Mededeling

Collapse
No announcement yet.

New Tiguan: Standaard geluidsinstallatie of Dynaudio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• New Tiguan: Standaard geluidsinstallatie of Dynaudio

Iemand reeds ervaring met het Dynaudio geluid (in de Tiguan)? Kwaliteit van het geluid is zeer belangrijk voor me, maar ik wil er geen 1000€ aan besteden indien het geen grote meerwaarde heeft dan de huidige geluidsinstallatie. Jammer genoeg heb ik het (nog) niet kunnen testen in de showroom, en ook wil ik daar niet direct de boel op stelten zetten... :-)
    De verkoper zei me alvast dat hij het de moeite niet vond om daar geld aan te geven, zeker met de komst van DAB+. Nu is het zo dat ik amper of nooit naar de autoradio luister, dus heb ik zelfs niet over storingen, geruis, en dergelijke, ik wil gewoon een mooi / krachtig geluid hebben, bij het afspelen van normale nummers (playlist Iphone).

Ik heb een nieuwe Golf met DAB en standaard luidsprekers. Ik moet zeggen dat het geluid behoorlijk goed is en dat ik dynaudio niet mis, al heb ik de vergelijking nooit gemaakt.
    Ik had vroeger HK in m'n BMW en dat klonk niet echt beter, had toen ook nogal wat last van bandengeruis (RFT) en dat in combinatie met FM radio klonk eigenlijk veel minder goed dan van wat je van die installatie zou verwachten.
    Je hebt geen diepe bas maar de klank is wel helder en wat mij betreft zeker goed genoeg 'voor onderweg'.
    Kan je vergelijken met je vorige wagens? Of gewoon even luisteren in een demo model?

Comment

Ik heb de standaard luidsprekers goed getest, en heb de indruk dat de standaardluidsprekers van mijn +10 jaar audi iets "beter" klinken. Let op, ze klinken nog wel mooi en gaan "luid", maar dan moet ik de bassen beetje bijregelen, anders hoor je vervorming (al kan dat natuurlijk ook aan mijn muziekkeuze liggen)...
      Mijn 2 vorige wagens (Golf 3 en Golf 5 en voordat de kinderen er waren) waren volledig uitgerust met ice installatie en deed ik mee aan db-drag wedstrijden, dus dat valt niet meer te vergelijken

Comment

Ik zou daar geen extra geld aan besteden wegens teveel andere geluiden in een auto.

Comment

Ik heb het allebei.
          De standaard installatie is goed maar als je graag zuiver en al eens wat luider samen wilt neem dan Dynaudio.
          Bij mij is dat één van de eerste zaken die ik aan vink.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Hier dynadio in de VW en B&O in de Audi. Dynaudio zijn geld niet waard wegens te gering verschil met VW sound. De B&O klinkt fantastisch maar veel te dure optie. Dus als aufiofiel het geld waard, als gewone leek niet.
            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Wij hebben de standaard 8 luidsprekers in onze passat van 1 jaar oud. Ik vind die installatie meer dan goed genoeg. En ik ben nochtans eerder veeleisend op vlak van geluid.

DAB maakt ook echt een groot verschil, merk je heel goed wanneer hij zelf naar FM gaat.

Comment

Ik heb inmiddels de Tiguan besteld, maar zonder de Dynaudio. Ik denk inderdaad, dat ik voor dat extra geld toch nog teleurgesteld zou zijn over de kwaliteit...

Comment

Het geluid van de standaardboksen bij BMW en hun hifi upgrade of hoe het ook noemt is dag en nacht verschil maar bij VW zijn de standaardboksen al zeerk goed. Geven diepe bass en mooi geluid met duidelijk verstaanbare stemmen. En ik heb DAB dan nog eens niet in mijn auto.
                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Ik rij al meer dan een jaar met mijne Tiguan met standaardinstallatie. Kan niet vergelijken omdat ik die Dynadinges nog niet gehoord heb. Als het voor mij goed speelt, hoeft het niet nog beter te spelen. Ben gene johnny met keiharde muziek. Ooit was dat eens met volledig ingebouwde installatie met woofers en meerdere versterkers. Maar dat ben ik ontgroeid.

Ik steek die €1000 dan liever in andere opties. Maar dat is natuurlijk dan ook weer persoonlijk.

Comment

Dynaudio is pakken beter als standaard,geld meer dan waard.En HK van BMW is niet de kwaliteit van dynaudio bij VW. Alle systemen meer dan eens gehad.

Comment

Working...
                      X