Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luxeprobleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Luxeprobleem

Voor mijn nieuwe bedrijfswagen mag ik kiezen uit volgende modellen:

-Audi a5 SB CNG (+ business pack)

-BMW 418d GC (+ corporate pack en sensatec)

-Audi a6 avant tdi136 (+ business pack)

-en nog enkele andere modellen die voor mij sowieso afvallen. (V90, xc60, Kodiaq, Sharan)

Alle 3 zijn voorzien met schakelbak, hoewel ik wel ga proberen onze fleetmanager te overtuigen om een automaat te krijgen.

De 3 bovenstaande kunnen me - elk op hun manier - wel bekoren; de cng is “eens iets anders” en bovendien vind ik die wel mooi. Ik vrees alleen wat voor rijbereik en zoektocht naar cng-tankstations. De bmw rijdt wat sportiever (achterwieltractie) maar is dan weer wat minder afgewerkt dan de audi’s. De a6 is dan wel “weeral (!)” een dieselbreak maar is wel lekker ruim (denk aan de kids!) en is behoorlijk royaal uitgerust wegens aankomend nieuw model.

Graag lees ik jullie ervaringen. Misschien kunnen die me helpen bij mijn keuze.

Alvast bedankt.

Jors Troelie

Incl. of excl. tankkaart?

*Edit*: Eerste waar ik dan aan denk, is een beter uitgeruste A4 geen optie?
    *Edit2*: Business pack op zo'n A6 is wel uitgebreider dan ik dacht precies, als het overeenkomt met wat in de configurator staat. (Maar dan nog zou ik liever een iets beter uitgevoerde A4 hebben met oa. automaat inderdaad.)
    Last edited by Phate; 01/05/2018, 17:28.

Comment

is de g-tron geen bi-fuel ? Ik dacht dat gecombineerd een bereik van rond de 750-800 km haalbaar was.

CNG is ondertussen al redelijk ruim beschikbaar : http://www.fluxys.com/belgium/nl-BE/..._23082017.ashx

Als je de extra ruimte van de A6 niet op regelmatige basis nodig hebt en niet zowat dagelijks lange snelwegritten doet, zou ik voor de mooiste gaan: A5 SB

Comment

@Phate: de a4 zit niet in onze keuzelijst. Die is dus uitgesloten.

Comment

Ik blijf de A6 Avant een prachtige wagen vinden, dus dat zou mijn keuze zijn. tenminste als hij niet in boring black is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Ik blijf de A6 Avant een prachtige wagen vinden, dus dat zou mijn keuze zijn. tenminste als hij niet in boring black is.
            Idem hier, zelfde keuze...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jors Troelie
              Voor mijn nieuwe bedrijfswagen mag ik kiezen uit volgende modellen:

-Audi a5 SB CNG (+ business pack)

-BMW 418d GC (+ corporate pack en sensatec)

-Audi a6 avant tdi136 (+ business pack)

-en nog enkele andere modellen die voor mij sowieso afvallen. (V90, xc60, Kodiaq, Sharan)

Alle 3 zijn voorzien met schakelbak, hoewel ik wel ga proberen onze fleetmanager te overtuigen om een automaat te krijgen.

De 3 bovenstaande kunnen me - elk op hun manier - wel bekoren; de cng is “eens iets anders” en bovendien vind ik die wel mooi. Ik vrees alleen wat voor rijbereik en zoektocht naar cng-tankstations. De bmw rijdt wat sportiever (achterwieltractie) maar is dan weer wat minder afgewerkt dan de audi’s. De a6 is dan wel “weeral (!)” een dieselbreak maar is wel lekker ruim (denk aan de kids!) en is behoorlijk royaal uitgerust wegens aankomend nieuw model.

Graag lees ik jullie ervaringen. Misschien kunnen die me helpen bij mijn keuze.

Alvast bedankt.

Jors Troelie
              Ik wil je niet depri maken op voorhand maar de A5 G-tron mag je vergeten voor dit jaar.
              Alle G-tron modellen bij Audi zitten met een wachttijd van 11 maanden. Begin april bestellen was dus levering voorzien in maart 2019.
              Misschien valt er hier of daar nog wel een stockwagen of showroommodel te vinden natuurlijk maar vrees er toch een beetje voor.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Dat vereenvoudigt de keuze:
                audi a6 avant (de klassieke dieselbreak) of de BMW 418d ( iets helemaal anders).

Comment

Ik mag iets eenvoudiger kiezen. S/V 90 vs A6/ avant. Er zijn nog wel wat opties, maar dit zijn de topwagens in mijn keuezlijst.
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jors Troelie Bekijk Berichten
                    Dat vereenvoudigt de keuze:
                    audi a6 avant (de klassieke dieselbreak) of de BMW 418d ( iets helemaal anders).
                    De nieuwe Avant dan of het oud model?

Comment

Het huidige (“oude”) model van de a6: die komt nu met veel extra’s wegens ... oud model. Nadeel is natuurlijk dat ik vanaf dit najaar met een “oud” midel rondtuf.

Is afweging: oud model met wat extra vs nieuwer model met minder extra’s. Denk ik.

Comment

Ik vrees ook dat, Audi kennende, dat nieuw model pas in de herfst te bestellen is

Comment

Die auto's schreeuwen om een automaat.
                          De nieuwe A6 komt zelfs niet meer met handbak.

Comment

ik dacht dat de leveringstop op cng enkel op de 1.4 sloeg, niet op de2.0
                            mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Het valt me op dat in alle talen wordt gezwegen over de 418d GC. Moet ik daar iets uit afleiden?

Comment

Ik weet niet hoe groot uw kinderen zijn, maar hoofdruimte is beperkt bij de GC.

Comment

Claustrofobie auto die 418d.
                                  En een zeer harde vering...

Trouwens, een BMW zonder automaat en leder moet je gewoon laten staan.

Misschien eens vragen naar een 3 met automaat.

Comment

waarom valt de v90 af?
                                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Ik vind de v90 gewoon niet mooi.
                                      En bovendien slechte ervaring met Volvo; huidige v60 is (hoop ik althans) een maandagochtend-exemplaar.

Comment

Ga toch nog maar eens met je fleetbeheerder praten.
                                        10 keer liever een goed uitgeruste A4 dan een magere A5.

Er is toch geen enkele reden waarom je met hetzelfde budget geen kleinere auto zou mogen nemen zeker die dan wat beter uitgerust is om veel mee te rijden.

Comment

Working...
                                        X