Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Run flat of geen run flat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Denk je dat ik niet weet wat onafgeveerd gewicht betekent? Natuurlijk weet ik dat iedere kg een nadeel is. Maar opnieuw : als uw ophanging daarop is afgestemd, is er geen probleem.
    Wordt het gewicht dan minder? Neen. Dus: wel een nadeel.


    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Logisch dat ze het op M niet steken, want daar is alles zoveel mogelijk gericht op pure prestatie. Bij andere wagens is er een compromis mogelijk, klanten willen bvb niet meteen aan de kant staan met een platte band, en nog even kunnen doorrijden tot aan de garage. Extreme prestaties zijn dan bijzaak. Heb het zelf al voorgehad. Melding drukverschil gekregen, even tot aan de garage gereden, kleine herstelling en geen probleem. Zou ik het op een pure performance wagen willen? Neen. Duidelijk?
    Eindelijk, nu zeg je 't zelf. Het deugt niet naar performance toe (en niet alleen naar performance toe...).

    Dat van dat plat rijden en verder kunnen rijden, dat weten we al langer. Dat is dan ook de enigste bestaansreden van RFT. Enfin, je hebt geluk gehad dat ze uw zalige RFT nog konden herstellen. Dikwijls is 't weggooien en aan de andere kant ook een nieuwe band, met ster uiteraard!

    Comment


    • #22
      Blijft een feit dat een F10 en F11 een zwabber wordt met non rft. Dat uw F31 zonder rft het goed doet, wil ik best geloven. Mijn F10 presteert uitstekend met rft.
      En ik vind rft niet zalig, heb ik nooit beweerd. Ik zou nooit rft leggen op mijn M3 of M5, om redenen die je zelf kent.
      Daar ligt Michelin PSS op.
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • #23
        Zelf nooit met rft gereden, maar er zijn toch zat merken tegenwoordig die zo'n spuitbus en compressor meeleveren?
        Je spaart enkel het verwisselen van band of spuitbus vullen en oppompen uit met een rft.
        Met rft moet je toch ook aan lagere snelheid verder rijden?

        En hoeveel heb je nu eigenlijk een platte band? Op een miljoen kilometers misschien 1 of 2x gehad.

        Comment


        • #24
          Enige nuance is idd op zijn plek, vond rft ni ideaal onder een 1 en 3 reeks maar voor een 5, X3, RR phantom.. kan het misschien wel werken.
          En kassa kassa.. draait alles daar niet om?
          Wij draaien elken dag ons kloten af voor een beetje kassa kassa.
          Als ge te gierig zijt voor RFT’s onder uw X3 kunde ook een dacia kopen .

          Comment


          • #25
            Dat heeft niets met gierig zijn te maken. Een RFT kost niet zoveel meer dan een niet-RFT hoor.

            Comment


            • #26
              Ja en dit dan:
              Rijden op een platte RFT resulteert dikwijls in het weggooien van de band. Dus, nieuwe band en als ie al wat van z’n profieldiepte verloren heeft aan de andere kant van de as ook een nieuwe band (uiteraard een sterband, want die is ontworpen op het onderstel) = kassa kassa.
              Die logica indachtig zou een prijsbewuste/gierige koper nooit voor rft mogen kiezen.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Ja en dit dan:


                Die logica indachtig zou een prijsbewuste/gierige koper nooit voor rft mogen kiezen.
                Ik dacht dat je op de aankoop doelde. Maar ook dat gegeven heeft niets met gierig zijn te maken. Het is enkel een bijkomend nadeel van RFT, en uiteraard is het meegenomen dat het uiteindelijk goedkoper uitkomt.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  En hoeveel heb je nu eigenlijk een platte band? Op een miljoen kilometers misschien 1 of 2x gehad.
                  Dat is een kwestie van geluk / ongeluk, de ene heeft bijna nooit een platte band, de andere meerdere keren per jaar.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • #29
                    Ik rijd nog af en toe met een 3serie E90 330i, maar dat rijplezier, gevoel van rijden, een met de machine als ik dat vergelijk met de F30 vind ik dat bmw, bmw niet meer is. Nu op de E90 was met runflat het rijden echt te hard. Met de softere aanpak van bmw op de huidige modellen kan het goed zijn dat het nu minder merkbaar is.

                    Comment


                    • #30
                      Ik rijd nog af en toe met een 3serie E90 330i, maar dat rijplezier, gevoel van rijden, een met de machine als ik dat vergelijk met de F30 vind ik dat bmw, bmw niet meer is. Nu op de E90 was met runflat het rijden echt te hard. Met de softere aanpak van bmw op de huidige modellen kan het goed zijn dat het nu minder merkbaar is.

                      Comment


                      • #31
                        Mijn excuses voor de 3 dubbel post, alles blokkeerde ineens.

                        Comment


                        • #32
                          Een straf geveerd onderstel met vergevingsgezinde banden rijdt nog altijd het beste.

                          Comment


                          • #33
                            Enkele maanden geleden ‘s avonds lek gereden op de autosnelweg (BMW F11). Ik was niet de enigste. Verschillende wagens langs de kant, allemaal wanhopig hoe ze nu verder moesten raken, moeders in paniek om hun kleine tijdig af te halen, hopend dat de wegenwacht snel kwam opdagen of levensgevaarlijk met een tirefit aan het prullen tussen de auto en de rechterrijstrook bij vallende duisternis. Dankzij runflat nog 40km doorgereden, tijdig de kinderen opgehaald. Thuis gegeten en s avonds de auto naar de garage gereden voor herstel de ochtend erop. Runflat of immobilisatie: ik weet wel wat kiezen...

                            Comment


                            • #34
                              Dat is inderdaad het grote (en enige) voordeel van RFT.

