Dat onderstel van de Arteon zal nu toch beter zijn dan je toenmalige BMW ? Zal uiteraard met 150 pk prima te leven vallen, maar een eigen gevoel kan je niet veralgemenen.
Als jij overstapt naar die Arteon zal dat een groot verschil zijn, iemand die met een krachtigere motor rijdt zal dit magertjes vinden.
Als die test door een andere reporter geschreven wordt, raadt die voor hetzelfde geld aan om een 190 pk versie te kopen.
Voor mij is 250 Nm weinig in een grotere, zware wagen. Maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening... Ik kan hoogstens zeggen dat ik naar iets anders zou kijken in die wagen. In een Arteon verwacht je comfort en daarom zou ik de 190 pk versie nemen waarvan de specs er vele beter uit zien.
Ik zou niet snel de instapmotor kopen van een wagen. Ik zou kiezen voor ene erboven. De instapversie is altijd juist gepast, de krachtigste motor heb je doorgaan niet nodig. Liever dan een kleiner model met de gemiddelde motor dan de grotere wagen om daar toegevingen te moeten doen.
136 Pk in een 3 serie was destijds ook het minimum dat je kon krijgen in dat model en uiteindelijk was je ontgoocheld. Had je toen de middelmaat genomen, een 320i, dan was je wellicht zeer tevreden geweest. Die zou veel minder op en af moeten schakelen dan die 316 destijds. Ik neem aan dat die Arteon wat zwaarder is dan je 3 serie, dus weet je al min of meer waar je je kan aan verwachten...
Dus... test rijden voor je aankoopt. Liefst een serieuze rit en geen ritje rond de blok. Er zijn geen slechte auto's, maar de klant moet bij de auto passen. Als de koper zich moet aanpassen, zit die doorgaans verkeerd.
Als jij overstapt naar die Arteon zal dat een groot verschil zijn, iemand die met een krachtigere motor rijdt zal dit magertjes vinden.
Als die test door een andere reporter geschreven wordt, raadt die voor hetzelfde geld aan om een 190 pk versie te kopen.
Voor mij is 250 Nm weinig in een grotere, zware wagen. Maar dat is dan weer mijn persoonlijke mening... Ik kan hoogstens zeggen dat ik naar iets anders zou kijken in die wagen. In een Arteon verwacht je comfort en daarom zou ik de 190 pk versie nemen waarvan de specs er vele beter uit zien.
Ik zou niet snel de instapmotor kopen van een wagen. Ik zou kiezen voor ene erboven. De instapversie is altijd juist gepast, de krachtigste motor heb je doorgaan niet nodig. Liever dan een kleiner model met de gemiddelde motor dan de grotere wagen om daar toegevingen te moeten doen.
136 Pk in een 3 serie was destijds ook het minimum dat je kon krijgen in dat model en uiteindelijk was je ontgoocheld. Had je toen de middelmaat genomen, een 320i, dan was je wellicht zeer tevreden geweest. Die zou veel minder op en af moeten schakelen dan die 316 destijds. Ik neem aan dat die Arteon wat zwaarder is dan je 3 serie, dus weet je al min of meer waar je je kan aan verwachten...
Dus... test rijden voor je aankoopt. Liefst een serieuze rit en geen ritje rond de blok. Er zijn geen slechte auto's, maar de klant moet bij de auto passen. Als de koper zich moet aanpassen, zit die doorgaans verkeerd.
Comment