Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x4 gezinswagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Nu met zomerbanden rijden in Duitsland, da's toch wel pretty tricky als je't mij vraagt...

    Comment


    • #62
      Kan je zomaar €60 of €80 gaan kosten...
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #63
        Of een totale aansprakelijkheid bij een ongeval onder winterse omstandigheden.

        Comment


        • #64
          Zou er vooral op letten dat het een permanent systeem is. Omdat het in jouw geval echt een zaak is van verder kunnen of stilstaan. In sportwagens hoeft het m.i. geen permanent systeem te zijn waar het 4x4 gebeuren niets met off-road te maken heeft.

          Waarom permanent en niet inschakelbaar?

          Meerverbruik van permanent zou miniem zijn t.o.v. een 4x2. Tegenwoordig doen ze er natuurlijk alles aan om elke gram Co2 weg te werken en ontstaan er van die "ik schakel mijn achteras in als de vooras grip verliest" -systemen. In jouw geval krijg dan een niet-permanent systeem dan na ijlt op de feiten en zo kostbaar momentum verliest.


          Ik raad aan: Audi (vanaf A4 & Q5), Subaru, toyota LC, Landrover, Mitsu L200 (fiscaal zeer interessant en zeer ruim). Ik ben niet zeker van de Xdrive's en 4matics, ze bestaan in allerlei varianten maar ik weet niet meteen welke al dan niet permanent zijn.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
            Kan je zomaar €60 of €80 gaan kosten...

            Ik had geen zin om zomaar 1600 euro uit te geven aan winterbanden met velgen voor 5 dagen vakantie, temeer daar ik mijn wagens maar 4 jaar bijhoudt.
            Hij is al bijna 2 jaar oud.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door thor


              Ik had geen zin om zomaar 1600 euro uit te geven aan winterbanden met velgen voor 5 dagen vakantie, temeer daar ik mijn wagens maar 4 jaar bijhoudt.
              Hij is al bijna 2 jaar oud.
              Ja kan ik begrijpen. Is wikken & wegen natuurlijk en maakt ieder voor zich uit.


              Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                Zou er vooral op letten dat het een permanent systeem is. Omdat het in jouw geval echt een zaak is van verder kunnen of stilstaan. In sportwagens hoeft het m.i. geen permanent systeem te zijn waar het 4x4 gebeuren niets met off-road te maken heeft.

                Waarom permanent en niet inschakelbaar?

                Meerverbruik van permanent zou miniem zijn t.o.v. een 4x2. Tegenwoordig doen ze er natuurlijk alles aan om elke gram Co2 weg te werken en ontstaan er van die "ik schakel mijn achteras in als de vooras grip verliest" -systemen. In jouw geval krijg dan een niet-permanent systeem dan na ijlt op de feiten en zo kostbaar momentum verliest.


                Ik raad aan: Audi (vanaf A4 & Q5), Subaru, toyota LC, Landrover, Mitsu L200 (fiscaal zeer interessant en zeer ruim). Ik ben niet zeker van de Xdrive's en 4matics, ze bestaan in allerlei varianten maar ik weet niet meteen welke al dan niet permanent zijn.
                En waarom is een permanent systeem dan zo belangrijk in deze situatie? Ik zou daar juist niet voor gaan. Het is maar een relatief klein stukje dat het nodig is...

                Bij Mazda bv. Is het quasi direct. Maakt mij niet wijs dat het voor deze doeleinden zo'n immens verschil gaat geven. Zeker niet aangezien het maar een paar dagen op het jaar zijn dat het echt nodig is.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Phate

                  En waarom is een permanent systeem dan zo belangrijk in deze situatie? Ik zou daar juist niet voor gaan. Het is maar een relatief klein stukje dat het nodig is...

                  Bij Mazda bv. Is het quasi direct. Maakt mij niet wijs dat het voor deze doeleinden zo'n immens verschil gaat geven. Zeker niet aangezien het maar een paar dagen op het jaar zijn dat het echt nodig is.
                  Onze CX-7 was nogthans pokke traag met de reactie om kracht naar achteren te sturen. Was een 2010 model, maar ik heb gehoord dat ze nog steeds het zelfde type gebruiken voor de CX-5

                  Onze C-Crosser was dag en nacht verschil met zijn lock modus.

                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                  Comment


                  • #69
                    Is een volledig nieuw systeem hoor.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Phate
                      Is een volledig nieuw systeem hoor.
                      OK, dan kan ik er inderdaad niet over meespreken :p

                      Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                      Comment


                      • #71
                        Op mijne Passat 4motion van 2006 was de inschakeling van de achterwielen bij griepverlies van de voorwielen ook quasi onmiddellijk.

                        Comment


                        • #72
                          Ik heb het 1 keer in werking gezien bij een Honda. Moet wel effectief eerst een wielslip ontstaan vooraleer de achterwielen (in dat geval) grip kregen. Maar volgens mij is dit iets nadeliger tov een permanent systeem bvb bij vertrek als het er echt op aan komt en je hebt ook niet de betere wegligging in de bochten zoals bij een quattro.
                          Ik kan hier volledig verkeerd in zijn natuurlijk, heb het zelf nooit kunnen uitproberen, enkel in 4X4's jeeps.

