Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan Leaf II vs Hyundai Ioniq Electric

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nissan Leaf II vs Hyundai Ioniq Electric

Welke zouden jullie nemen... prijzen van topversies (Tekna vs Executive) liggen dicht bij mekaar, kortingen zijn vergelijkbaar. De Leaf is iets duurder (39.240 vs 38582, verwaarloosbaar dus)
    maar heeft wel de grotere batterij (40 kWh vs 2 en meer vermogen (150pk vs 120pk)
    Nadeel (volgens de reviews dan) is dat het interieur "Mytoyota is Fanplastic" is. De Hyundai zou hoogwaardiger zijn qua afwerking en zitcomfort.

Beide hebben het semi-automoom rijden (lane assist + adaptive CC met follow to stop/start) en Android auto & apple carplay aan boord.

In mijn geval hecht ik minder belang aan range (daily 70km max) en ik kan 's nachts bijladen thuis in de garage. Pk's zijn ook minder van belang want mijn 70km bestaat uit gemiddeldes van rond de 20 per uur in de file.
    Het is me te doen om
    1: gratis rijden (wegens zonnepanelen + laden op het werk)
    2: autonoom bollen in de file

De snoet van de Leaf vind ik knapper, in profiel en qua kont is hij minder..
    De plastic van de Ioniq in de snoet vind ik dan weer afschuwelijk, maar blijkbaar kan je daar de grill van de hybrid laten inplaatsen, wat het weer aanvaardbaarder maakt (maar dus weer extra kosten)

vs

15
    Nissan Leaf
    53,00%
    8
    Hyundai Ioniq
    46,00%
    7
    Last edited by Tomski; 16/03/2018, 12:00.
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Particulier?

Comment

voorlopig nog als zelfstandige

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
          voorlopig nog als zelfstandige
          Zelfstandig = Tesla
          Kom jong, speel mee met de grote jongens

Ik zou niet weten wat kiezen, op basis van uiterlijk geen één van de twee. De Ioniq heeft wel een mooier interieur.
          Daarom kies ik voor de Golf GTE niet volledig elektrisch maar zoveel meer uitstraling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Zelfstandig = Tesla

Ik zou niet weten wat kiezen, op basis van uiterlijk geen één van de twee. De Ioniq heeft wel een mooier interieur.
            Daarom kies ik voor de Golf GTE niet volledig elektrisch maar zoveel meer uitstraling.
            Tesla is voor mensen die hoger dan hun gat schijten
            Nee, ik kan écht niet meer dan 50.000 euro uitgeven aan een auto, ik zou mij gans de levensloop van die kar mij dat serieus beklagen. Ik weet mijn geld beter te investeren dan in 4 wielen.

GTE is dan weer te beperkt qua range. Ik heb die kist testgereden en na 18km was de batterij leeg.

Comment

Koop u dan een 125cc brommerke hé. Pak goedkoper en ge kunt door de file rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd
                Koop u dan een 125cc brommerke hé. Pak goedkoper en ge kunt door de file rijden.
                Mijn leven nog niet beu hoor ...

Comment

Ik heb ook even naar beide gekeken ... hou er wel rekening mee dat de Ioniq veel zuiniger is dan de Leaf ! En dat de batterijen in de leaf geen thermisch management zouden hebben en daardoor sneller zouden slijten ..... (je moet er eens op googlen want echt details heb ik er ook niet van).
                  Voor mij tussen beide .... de Leaf .....
                  Zelf heb ik een Golf TGI besteld ipv een die 2 ... veel goedkoper, zowel qua aanschaf als in gebruik ....
                  Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Anders bestel ik wel een zonnepaneel extra. Kunt ge dat op de porte bagage leggen

Comment

je gaat toch voldoende hebben aan puur en alleen op het werk laden, tenzij je hem in het weekend ook heel intensief zou gebruiken?
                      je gaat nog altijd met overschot zitten door zonnepanelen :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten

Tesla is voor mensen die hoger dan hun gat schijten
                        Nee, ik kan écht niet meer dan 50.000 euro uitgeven aan een auto, ik zou mij gans de levensloop van die kar mij dat serieus beklagen. Ik weet mijn geld beter te investeren dan in 4 wielen.
                        Volledig akkoord, idem hier. Voor particulieren zijn dat echt van de pot gerukte bedragen. Helaas, maar of we willen of niet de nabije toekomst zal in ieder geval elektrisch zijn.

Ik wil tegen begin volgend jaar een nieuwe auto en zou begot niet weten wat te kopen momenteel. Hopelijk krijg ik nog iets voor mijn diesel tegen dan, Euro 6 of niet. De restwaarde gaat kelderen en niemand hoeft 'm nog. En als de diesel uitgeperst is beginnen ze zonder twijfel aan de benzines.

Of ik moet toch maar blijven rijden met de GLA tot het einde maar daar heb ik geen zin in. Ook al met het risico dat je binnenkort in binnen en buitenland geen enkele stad meer kunt inrijden.

Ik wil het eigenlijk wel eens elektrisch proberen, zeker als de laadtijd max 30 minuten is. Maar eerst heb ik nog een pak nuttige info nodig.

On topic nu. Ik zou momenteel voor de Nissan gaan omdat ik de nieuwe Leaf wel mooi vind en omdat er een Nissan dealer langs mijn deur is. Toch wel belangrijk bij zo'n nieuwe uitdaging

Uiteraard zijn er nog wel wat betaalbare merken die kans maken. Enkel maar dilemma's nog momenteel

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

En een e-golf?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            En een e-golf?
                            Ook natuurlijk, maar dan wel het nieuwe model en dat duurt nog even, zeker in elektrische versie.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

NISSAN LEVERT 300.000e LEAF

200.000 STUKS IN VIER JAAR

Nissan mag zichzelf op de borst kloppen. Het merk heeft zijn 300.000e Leaf geleverd.

Nissan opende de orderboeken voor de eerste generatie Leaf in 2010 en sindsdien heeft het merk 300.000 auto's met die modelnaam verkocht. Let wel, het gaat hier niet uitsluitend om de eerste generatie Leaf. In september vorig jaar deed Nissan immers een volledig nieuwe tweede generatie uit de doeken.

Begin 2014, zo'n drie jaar na het verschijnen van de Leaf, tikte de productieteller van de Leaf de 100.000 stuks aan. Vier jaar later is het 300.000e exemplaar dus een feit.

De nieuwe Leaf heeft een 40 kWh accupakket aan boord, waarmee een theoretische actieradius van 378 kilometer haalbaar moet zijn. In een later stadium volgt een variant met een groter elektrisch hart.

Bron: Autoweek

Comment

Ioniq voor mij, vooral voor interieur.
                                Praktisch gezien hebben deze voor mijn profiel een te kleine range dus heb ik me er dan ook niet in verdiept.

Comment

Ik had gelezen dat ze elektrische auto’s momenteel testen tot max 160 000km, ik ben serieus benieuwd na het rendement van de batterijen. Als ik zie in de laptop, gsm...na 2j elke dag opladen, het rendement serieus omlaag is gegaan. Nu ik vind in dit vergelijk de leaf een “sportiever” voorkomen hebben dan de ioniq

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Zelfstandig = Tesla

Dit!

Comment

Tesla's worden gekocht voor de 0-100 tijd en vervolgens op de tweede band aan 110 gereden wegens range anxienty

Comment

Ik zag zo'n Leaf waar het battery pack van ontplofte, dat battery pack bevindt zich ... onder de achterbank.

Comment

Working...
                                        X