Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plug in hybride's of diesel.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

    Klopt... maar die hebben geen hybride stationwagons in die grootte, wel crossovers: een Toyota RAV4 of Lexus NX hybride zijn rond die prijsklasse perfect te vinden (ook als directiewagens).
    Heel wat voordelen t.o.v. diesel: benzineverbruik ligt op hetzelfde niveau als een dieselconcurrent, legendarisch hoge betrouwbaarheid, uitgebreide garantie (tot 10 jaar op hybride batterij), lagere gebruikskosten (minder slijtagegevoelige onderdelen, minder zwaar belaste remblokjes enz...), lagere belasting op VAA, hogere fiscale aftrekbaarheid, enz...
    Voordeel t.o.v. plug-in: zelfopladende hybrides = geen gedoe met opladen aan stekker, legendarische betrouwbaarheid, interessante fiscaliteit ook na 2020
    ik vroeg me al af waar je bleef

    komt Toyota trouwens met geen nieuwe Rav4 uit eind deze maand?
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

    Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

      ik vroeg me al af waar je bleef

      komt Toyota trouwens met geen nieuwe Rav4 uit eind deze maand?


      Nieuwe RAV4 staat inderdaad in de startblokken. Commercialisering Januari '19.

      Comment


      • #23
        Ik was in het 'koop gewoon terug een diesel' verhaal ook naar een Audi A6 (BMW 5, Mercedes E of Volvo V90 zouden ook in het verhaal kunnen passen) aan het kijken om mee in de fiscale vergelijking op te nemen.

        Als ik zie wat fiscaal voordeel ik verlies op de zaak met een Audi diesel of een Mercedes C350 e in vergelijking met een Passat GTE (die is nu en blijft na 2020 100% aftrekbaar, de andere twee zakken na 2020 naar +-60/%)
        En dan de VAA:
        *Bij de Audi loopt dat op naar de 5000€ om over 4jr af te nemen naar 4000€.
        *De Benz is voor 2020 ruim 2000€ om dan na 2020 bijna te verdubbelen.
        *Voor de Passat bedraagt de VAA +-2200€ om dan over 4jr af te nemen naar +-1800€.

        Als ik mijn hart volg ga ik voor een Audi.

        Maar rationeel gezien kan ik niet anders dan besluiten dat de Passat mij op vier jaar gewoon véél minder gaat kosten (op de zaak en privé).
        En ik vermoed dat met een Passat Variant rondrijden ook geen straf is al weet ik dat een Audi A6 (of eender welke auto's die ik al vermeldde) gewoon een ander niveau is op alle gebieden.

        Of vergeet ik nog factoren die de balans anders maken?

        De A4 cng valt een beetje af omdat ik dan echt veel aan de pomp ga staan sta en omdat die qua ruimte achterin een stuk kleiner is dan de A6 of de Passat (De C350 zou hetzelfde probleem hebben vrees ik moest ik daarvoor gaan omdat ik 1.99m groot ben).
        2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

        Comment


        • #24
          Audi Q7 e-tron blijft na 2020 ook fiscaal gunstig

          Comment


          • #25
            Kan je momenteel al op voldoende plaatsen CNG tanken eigenlijk? Dats zou er in de toekomst een redelijk aantal bij zetten, klopt dat ? Wel goed dat je die af fabriek zo kan kopen. LPG wordt nageplaatst (vroeger op enkele uitzonderingen na geloof ik). Hierdoor behoud je de fabrieksgarantie, weet je dat je motor erop voorzien is en is de tank en vuldop mooi weggewerkt. Ge vraagt u af waaro dit niet meer aangeboden wordt tegenwoordig.
            Zou ook heel voordelig in gebruik zijn ? (ken het niet goed, maar dat gaat met kilo's verbruik ipv liters). Zag onlangs in Ag een test van een Seat Ibiza die op beide brandstoffenkon rijden en daar was men zeer positief over. Motor zou zelfs mooier draaien op CNG. Enkel jammer dat de CNG tank maar goed was voor een 300 kilometers. Neemt dit dan zoveel meer ruimte in beslag dan benzine ?

            Comment


            • #26
              Je kan CNG tanken bij alle DATS en veel Q8 stations.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Je kan CNG tanken bij alle DATS en veel Q8 stations.
                Was DATS van plan hun netwerk uit te breiden ? Ik dacht daar ergens iets over gelezen te hebben. DATS vind je genoeg in de meeste streken denk ik. Hier is er een DATS in de buurt maar die heeft geen CNG, kortst bij zou ongeveer 15 kilometer zijn en dat schrikt wel af natuurlijk.

