Levante
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                          Als je hem op de zaak neemt, al eens aan een Lexus RX gedacht? Zeker eens van dichterbij bekijken, om enkele eenvoudige redenen:

                          - prijs / uitrusting veruit beste in zijn segment
                          - benzine-hybride: ben je beter af dan met diesel
                          - lagere VAA, hogere fiscale aftrekbaarheid dan diesel (ook na de fiscale verandering in 2020)
                          - legendarische betrouwbaarheid
                          - zie je niet op elke hoek van de straat

                          Je moet wel voor zijn looks zijn

                          BMW en Mercedes zou ik sowieso niet kiezen wegens beide nogal verouderd. Interessant alternatief vind ook ik de Volvo XC 90
                          Ook al eens zitten kijken voor de NX op de site, maar de RX nog niet bezien, maar denk wel dat Lexus qua opties en snufjes nog wat beperkter is als de duitsers.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                            Ook al eens zitten kijken voor de NX op de site, maar de RX nog niet bezien, maar denk wel dat Lexus qua opties en snufjes nog wat beperkter is als de duitsers.
                            Qua snufjes zit dat wel OK. De optiepolitiek is sowieso typisch Japans (geldt voor alle Japanse merken trouwens), te wijten aan het specifieke productiesysteem. Voordeel is dat er vanalles al standaard op zit en dat de mid range (Executive Line) de meest verkochte zijn wegens interessant prijs/gebodene. Nadeel is dat je weinig kan personaliseren. Als je een basismodel wil en bijvoorbeeld enkel maar geïnteresseerd bent in een top geluidsinstallatie van Mark Levinson, dan is dat niet mogelijk. Maar als je een RX in pakweg Business Edition (1 trapje boven de basisversie) neemt aan € 63.690, dan heb je een heel aantal items die je heel duur betaalt bij de Duitse heilige drievuldigheid. Een vergelijkbaar uitgeruste X5 xDrive40e plug-in hybride kost dan iets rond de 88.000,-

                            Comment


                            • #15
                              De F-Pace is toch een concurrent van de nieuwe X3 en GLC, en niet van GLE/X5?

                              Ik zou zonder twijfelen voor de X5 gaan! Vind het een mooie/stoere wagen.

                              De GLE (buiten de coupé) is toch al serieus verouderd vind ik. En de F-Pace speelt in een categorie “lager” dus ik zou zeker voor de X5 gaan!


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten

                                Lexus op zich is zeker een optie. Maar de RX is een cross over. Vind ik echt niets aan. Lelijk als de nacht.

                                ​​​​​​
                                Ik kan daar volledig inkomen. Niet iedereen valt voor dat design.
                                Maar hij heeft tenminste een eigen karakter

                                Comment


                                • #17
                                  juist, maar die plug in hybrids verkopen wel als zoete broodjes dank zij het fiscaal voordeel, terwijl je voor die Lexus die in de praktijk misschien een lagere gebruikskost heeft wel de volle pot moet betalen aan verkeerstaksen
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

                                    Qua snufjes zit dat wel OK. De optiepolitiek is sowieso typisch Japans (geldt voor alle Japanse merken trouwens), te wijten aan het specifieke productiesysteem. Voordeel is dat er vanalles al standaard op zit en dat de mid range (Executive Line) de meest verkochte zijn wegens interessant prijs/gebodene. Nadeel is dat je weinig kan personaliseren. Als je een basismodel wil en bijvoorbeeld enkel maar geïnteresseerd bent in een top geluidsinstallatie van Mark Levinson, dan is dat niet mogelijk. Maar als je een RX in pakweg Business Edition (1 trapje boven de basisversie) neemt aan € 63.690, dan heb je een heel aantal items die je heel duur betaalt bij de Duitse heilige drievuldigheid. Een vergelijkbaar uitgeruste X5 xDrive40e plug-in hybride kost dan iets rond de 88.000,-
                                    Maar voor de NX bv heb ik het dan bv over ACC met follow to stop, 360° camera's, digitaal dashboard,... Op de RX is dat mss te krijgen, maar de NX toch niet. Zou vanavond eens moeten zien bij de RX.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                      Maar voor de NX bv heb ik het dan bv over ACC met follow to stop, 360° camera's, digitaal dashboard,... Op de RX is dat mss te krijgen, maar de NX toch niet. Zou vanavond eens moeten zien bij de RX.
                                      Geen volledig digitaal dashboard bij NX, da's waar. Maar ACC (all speed) en 360° camera zijn wel beschikbaar hoor.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                        juist, maar die plug in hybrids verkopen wel als zoete broodjes dank zij het fiscaal voordeel, terwijl je voor die Lexus die in de praktijk misschien een lagere gebruikskost heeft wel de volle pot moet betalen aan verkeerstaksen
                                        Klopt, dat staat het succes tot nu toe wat in de weg en Lexus zal nooit het grote volume kunnen verkopen van de Duitse merken (gelukkig ook maar).
                                        Maar toch loont het de moeite om de vergelijking in detail te maken, tenminste als 'total cost of use' een belangrijk element in de aankoopbeslissing is. Het grote voordeel van de meeste plug-ins is voorlopig verleden tijd door de nieuwe fiscale maatregelen die vanaf 2020 ingaan. Bovendien is de huidige hogere fiscale aftrekbaarheid niet voldoende om de hogere meerprijs van plug-ins bij aanschaf te compenseren - als je appelen met appelen vergelijkt tenminste -, zelfs al heeft de Lexus in sommige gevallen een hogere jaarlijkse verkeerstaks. Velen staren zich blind op de hogere fiscale aftrekbaarheid, maar er zijn veel meer elementen die je in rekening moet brengen om de totale kost te berekenen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X