Beste forumleden,
Ik ben aan het zien voor een Audi A5 sportback, maar ben heel hard aan het twijfelen tussen Benzine of Diesel.
Het gaat een bedrijfswagen zijn en de meeste kilometers gaan gemaakt worden tussen Leuven en Brussel wat dus zou betekenen dat ik denk ik rond de 25k km's per jaar zou zitten.
Echter zal ik de bedrijfswagen wel zelf moeten betalen omdat ik als zelfstandige ga starten.
Nu vraag je vast af waarom je Appels met peren aan het vergelijk bent (150PK vs 190PK), maar dat is vooral gebasseerd op het verbruik en de prijs.
De A5 diesel 150pk:
CO2: 112–109 g/km
Vebruik: 4,4–4,2 l/100 km
CC: 1968 cm3
Meerprijs: 2846
De A5 benzine 150pk (1.4):
CO2: 130–124 g/km
Vebruik: 5,6–5,4 l/100 km
CC: 1395 cm3
meerprijs: 0
De A5 benzine 190 (2.0):
CO2: 133–131 g/km
Verbruik: 5,9–5,8 l/100 km
CC: 1984 cm3
meerprijs: 1320
De meerprijs is gebasseerd op de diesel variant ( die is het duurst in de aankoop).
Ik heb er vrij weinig verstand van en vroeg me af voor welk model ik het best kan gaan. Uiteraard weet ik dat de 190PK misschien wel wat meer gaat kosten (maar mogelijks wel de moeite is).
Nu met al dat gedoe rond de Diesel prijzen was ik dus Benzine aan het overwegen.
Kunnen jullie hier misschien wat advies overgeven van de kosten en wat ik het best kan doen?
Is het de moeite om voor benzine te gaan of zijn dit toch teveel km's om voor een benzine te kiezen. De km's worden trouwens ook het meeste in de file gedaan weet niet of dat ook een verschil maakt.
Ik ben aan het zien voor een Audi A5 sportback, maar ben heel hard aan het twijfelen tussen Benzine of Diesel.
Het gaat een bedrijfswagen zijn en de meeste kilometers gaan gemaakt worden tussen Leuven en Brussel wat dus zou betekenen dat ik denk ik rond de 25k km's per jaar zou zitten.
Echter zal ik de bedrijfswagen wel zelf moeten betalen omdat ik als zelfstandige ga starten.
Nu vraag je vast af waarom je Appels met peren aan het vergelijk bent (150PK vs 190PK), maar dat is vooral gebasseerd op het verbruik en de prijs.
De A5 diesel 150pk:
CO2: 112–109 g/km
Vebruik: 4,4–4,2 l/100 km
CC: 1968 cm3
Meerprijs: 2846
De A5 benzine 150pk (1.4):
CO2: 130–124 g/km
Vebruik: 5,6–5,4 l/100 km
CC: 1395 cm3
meerprijs: 0
De A5 benzine 190 (2.0):
CO2: 133–131 g/km
Verbruik: 5,9–5,8 l/100 km
CC: 1984 cm3
meerprijs: 1320
De meerprijs is gebasseerd op de diesel variant ( die is het duurst in de aankoop).
Ik heb er vrij weinig verstand van en vroeg me af voor welk model ik het best kan gaan. Uiteraard weet ik dat de 190PK misschien wel wat meer gaat kosten (maar mogelijks wel de moeite is).
Nu met al dat gedoe rond de Diesel prijzen was ik dus Benzine aan het overwegen.
Kunnen jullie hier misschien wat advies overgeven van de kosten en wat ik het best kan doen?
Is het de moeite om voor benzine te gaan of zijn dit toch teveel km's om voor een benzine te kiezen. De km's worden trouwens ook het meeste in de file gedaan weet niet of dat ook een verschil maakt.
Comment