Welke zouden jullie nemen... prijzen van topversies (Tekna vs Executive) liggen dicht bij mekaar, kortingen zijn vergelijkbaar. De Leaf is iets duurder (39.240 vs 38582, verwaarloosbaar dus)
maar heeft wel de grotere batterij (40 kWh vs 2 en meer vermogen (150pk vs 120pk)
Nadeel (volgens de reviews dan) is dat het interieur "Mytoyota is Fanplastic" is. De Hyundai zou hoogwaardiger zijn qua afwerking en zitcomfort.
Beide hebben het semi-automoom rijden (lane assist + adaptive CC met follow to stop/start) en Android auto & apple carplay aan boord.
In mijn geval hecht ik minder belang aan range (daily 70km max) en ik kan 's nachts bijladen thuis in de garage. Pk's zijn ook minder van belang want mijn 70km bestaat uit gemiddeldes van rond de 20 per uur in de file.
Het is me te doen om
1: gratis rijden (wegens zonnepanelen + laden op het werk)
2: autonoom bollen in de file
De snoet van de Leaf vind ik knapper, in profiel en qua kont is hij minder..
De plastic van de Ioniq in de snoet vind ik dan weer afschuwelijk, maar blijkbaar kan je daar de grill van de hybrid laten inplaatsen, wat het weer aanvaardbaarder maakt (maar dus weer extra kosten)
vs
maar heeft wel de grotere batterij (40 kWh vs 2 en meer vermogen (150pk vs 120pk)
Nadeel (volgens de reviews dan) is dat het interieur "Mytoyota is Fanplastic" is. De Hyundai zou hoogwaardiger zijn qua afwerking en zitcomfort.
Beide hebben het semi-automoom rijden (lane assist + adaptive CC met follow to stop/start) en Android auto & apple carplay aan boord.
In mijn geval hecht ik minder belang aan range (daily 70km max) en ik kan 's nachts bijladen thuis in de garage. Pk's zijn ook minder van belang want mijn 70km bestaat uit gemiddeldes van rond de 20 per uur in de file.
Het is me te doen om
1: gratis rijden (wegens zonnepanelen + laden op het werk)
2: autonoom bollen in de file
De snoet van de Leaf vind ik knapper, in profiel en qua kont is hij minder..
De plastic van de Ioniq in de snoet vind ik dan weer afschuwelijk, maar blijkbaar kan je daar de grill van de hybrid laten inplaatsen, wat het weer aanvaardbaarder maakt (maar dus weer extra kosten)
vs
Comment