Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x4 gezinswagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • 4x4 gezinswagen

    Wij wonen langs een heel kleine binnenweg op een steile helling. Er wordt hier bijna nooit sneeuw geruimd of zout gesmeten. Dit betekent dat wij enkele dagen per jaar niet naar huis kunnen in de winter. Wij zoeken dan ook een (4x4) gezinswagen die goed uit de weg kan in deze omstandigheden. Verder niet veel eisen, wel liefst een benzine automaat. En fiscale voordeligheid speelt ook een rol (geen Rexton bijvoorbeeld). Heeft er iemand advies voor ons?
    EDIT: een grote terreinwagen zoals een land cruiser of een range rover is niet aan ons besteed! Niet qua budget noch uiterlijk. Ik ben zeer tevreden van de touareg van op het werk (ging perfect op de sneeuw hier), maar de prijs vind ik eerlijk gezegd te hoog...
    Last edited by ; 09/02/2018, 22:46.

  • #2
    Iets zoals de Skoda Yeti?
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #3
      Nieuw of 2dehands?

      - VW Tiguan
      - Skoda Yeti
      - Subaru Forester
      - Subaru Outback


      Die laatste heeft wel de 2.0i nog niet zoals de Forester. De Outback doet het nog met de 2.5. Beiden zijn wel onverslaanbaar qua terrein rijden.

      Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Voila. Ik las het bericht en moest ook onmiddellijk aan Subaru denken!

        Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

        Comment


        • #5
          V40


          Subaru XV


          Subaru XV





          Last edited by K2; 10/02/2018, 00:12.

          Comment


          • #6
            Audi quattro Q2 / Q3 / A3 / A4
            Ssangyong rodius met 5 plaatsen en lichte vracht dus voordelig
            Polo 6n 1.4

            Comment


            • #7
              Dank voor de tips.
              Zijn de offroad mogelijkheden van de audis en de volvo wel vergelijkbaar met de andere? Of zijn dit meer stadswagens die enkel maar in de reclame meer kunnen?
              En is de tiguan vergelijkbaar met de touareg op dat vlak? Want ik moet zeggen, die touareg was een echt beest. Kon ik mee door opgewaaide hopen sneeuw rijden alsof het niets was.
              Lichte vracht is trouwens niet aan ons besteed want mijn kinderen moeten meekunnen in de wagen.

              Liefs had ik een nieuwe gehad. De tiguan en de xc40 waren ook in mijn vizier langsgekomen, net zoals misschien de jeep cherokee. Subaru had ik nog niet bij stilgestaan, lijkt me wel de moeite om eens testritje mee te gaan maken...

              Comment


              • #8
                Mazda CX-5

                Normaal mag je met geen enkele 4x4 met winterbanden problemen hebben zou ik denken, of het moet echt al iets extreems zijn.

                Wat zijn zowat de andere zaken die je graag hebt in een auto en het vooropgestelde budget?
                Last edited by Phate; 10/02/2018, 00:50.

                Comment


                • #9
                  Tweedehands of nieuwe SsangYong kopen of gratis verkopen? Het meest diverse gebruikte aanbod van België. Eenvoudig, persoonlijk en relevant.

                  4*4 en automaat bestaan ook maar LV met 5 plaatsen. + je hebt enorm veel ruimte.

                  Ik rij met mijn Audi 100 quattro moeiteloos door een hoop sneeuw op winterbanden....dus met een nieuwe zal dat ook wel lukken.

                  Polo 6n 1.4

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2
                    https://www.2dehands.be/autos/ssangy...399187331.html
                    4*4 en automaat bestaan ook maar LV met 5 plaatsen. + je hebt enorm veel ruimte.

                    Ik rij met mijn Audi 100 quattro moeiteloos door een hoop sneeuw op winterbanden....dus met een nieuwe zal dat ook wel lukken.
                    Ieuw...