                          Comment


                          • #73
                            Jeep Renegade of Jeep Compass. Of een mooie deal op een Jeep Cherokee (veel stock en einde model).
                            Classic cars on demand

                            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

                            - It's time to make your dream come true -

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                              Ik zou zo een verlengde Lada Niva kopen
                              Lada met offroad banden en je geraakt overal :p weet alleen niet of het in automaat verkrijgbaar is. Fiscaal zeer interessant, je kan lichte vracht met 5 zitplaatsen hebben. Dacht dat standaard niva iet van een 9000 euro kost (bind me er niet op vast). 1 nadeel het drinkt blijkbaar wel graag als je de opgegeven cijfers mag geloven.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                                Jeep Renegade of Jeep Compass. Of een mooie deal op een Jeep Cherokee (veel stock en einde model).
                                EDIT: een grote terreinwagen zoals een land cruiser of een range rover is niet aan ons besteed! Niet qua budget noch uiterlijk
                                Dit betekent dat wij enkele dagen per jaar niet naar huis kunnen in de winter
                                Vervelend, maar geen groot probleem dus he.

                                Het is begod al erg gekomen dat om een steil landweggetje op te geraken men een grote jeep gaat voorstellen.
                                Heel de tijd extra luchtweerstand, permanent 4x4 systeem meesleuren voor die 100 of zo meters, enkele dagen per jaar!
                                We hebben niet te horen gekregen of de bodomvrijheid echt nodig is, enkel dat het een steil, glad weggetje is. Geen idee of er asfalt ligt of zand/modder weg is.
                                Is het niet hobbelig: 4x4 versie van eender welke gewone wagen is waarschijnlijk voldoende: Mazda 6, BMW3, Skoda Octavia( denk ik), ...
                                Is het wel wat meer hobbelig: verhoogde versies van gewone wagens zullen meestal voldoen: CX-70, Octavia Scout, ...
                                Nog hoger, ga dan naar een CX-5 en co kijken.

                                Zonder dat we dat weggetje zelf kunnen rijden of op zijn minst een foto zien, kunnen we hier weinig zinnigs over zeggen.
                                Last edited by Chris_147; 16/02/2018, 09:22.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten



                                  Vervelend, maar geen groot probleem dus he.

                                  Het is begod al erg gekomen dat om een steil landweggetje op te geraken men een grote jeep gaat voorstellen.
                                  Heel de tijd extra luchtweerstand, permanent 4x4 systeem meesleuren voor die 100 of zo meters, enkele dagen per jaar!
                                  We hebben niet te horen gekregen of de bodomvrijheid echt nodig is, enkel dat het een steil, glad weggetje is. Geen idee of er asfalt ligt of zand/modder weg is.
                                  Is het niet hobbelig: 4x4 versie van eender welke gewone wagen is waarschijnlijk voldoende: Mazda 6, BMW3, Skoda Octavia( denk ik), ...
                                  Is het wel wat meer hobbelig: verhoogde versies van gewone wagens zullen meestal voldoen: CX-70, Octavia Scout, ...
                                  Nog hoger, ga dan naar een CX-5 en co kijken.

                                  Zonder dat we dat weggetje zelf kunnen rijden of op zijn minst een foto zien, kunnen we hier weinig zinnigs over zeggen.
                                  Een Renegade is kleiner dan een CX-5 of die stations die je zei. Tevens is de Renegade (net zoals de Compass) een voorwielaandrijver waar je de 4x4 met een draaiknop kan inschakelen, dus geen permantente 4x4!
                                  tevens zijn de salonacties bij jeep best interessant.
                                  Cherokee haalde ik enkel aan omdat ze daar momenteel megakortingen op geven.
                                  Classic cars on demand

                                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                  www.californiadream.be

                                  - It's time to make your dream come true -

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                                    Een Renegade is kleiner dan een CX-5 of die stations die je zei. Tevens is de Renegade (net zoals de Compass) een voorwielaandrijver waar je de 4x4 met een draaiknop kan inschakelen, dus geen permantente 4x4!
                                    tevens zijn de salonacties bij jeep best interessant.
                                    Cherokee haalde ik enkel aan omdat ze daar momenteel megakortingen op geven.
                                    Goedkoopste Renegade met 4x4, benzine en automaat kost 32800 zonder opties.
                                    Deze wagen heeft een werkelijk verbruik van zo'n 9.5 liter/100km volgens verschillende sites.
                                    Reviews zijn ook niet denderend
                                    Oorspronkelijk geplaatst door https://www.autocar.co.uk/car-review/jeep/renegade/verdict
                                    While it is a step in the right direction for Jeep, the Renegade still falls short of the equivalent Nissan Qashqai, Ford Kuga, BMW X1, Skoda Yeti and Mazda CX-5.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Een gewone wagen kan ook een permanent 4X4 systeem hebben, dit is niet enkel bij zware jeeps het geval. Denk zelfs dat je het bij vele jeeps kan uitschakelen ?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Mazda CX-3 2.0 SKYACTIV-G 110kW Aut. 4x4 Skycruise (5d) 150pk ?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Fiat Panda 4x4 ....
                                          The Fiat Panda 4x4 is the only 4WD model in segment A. Successor to a best-seller which first appeared 29 years ago and made its name as the smallest and mos...

                                          https://www.youtube.com/watch?v=bCAeGJ6bwVI
                                          https://www.youtube.com/watch?v=FvjSp8wk3wA


                                          Niet te duur, geraakt overal (zie de filmpjes) en alle reviews erover zijn lovend ....
                                          Last edited by MaXX99; 16/02/2018, 11:45.
                                          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X