Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer of andere belegging?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zal ik even doen... gepensioneerden hebben weinig tijd hé !

voorsmaakje uit het www

de mijne is met een zwart interieur maar de kleur klopt
    nieuw gekocht in 1975 voor mijn 30 jaar
    Last edited by guyugy; 21/04/2018, 13:51.

Comment

Tja... oude foto’s kan ik niet beloven, de wagen is steeds in zijn nieuwstaat. Hij heeft behalve in zijn eerste 4 jaren geen plas water gezien, en werd voor het eerst gebruik rijkelijk behandeld met Dinitrol en Tectyl. Dus niet het minste roestvlekje, enkel hier en daar lichte gebruiksporen wegens zijn 98.000 km.
      Eerste anectdoot : mijn bestelling sloeg op een British green met tan interieur, maar dat was zonder te rekenen met de langdurige stakingen bij British Leyland. Leveringen gebeurden druppelsgewijs en ondanks mijn bestelling in de lente was mijn wagen nog altijd niet daar eind juni. Op een zoveelste bezoek bij de dealer merkte ik dat een Mapple (bruin) binnengekomen was, met zwart interieur ipv tan (cognac) zoals gebruikelijk. Ik wilde niet meer wachten en mijn platen werden gauw op dat eksemplaar geplaatst. De zomer mocht beginnen... Nooit spijt gehad, er reden toen en nu nog amper een paar Spitjes met deze kleur !
      Stop of more ?

Comment

Onlangs gehoord van een porsche-dealer eigenaar dat de Porsche-hype over is. Alle modellen stegen abnormaal. Dat is nu over. Ken zo iemand die 5 jaar geleden oude P had gekocht en nu voor bangelijk veel winst heeft verkocht. Voor de rest is het inderdaad goed weten wat er nog in waarde kan stijgen.

zelf hebben we vorige jaar ook deze oefening gemaakt, weliswaar niet de gedachte om oldtimer te kopen, maar te investeren in vastgoed. Lening zal komende jaren (hopelijk) door huurder betaald worden, wanneer we correct betalende huurder hebben, sparen we eigenlijk zoals tevoor. Spaarpot blijft dus aandikken, huurder betaalt appartement en binnen 18jaar hebben we iedere maand 800-900euro extra spaargeld per maand en een appartement ter waarde van 300.000 euro (50.000euro zelf betaald en de rest huurder)

Comment

Dat van die Porsches kan misschien kloppen, ik zie de laatste tijd veel Porsches bij veilingen komen. En als de veiling geëindigd is zijn de bedragen niet al te zot, soms onder 30k voor een Targa uit 1985.

Vind ik niet erg, zou wel eens eentje in Magnus Walker style opmaken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Stop of more ?
            We want more

Comment

De Porsche bubble is idd aan het tanen. Daar moet je trouwens al 10j niet meer zijn. Mss een speciale 996 kopen, die staan op hun minimum nu.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                Onlangs gehoord van een porsche-dealer eigenaar dat de Porsche-hype over is. Alle modellen stegen abnormaal. Dat is nu over. Ken zo iemand die 5 jaar geleden oude P had gekocht en nu voor bangelijk veel winst heeft verkocht. Voor de rest is het inderdaad goed weten wat er nog in waarde kan stijgen.

zelf hebben we vorige jaar ook deze oefening gemaakt, weliswaar niet de gedachte om oldtimer te kopen, maar te investeren in vastgoed. Lening zal komende jaren (hopelijk) door huurder betaald worden, wanneer we correct betalende huurder hebben, sparen we eigenlijk zoals tevoor. Spaarpot blijft dus aandikken, huurder betaalt appartement en binnen 18jaar hebben we iedere maand 800-900euro extra spaargeld per maand en een appartement ter waarde van 300.000 euro (50.000euro zelf betaald en de rest huurder)
                Je rekening is iets te simpel.
                Je vergeet de belastingen, en het feit dat je anders 50.000€ had kunnen beleggen.
                Ik haal de laatse 5 jaar ca 9% per jaar, dus op,18 jaar gaat die 50k ook x4.
                Je rekent geen enkele tegenslag of periode dat het leeg staat. Na die 18 jaar kan je ook de badkamer en keuken eens updaten of hier en daar een paar deuren en vloeren vervangen of andere kosten aan het gebouw. Daartegen staat natuurlijk ook indexatie van de huur.

Ik zeg niet dat het een slechte belegging is, maar er is werk aan om het rendement te halen dat hij voorspiegelt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Je vergeet de belastingen, en het feit dat je anders 50.000€ had kunnen beleggen.
                  Je rekent geen enkele tegenslag of periode dat het leeg staat. Na die 18 jaar kan je ook de badkamer en keuken eens updaten of hier en daar een paar deuren en vloeren vervangen of andere kosten aan het gebouw. Daartegen staat natuurlijk ook indexatie van de huur.

Ik zeg niet dat het een slechte belegging is, maar er is werk aan om het rendement te halen dat hij voorspiegelt.
                  Wtf, jij haalt 45% winst in 5jaar met uw beleggingen... ik zit met privat management en die konden de laatste 20j. maar aan een gemiddeld rendement van 4.5% komen en die zijn dan zogezegd de beste beleggers door wie ge uw centjes kan laten beheren... Ben er 3j geleden mee begonnen en zit zelfs negatief, op nagenoeg al mijn beleggingen ok deze dat ik zelf beheer maar schijnt dat ik op een erg hoog moment ingestapt ben.

Comment

Dat zeggen ze bij de banken altijd hé, banken werken altijd eerst voor henzelf hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KidcoolBe Bekijk Berichten
                      Dat zeggen ze bij de banken altijd hé, banken werken altijd eerst voor henzelf hé
                      Je zou toch verwachten dat professionele beleggers die alle info op de voet volgen en het nieuws first minute krijgen dat die het toch beter zou moeten doen dan de amateur.

