Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe gezinswagen (peugeot 308sw, skoda octavia,...)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe gezinswagen (peugeot 308sw, skoda octavia,...)

Wij zijn sinds een paar weken op zoek achter een nieuwe wagen. Momenteel hebben we twee wagens maar zouden die graag weg doen en 1 goede gezinswagen in de plaats nemen. Het gaat om een Honda cicic (240000km) en peugeot 208 like (20000 km).
    Ik ben al gaan informeren voor een peugeot 308sw style 1.2, 110pk. De aankoopprijs zou €21500 zijn, we zouden €13000 krijgen voor ons huidige twee voertuigen. Wat ook ongeveer overeenkomt met wat we er aan willen uitgeven.
    Ik zou graag nog naar een skoda octavia break gaan kijken, puur op het uiterlijk spreekt dat voertuig mij aan.
    Welke wagens raden jullie aan?
    Vereisten:
    Benzine
    Ruim genoeg (2 kinderen)
    Geen types a la peugeot partner
    Min 110 pk
    Opties: gps, bleutooth, geblindeerde ramen achteraan, parkeersensoren of camera
    Budget +- €20000

Aan de kilometerstand van je Civic te zien doe je wel wat kilometers. Ik zou dan kijken naar de VW golf variant, Seat Leon ST of de aangehaalde Octavia break.
    en genieten van de huidige promoties waar je cng aan de prijs van een benzine betaalt. En een DSG bak erbij ... Dat moet lukken in budget ...
    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Zullen wel beide goeie wagens zijn. Met de octavia 1.0 handbak heb ik testgereden, heeft prima indruk achtergelaten, enige minpunt dat ik toen kon opmerken was de ophanging die verfijning mist, redelijk zacht geveerd waardoor hij wat deinerig aanvoelt in onbeladen toestand.

Comment

Ik zou naar een Focus break gaan kijken...
        Van de mooiste in dat segment wat mij betreft, en een ophanging die voor massa's rijplezier zorgt.

Comment

Hyundai I30sw, ruim, ideale balans tussen sportief en comfortabel. 5j garantie en de 1.0t-gdi is met zijn 120pk meer dan vlot genoeg.

Comment

Er worden eigenlijk geen slechte auto's meer gemaakt (oud cliche maar tegenwoordig lijkt het wel meer en meer zo, zelfs de goedkoopste auto's zijn betrouwbaar) en in dit segment is de concurrentie moordend, dus 't hangt af van persoonlijke smaak (uiterlijk, praktisch comfort, sportief weggedrag of niet...) en wat ge qua condities uit de brand kunt slepen.
            Verder is, zoals maxx aanhaalt, CNG geen slecht gedacht als je wat kilometers maakt..
            Last edited by sunking; 18/02/2018, 14:02.

Comment

Jup, lijk gezegd, tis maar een kwestie van wat je wilt en hoeveel plaats je effectief nodig hebt. Hiermee wil ik zeggen dat "kleinere" auto's, tegenwoordig ook al een stuk groter zijn. Bv. de nieuwe Honda Civic heeft 550 liter kofferruimte. (Natuurlijk is een break nog altijd een stuk interessanter als je veel ruimte nodig hebt, maar ik wou er toch over op wijzen, tis maar wat je wilt. )
              Met een CNG tankstation in de buurt zijn de bovengestelde wagens zeer interessant, en zou ik dat zeker eens overwegen.

Voor de rest is er inderdaad niets "slechts", tis maar een kwestie van waar de prioriteiten liggen. Nog wat alternatieven om te bekijken,die nog niet voorgesteld zijn :

Renault Megane Grandtour
              Renault Clio Grandtour
              Toyota Auris Touring Sports
              Fiat Tipo Station Wagon
              Kia Cee'd SW
              Opel Astra Sport Tourer
              Skoda Fabia Combi

En voor het overzicht:

Peugeot 308SW
              Skoda Octavia
              Seat Leon ST
              VW golf Variant
              Ford Focus Clipper
              Hyundai I30 SW

Keuze genoeg dus alleszins.

Comment

Ik vind van de selectie de Mégane zowat het mooiste, gevolgd door de 308sw.

Allemaal ok auto's, maar IVM de merken zullen smaken altijd verschillen

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Comment

Van al wat er al aangeraden werd: de Octavia voor mij. De ruimste van alles wat werd opgenoemd, en in CNG verkrijgbaar.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ik stond een tijdje geleden voor ongeveer dezelfde keuze. De usual suspects van hierboven speelden toen ook allemaal mee. Uiteindelijk voor de i30 SW gekozen. Na 4 maand en bijna 8k, sta ik nog volledig achter mijn keuze. Voelt aan als een stevige wagen met voldoende moderne snufjes en ruimte. Gaat er toch iets mis dan heb ik die beroemde waarborg. Gemoedsrust is ook leuk bij een (nieuwe) auto.
                    Last edited by cooper s; 19/02/2018, 14:40.

Comment

De Clio grandtour en Fabia combi zijn echt wel een klasse lager en kleiner dan de rest, en de Auris zou ik niet kopen voor het verschrikkelijke interieur alleen al, plus dat het
                      2016 PEUGEOT 308sw GT-line 1.6 BlueHdi bleu magnetique
                      2016 PEUGEOT 2008 allure 1.2 cleartec 110 gris artense

Comment

Da's de tweede keer dat de rest van m'n tekst niet verschijnt, ook niet na editen. Ik ben jaren weggebleven van dit forum omwille van dit soort problemen bij het schrijven. Is dat nu nog niet opgelost?? Djeezes, we zijn 2018, hoe moeilijk kan het zijn... Laat ook maar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fstsven Bekijk Berichten
                          Da's de tweede keer dat de rest van m'n tekst niet verschijnt, ook niet na editen. Ik ben jaren weggebleven van dit forum omwille van dit soort problemen bij het schrijven. Is dat nu nog niet opgelost?? Djeezes, we zijn 2018, hoe moeilijk kan het zijn... Laat ook maar...
                          't Zal iets aan uwe kant zijn, want er zijn hier al ettelijke lange epistels gepost zonder problemen.

Comment

My pc doesn't like this forum then...

Vervolg: de Auris is een enorme afknapper qua "perceived quality" en zowat de minst dynamisch rijdende die je in dat segment kan vinden, als dat voor jou van belang is. Met de rest kan je m.i. weinig verkeerd doen en dan wordt het een kwestie van persoonlijke smaak en/of budget.

Comment

Fiat Tipo SW, enorm veel value for money.
                              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                                Fiat Tipo SW, enorm veel value for money.
                                Inderdaad, ofwel een Skoda Octavia, maar die zal wel wat duurder zijn, maar is ruimer en beter afgewerkt. (heb er zelf één)

Comment

Maar g hebt dat toch met een sterkere motor ook, of zijn dat ook allemaal driecilinders ? Voor 20.000 zou je toch al iets mogen hebben hee

Comment

Nen tipo is wel niet bepaald zuinig, 8 liter voor de 120pk 1.4 motor .

Daar zou de skoda ruim onder moeten blijven, de peugeot ook wellicht.

Comment

Working...
                                    X