                Zijn grote rijbereiken op CNG haalbaar bij vooruitgeruste wagens ? Mocht ik zoiets kopen zou ik wen nooit voor na inbouw gaan. Maar is wel een zeer goed alternatief mocht men dit doortrekken naar een ruimer aanbod van wagens. Daar zou ik persoonlijk de meerprijs voor oer hebben als dat in de orde is van het verschil tussen een benzine en een dieselwagen. Denk niet dat je goedkoper kan rijden...

                Comment


                • #28
                  Als ik het zo lees ga je jet gelukkigst zijn in een Audi A6 TDI......en ergens snap ik je wel. Een Tesla zou ik echt nooit doen,heel wat klanten die een Tesla kochten ruilen hem spoedig terug in omwille van het rijberieik en de mankementen.
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                  Comment


                  • #29
                    De Audi A6 idd nog steeds een voorkeur maar fiscaal zware dobber (zakt naar 60% en VAA om u tegen te zeggen)
                    Ben eens bij Volvo gaan kijken.
                    De nieuwe V60 is een stuk groter geworden schijnbaar (+13cm) en een knappe auto geworden .
                    Fiscaal zou die na 2020 100% inbreng in de zaak blijven.
                    En er komt een T6 plug in versie, misschien wel te overwegen. (XC60 en V90 voorlopig alleen T8 )

                    Voordeel is ook als ik hem hier koop kan ik hem renten wat schijnbaar met zoveel kilometers toch interessant zou zijn.
                    Een Duitse wagen kan ik enkel financieren.

                    ​​​​​​​Alleen heb ik hem pas op het einde van het jaar als ik hem kortelings bestel aangezien deze pas in september op de markt zal komen.

                    Maar zolang moet de huidige het nog wel kunnen uitzingen... :-)
                    Last edited by fa820373; 03/04/2018, 22:57.
                    2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

                    Comment


                    • #30
                      Als een parkeergarage verboden is voor LPG, is die dan ook verboden voor CNG?
                      King of the Ludospace - currently running nr. 6

                      2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                      Comment


                      • #31
                        Nope

                        Comment


                        • #32
                          Neen, LPG is zwaarder dan lucht, dus dat blijft in ondergrondse parkeergarages boven de vloer hangen, met mogelijk explosie gevaar.
                          CNG is lichter dan lucht, dan dat wordt door ventilatie weggeblazen.

                          Nou, net even een parking aan het zoeken in Keulen, maar daar zeggen sommigen toch dat je ook niet met CNG binnen mag.
                          Bvb deze:https://www.mein-contipark.de/parkpl...-ci3cp1124412: geen LPG, geen CNG.
                          Last edited by Chris_147; 06/04/2018, 19:51.

                          Comment


                          • #33
                            Bon,

                            Na veel wikken en wegen gaat het uiteindelijk een nieuwe Volvo V60 T8 worden.

                            Het model is bijna 15 cm langer geworden waar de binnenruimte en het koffer van profiteren, en hij is een heel stuk mooier dan het huidige model (maar dat is ieder zijn mening natuurlijk).
                            Fiscaal blijft deze 100% na 2020, koffer verliest geen ruimte door batterijen, en ik heb als de batterijen leeg zijn best nog wat vermogen met de 2ltr motor.
                            Dit in tegenstelling tot de Passat dewelke een 1.4 heeft (was tot ik de Volvo zag degene die ik overwoog).

                            Al de rest waar ik over dacht viel uiteindelijk af...Mercedessen die "fake-hybrides" worden, diesels die fiscaal toch redelijk tot heel zwaar afgestraft worden na 2020, CNG die ik in de A4 zou kopen die niet echt ruim is achterin en dewelke ik naar mijn gevoel teveel zou moeten tanken als ik zoveel mogelijk CNG wil gaan rijden...

                            Enige nadeel is dat ze de Volvo pas in september beginnen te leveren en de levertijden nu al serieus beginnen op te lopen.
                            De T6 eind april (!) en de T8 in de loop van februari...
                            Dus ik denk dat ik dan toch voor de T8 ga gaan om hem vroeger te hebben (al had ik in eerste instantie voor de T6 willen gaan daar die voor mij al voldoende vermogen heeft).

                            Alleen heb ik een voorstel bij Volvo laten uittellen voor renting.
                            Iemand ervaring of dat bij zo'n merken interessant is?
                            Ik krijg een 900,00€ extra korting als ik hem bij hen rent.
                            Voordeel bij hen is ook dat ik een voorschotfactuur kan krijgen die ik nog in mijn huidig boekjaar (loopt tot eind sept 2018 ) kan inbrengen.
                            Bij mijn bank moet voorschot en renting facturen in hetzelfde boekjaar ingebracht worden.



                            2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

                            Comment

                            Working...
                            X