                              Ter info. Ik rij nu zo'n 27 jaar met de auto. Ik heb nog NOOIT langs de kant van de weg gestaan met een platte band.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                Ter info. Ik rij nu zo'n 27 jaar met de auto. Ik heb nog NOOIT langs de kant van de weg gestaan met een platte band.
                                Waar slaat dit op. Dat is gewoon random kwestie van geluk hebben. Sommigen 2x op een week, anderen nooit op 50 jaar.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • #36
                                  Beste,

                                  Sinds kort rij ik op

                                  Bridgestone band Dueler HP Sport

                                  235/45 R19 95 V

                                  • MOExtended
                                  Ik moet zeggen dat de wegligging zeer goed is maar het rijcomfort kan veel beter, zeker voor een Mercedes, eigenlijk had ik liever geen RFT banden gehad, maar Mercedes wilde mijn auto niet leveren met een andere bandenmaat en soort. De lawaaiproductie valt mee maar zou ook beter mogen.

                                  Joske

                                  Comment


                                  • #37
                                    Ik blijf bij RFT. Meningen verschillen enorm als je hier en daar wat opzoekt. Nieuwe RFT's zouden niet te vergelijken zijn met de oude generatie. Comfort is perfekt voor mij, enige is inderdaad dat je bij een (snel) genomen bocht met dwarsrichels de richels wat beter voelt. Maar rechtdoor voel je er niks van. Geen afrolgeluiden en de banden zitten er nu 30.000 km op. Achteraan nog een goeie 3 mm, vooraan nog 5 a 6 mm. Vind dit volgens de rijstijl heel goed meevallen achteraan, komen toch wel wat krachten op die achterbanden...

                                    Als voordeel zie ik uiteraard het feit dat je verder kunt met een lekke band (als nadeel dan weer dat die dan ook kapot is en vervangen moet worden en met de huidige wetgeving heb je dikwijls twee banden aan je been omwille verschil van profieldiepte) en je zou hiermee minder kans maken op een plots volledig drukverlies (knalband, over iets rijden) en zelfs dan nog zou de wagen bestuurbaar blijven bij hoge(re) snelheden.

                                    Dat BMW uit winstbejag RFT zou monteren, kan ik niet geloven. Ten eerste betaalt de klant toch de extra kost van de RFT en in het verleden het bijhorende verplichte bandendrukcontrolesysteem (vroeger was dit enkel verplicht bij RFT) wat dus ruim meer zal kosten dan de spuitbus die de meeste merken bijleveren.
                                    Reservewielen worden in quasi alle merken enkel als optie verkocht (lichter, dus minder verbruik is minder co2 is de uitleg maar het is eerder kassa bij de verkoop van een reservewiel daar waar men ze vroeger gratis bij leverde in de wagens).

                                    Misschien is er meer comfortverlies bij lage banden, lage banden zou ik sowieso niet kopen als ik comfort wil...
                                    BMW beweert dat het onderstel voorzien werd op RFT's en dus zeker niet minder zou presteren met RFT dan zonder RFT. Daar hoor je verschillende meningen over, sommigen vinden dat de wagen gaat zwabberen, anderen vinden het veel beter. Blijft voor iedereen een beetje een persoonlijk aanvoelen natuurlijk, om het werkelijke verschil qua wegligging te kennen zou je al met twee identieke wagens op circuit moeten rijden.
                                    Maar ergens kan ik me moeilijk voorstellen dat BMW gedurende lange periode enkel RFT aanbood, mocht het verschil erg groot zijn voor een merk dat toch altijd sportiviteit belangrijk vond.
                                    Dat men nu de mogelijkheid biedt om non RFT's te verkrijgen, zal wel te maken hebben met het feit er voor- en tegenstanders zijn en dat men niet graag een nieuwe wagen minder zou verkopen doordat tegenstanders enkel de RFT's konden nemen. Marketing dus.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Twee keer heb ik op de autostrade een gevalletje gehad waarbij ik met een gewone band op de pechstrook ging staan, in de gietende regen.
                                      De eerste keer ben ik naar het eerste tankstation gereden (toch een 20 km verder), en heb daar de Assistance gebeld.
                                      Ik had toen op terugweg van een avondmeeting in Antwerpen in het donker en pletsende regen op een blok hout gereden die van een vrachtwagen viel. Nagelnieuwe auto (avond voordien afgehaald), en direct de takelwagen op, naar een bandencentrale ergens in St. Niklaas, die al gesloten was.
                                      ‘s Anderdaags mijn auto terug naar St.Niklaas mogen gaan halen. Band was naar de knoppen, maar dat ging een nieuwe ook geweest zijn.

                                      De tweede keer tot aan de volgende afrit. Die keer zat er serieus stuk metaal in de achterband (10 op 5 cm, 5 mm dik, ongeveer). Een gewone band ging gewoon geëxplodeerd hebben, vertelde zowel de depanneur als de bandencentrale.
                                      Twee nieuwe achterbanden.

                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                                        Waar slaat dit op. Dat is gewoon random kwestie van geluk hebben. Sommigen 2x op een week, anderen nooit op 50 jaar.
                                        Het slaat op wat ik zeg misschien?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

                                          De tweede keer tot aan de volgende afrit. Die keer zat er serieus stuk metaal in de achterband (10 op 5 cm, 5 mm dik, ongeveer). Een gewone band ging gewoon geëxplodeerd hebben, vertelde zowel de depanneur als de bandencentrale.
                                          Twee nieuwe achterbanden.
                                          Een klapband kan je ook met RFT hebben. De auto gaat in de meeste gevallen wel beter te besturen zijn met RFT.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X