Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x4 gezinswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door dechra Bekijk Berichten
    Dank voor de tips.
    Zijn de offroad mogelijkheden van de audis en de volvo wel vergelijkbaar met de andere? Of zijn dit meer stadswagens die enkel maar in de reclame meer kunnen?
    En is de tiguan vergelijkbaar met de touareg op dat vlak? Want ik moet zeggen, die touareg was een echt beest. Kon ik mee door opgewaaide hopen sneeuw rijden alsof het niets was.
    Lichte vracht is trouwens niet aan ons besteed want mijn kinderen moeten meekunnen in de wagen.

Liefs had ik een nieuwe gehad. De tiguan en de xc40 waren ook in mijn vizier langsgekomen, net zoals misschien de jeep cherokee. Subaru had ik nog niet bij stilgestaan, lijkt me wel de moeite om eens testritje mee te gaan maken...
    Denk ni da ge Tiguan en Touareg kunt vergelijken. Wss lag er een zware motor in die Touareg. Tiguan heeft een 1.4 naftje met 150pk.

Comment

The skier, carving his way down the streets of San Francisco at high speed. The race quattros and the Q7 driving across sheets of ice, spectacularly being sh...

Om deze te filmen hebben ze een paar dozijn koppelingen kapot gereden maar het is gelukt.

Zout strooien op uwen oprit lukt toch ook?
      Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd

Denk ni da ge Tiguan en Touareg kunt vergelijken. Wss lag er een zware motor in die Touareg. Tiguan heeft een 1.4 naftje met 150pk.
        Je hebt ook een 2 liter met 220pk hè.
        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Toyota RAV 4 Hybrid AWD, of Lexus NX (zelfde motor), zuinig en fiscaal vriendelijk en zeer degelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL
            De taxi hier in de buurt rijdt een Audi A6 allroad quattro. Om mijnen oprit op te rijden bij sneeuw moet ge goed gewapend zijn. Die rijdt daarop met een heel klein beetje wielspin. Is redelijk stijl en zijn kasseien. Dit in combinatie met sneeuw... Dus alle respect voor het quattro systeem van Audi. Van de anderen weet ik het eigenlijk totaal niet...
            Ik geloof dat de quattro ook een permanent 4X4 systeem is ?
            Je hebt er ook met een viscokoppeling. Denk dat dit systeem minder goed is. Heb er wel weinig verstand van...maar met zo'n visco moeten eerst je voorwielen slippen vooraleer die achteraan tractie krijgt.
            Marchand?

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Yes...Ne Audi en ne BMW hebben ze. Die Audi gaat goed vooruit. Ken jij die ? Weet je soms welke motor die heeft ?

Comment

Misschien toch ook eens zeggen wat je voor de rest nog zoekt in een wagen? Want zonder meer vereisten kun je even goed voor een suzuki Jimny gaan, als je snapt wat ik bedoel! Welke opties je graag zou willen. Alsook in welk budget je zowat zit te kijken. Wat je algemeen verwacht van je wagen voor de rest. Oa. qua ruimte. Wil je meer een SUV-type wagen of liever een station met off-road capaciteiten?
                Last edited by Phate; 11/02/2018, 12:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Je hebt ook een 2 liter met 220pk hè.
                  maar is die fiscaal nog doenbaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dechra
                    Jullie zijn precies nogal fan van de quattro
                    De omstandigheden zijn hier soms wel extreem. De helling in onze straat is toch verschillende honderden meters lang en voor onze deur loopt de hellingsgraad op tot 17%. Deze omstandigheden zijn dan ook de reden dat ik uberhaupt een nieuwe wagen wil kopen, dus je begrijpt wel dat ik veel belang hecht aan de terreincapaciteiten van de wagen.

Ik zie de A4 allroad wel zitten, maar het prijskaartje was wel hoger dan gedacht.
                    Kan in principe voor geen enkele 4x4 met goede winterbanden een probleem zijn.
                    Het is niet dat je onbegane paden in het regenwoud of de Himalaya op gaat hé... ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                      Kan in principe voor geen enkele 4x4 met goede winterbanden een probleem zijn.
                      Het is niet dat je onbegane paden in het regenwoud of de Himalaya op gaat hé... ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                      Ja tis dat wat ik ook denk. Tis daarmee dat ik achter de rest van de eisen pols, want nu ist nogal ne "shotgun-approach", die 4*4, die 4*4, die 4*4, ... terwijl vele wagens hier voorgesteld nogal ver uitelkaar lopen qua eigenschappen en prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                        Yes...Ne Audi en ne BMW hebben ze. Die Audi gaat goed vooruit. Ken jij die ? Weet je soms welke motor die heeft ?
                        Yannick? Ja die ken ik. Volgens mij is hij al aan zijn 2de bezig en heeft hij nu ook een BiT.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Bestaan veel toffe voertuigen met 4X4 uitrusting. Hangt inderdaad heel veel af van je verwachtingen, maar als je spreekt over een A4 Allroad zal het iets in de richting van een break worden en speelt bodemvrijheid weinig rol ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Yannick? Ja die ken ik. Volgens mij is hij al aan zijn 2de bezig en heeft hij nu ook een BiT.
                            Da' s 330 pk dan ? Hoorde al aan de ronk dat het iets meer was lol. Knap machien vind ik het. Goeie gast ook...

Comment

Da' s 330 pk dan ? Hoorde al aan de ronk dat het iets meer was lol. Knap machien vind ik het. Goeie gast ook...
                              Die "ronk" is fake, elke 3.0TDI heeft het. Is te horen in Dynamic mode. En moet bekennen dat als ik de kans krijg hem er ook altijd opzet

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

320 pk, naturel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Die "ronk" is fake, elke 3.0TDI heeft het. Is te horen in Dynamic mode. En moet bekennen dat als ik de kans krijg hem er ook altijd opzet

Is dat geluid buiten ook nep ? T is als ik buitenkom als mijn ma of zoon toekomt da k het hoorde dat er wel wat power achter zit. Draait stationnair ook precies meer toeren dan de mijne.

Comment

Is dat geluid buiten ook nep ? T is als ik buitenkom als mijn ma of zoon toekomt da k het hoorde dat er wel wat power achter zit. Draait stationnair ook precies meer toeren dan de mijne.
                                    Is nen box ter hoogte van de uitlaat en uiteraard binnen ook.

Comment

Ik moet toch altijd lachen met mensen die een 4*4 nodig denken te hebben om in de winter ergens te geraken.
                                      Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet handig kan zijn om 4 wiel aandrijving te hebben, maar voorwiel aandrijving lukt ook altijd (terwijl achterwiel aandrijving vaak een ramp is).
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Is nen box ter hoogte van de uitlaat en uiteraard binnen ook.

Ha zo.... Ze hebben mij misleid lol. Die heeft echt zo'n krachtige (maar niet luide) ronk, maar kunstmatig dus... Wist niet dat dit bestond buitenkant.

In de Espace had ik dat voor binnen, maar heb dat snel weer af gezet. Leek met een racewagen te rijden. Mijn moeder zat er eens bij (is 84 jaar) toen het op stond en ze vroeg me of die motor wel normaal draaide toen ik eens optrok . Echt met een heel bezorgd gezicht...

Comment

Ja, in de Megane staat dat geluid alleen op in sportstand. Dat klinkt dan wel sportief, maar vind dat zo geforceerd.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X