Comment

Ik denk ook dat ik net iets meer geluk heb gehad dan pech.
                        Eén van mijn posities is op een jaar of 3 van 7€ per aandeel gestegen naar 45€. En ik had daar 10k in gestoken.
                        Dat op zich trekt het gemiddelde stevig naar boven.
                        Maar ik heb ook al posities gehad waar ik op een paar maand 40% verlies doe.

Alles hangt af van de risico's die je wil en kan nemen.
                        Met een aandeel durf ik dat, met oud maar mooi ijzer niet.
                        Ik heb ook geen garage, dus vind ik dat ik geen oldtimer zou kunnen kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

Je zou toch verwachten dat professionele beleggers die alle info op de voet volgen en het nieuws first minute krijgen dat die het toch beter zou moeten doen dan de amateur.
                          waarom denk je dat?

Media speelt een belangrijke rol, valse info verspreiden enz. Kijk maar eens naar de info omtrent cryptomunten rond december 2017 en dan vanaf begin 2018, plots slaat die stemming helemaal om zogezegd. Heb jij veel info gelezen over de Dow Jones Index welke sinds mid januari zo maar even 2500 punten was gedaald ook op een bepaald moment. Nu stijgen cryptomunten trouwens langzaam weer, berichtgeving wijzigt ook weeral.

Comment

ik weet het wel hoor. Er zijn nog heel veel andere factoren die het rendement naar beneden kunnen halen. Maar vastgoed is voor ons de "beste" belegging. Van aandelen heb ik geen kaas gegeten. Zou er mij eerst lange tijd in moeten verdiepen, mijn 50.000euro kan ook 0 worden met de beurs, met ons appartement blijft onze 50.000euro zeker 50.000euro. Andere investeringen, vb oldtimers vraagt ook enige kennis, dus voor ons was vastgoed het gemakkelijkst.

Comment

Jouw appartement van 200k waarvan je 150k leent, en dat leeg staat kost je dan wel geld.
                              Elke maand moet je dan ook nog die lening betalen....

Als je in vastgoed wil zitten, kijk dan eens naar het aandeel WDP. Is verdubbeld op ca 5 jaar, en je krijgt ieder jaar een dividend van ca 3% netto. Voor mij is dat dus 6% gerekend op,origineel,kapitaal,
                              Het duurt 5 min om dat te kopen, en als je ze kwijt wil staan de centen 2 dagen later op je rekening.

Comment

Tommie1 , als het niet verhuurt is, is het gewoon spaargeld in bakstenen. En anders is het opbrengst.
                                vastgoed was voor ons een goede oplossing. Als alles vlot verloopt, hebben we na 18 jaar een bijna-gratis appartement dat daarna nog ferm opbrengt + dubbele spaarpot. Dat er andere en betere beleggingen zijn, kan goed zijn. Maar aandelen, daar ben ik niet mee vertrouwd, dus dat ging het zeker niet worden.

Comment

Dat appartement is geen gok, maar een zekerheid. Aandelen zijn altijd een gok. Kruipt nog behoorlijk wat tijd in om het allemaal te volgen ook. Ik ken er die er niet van slapen, het is een obsessie geworden.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Niks is zeker!
                                    Het enige waar je zeker van bent zijn de kosten.

Ik zou slecht slapen als een huurder niet betaalt, of om,de,paar weken belt voor een lekkende kraan of deur die piept.

Maar als je je niet goed voelt met een belegging moet je het niet doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      Dat appartement is geen gok, maar een zekerheid. Aandelen zijn altijd een gok. Kruipt nog behoorlijk wat tijd in om het allemaal te volgen ook. Ik ken er die er niet van slapen, het is een obsessie geworden.
                                      appartement verhuren is ook nog steeds een gok hoor. Heb je wanbetalers, heb je huurders die je inboedel afbreken,.. heb je zwaar verlies. Maja we gaan daar niet aan denken.

Comment

Niks is zeker!
                                        Het enige waar je zeker van bent zijn de kosten.

Ik zou slecht slapen als een huurder niet betaalt, of om,de,paar weken belt voor een lekkende kraan of deur die piept.

Maar als je je niet goed voelt met een belegging moet je het niet doen.
                                        in ons geval
                                        bij wanbetaler: gaan we er geen boterham minder voor moeten eten. Hetgeen we vroeger spaarden is nu de lening (en ondertussen is het verschil nog positiever geworden). Bij wanbetaler verandert het spaargeld gewoon in bakstenen.
                                        bij mankementen: daarmee dat we een nieuwbouwappartement hebben gekocht. Eerste 10 jaar zeker geen miserie.

ik ga alleszins nog steeds goed slapen

en beleggen, het is niet dat ik mij daar niet goed bij voel, maar heb de kennis niet, wat toch zeer belangerijk is bij beleggen in aandelen. Maar het zou mij zeker interesseren. Mij mss eens binnen jaar of 10 op toeleggen, als we echt een spaarpotje hebben dat we kunnen missen.
                                        Last edited by Leoncupra; 24/04/2018, 23:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                                          appartement verhuren is ook nog steeds een gok hoor. Heb je wanbetalers, heb je huurders die je inboedel afbreken,.. heb je zwaar verlies. Maja we gaan daar niet aan denken.
                                          Ja in geval van verhuren idd kan je met miserie zitten. Daarom kozen wij om ons appartement aan de kust niet te verhuren Geen interesse in al die stress, en immo is sowieso al mooi in waarde gestegen de laatste 10 jaar

Comment

Working...
                                          X