                    Wat betreft die Quattro's, eens je ermee gereden hebt ben je verkocht


                    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      De taxi hier in de buurt rijdt een Audi A6 allroad quattro. Om mijnen oprit op te rijden bij sneeuw moet ge goed gewapend zijn. Die rijdt daarop met een heel klein beetje wielspin. Is redelijk stijl en zijn kasseien. Dit in combinatie met sneeuw... Dus alle respect voor het quattro systeem van Audi. Van de anderen weet ik het eigenlijk totaal niet...
                      Ik geloof dat de quattro ook een permanent 4X4 systeem is ?
                      Je hebt er ook met een viscokoppeling. Denk dat dit systeem minder goed is. Heb er wel weinig verstand van...maar met zo'n visco moeten eerst je voorwielen slippen vooraleer die achteraan tractie krijgt.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL
                        De taxi hier in de buurt rijdt een Audi A6 allroad quattro. Om mijnen oprit op te rijden bij sneeuw moet ge goed gewapend zijn. Die rijdt daarop met een heel klein beetje wielspin. Is redelijk stijl en zijn kasseien. Dit in combinatie met sneeuw... Dus alle respect voor het quattro systeem van Audi. Van de anderen weet ik het eigenlijk totaal niet...
                        Ik geloof dat de quattro ook een permanent 4X4 systeem is ?
                        Je hebt er ook met een viscokoppeling. Denk dat dit systeem minder goed is. Heb er wel weinig verstand van...maar met zo'n visco moeten eerst je voorwielen slippen vooraleer die achteraan tractie krijgt.
                        Vanaf de A4 is het de "echte" Quattro en permanent.

                        A3 en A1 hun quattro systeem is FWD gebaseerd om bij verlies de achterwielaandrijving in te zetten.

                        Ik moet eerlijk bekennen dat ik het verschil niet merkte

                        Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Vanaf de A4 is het de "echte" Quattro en permanent.

                          A3 en A1 hun quattro systeem is FWD gebaseerd om bij verlies de achterwielaandrijving in te zetten.

                          Ik moet eerlijk bekennen dat ik het verschil niet merkte

                          Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                          Ben je dan het quattro voordeel niet kwijt in de bochten ? Op nat wegdek en zo ? En bij remmen op de motor in een afdaling op glad wegdek ?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door DHL

                            Ben je dan het quattro voordeel niet kwijt in de bochten ? Op nat wegdek en zo ? En bij remmen op de motor in een afdaling op glad wegdek ?
                            Vond van niet, de S3 en Golf R hebben het zelfde systeem en die gaan hard door de bocht. Die staan gelijk op rails.

                            Heb de A3 1.8tsi quattro en de S1 3 jaar geleden getest en je merkt daar echt niks van dat die fwd based zijn.

                            De A6 Allroad en A4 Allroad heb ik beiden al in de gietende regen gereden en das abnormaal waar ze die tractie halen.



                            Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              1.6 liter benzine Subaru Levorg AWD automaat.

                              Collega op t'werk heeft zo een, prachtige wagen .


                              http://
                              Last edited by camaro 68 rs; 10/02/2018, 11:27.
                              Z4 M40i

                              Comment


                              • #16
                                Kgeloof dat een NIET permanente 4x4 aandrijving wel een redelijk voordeel heeft qua verbruik, niet? Daarmee toch dat er zoveel verschillende systemen op de markt zijn die bijsturen wanneer nodig.

                                Kben laatst nog een filmpje tegengekomen van het systeem bij Mazda, zou ook standaard voorwielaandrijving zijn, maar zou praktisch direct de kracht naar de achterwielensturen zodra er ook maar iets tractieverlies zou beginnen vanvoor. Ik vermoed dat dit bij hedendaagse auto's toch allemaal wel zo vlot werkt?

                                Comment


                                • #17
                                  Ja permanente 4X4 verbruikt altijd meer...
                                  Stond ooit op punt zo'n quattro te kopen, maar net afgesprongen. Anders zou ik ervaring kunnen delen

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jullie zijn precies nogal fan van de quattro
                                    De omstandigheden zijn hier soms wel extreem. De helling in onze straat is toch verschillende honderden meters lang en voor onze deur loopt de hellingsgraad op tot 17%. Deze omstandigheden zijn dan ook de reden dat ik uberhaupt een nieuwe wagen wil kopen, dus je begrijpt wel dat ik veel belang hecht aan de terreincapaciteiten van de wagen.

                                    Ik zie de A4 allroad wel zitten, maar het prijskaartje was wel hoger dan gedacht.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ja is niet goedkoop hee zo'n all road. Wel mooie wagens! Fan van quattro is in mijn geval veel gezegd, ken geen andere eigenlijk lol...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Subaru Forester op winterbanden is zeker een aanrader. Heb hem nog niet in verlegenheid kunnen brengen. Vertrekken uit stilstand op een helling van +/- 15% met als ondergrond een spekgladde ijslaag van aangereden sneeuw: geen enkele moeite!
                                        Ford Focus clipper 1.8 TDCi 2007

                                        Ex: Toyota Corolla 2.0 D4-D 2002

                                        Comment

                                        Working...
                                        X