Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Run flat of geen run flat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Ik ben het met veel dingen eens, behalve:


    misschien klopt dit gedeeltelijk, maar ik geloof niet dat dit de belangrijkste reden is, er is namelijk nog een reden: als je geen krik / reservewiel moet opbergen, heb je plaats over voor andere dingen onder de koffervloer, bij BMW zit daar een extra accu voor het start-stop systeem (EfficientDynamics, weet je wel), dat theoretisch de uitstoot met enkele grammen verlaagt. Denk dat we daar de echte reden moeten zoeken. Plus in totaal heb je nog steeds een geringe gewichtsbesparing (reservewiel weegt meer dan die 10-12 kg aan bandengewicht dat er bijkomt).
    Er is een heel groot verschil tussen geveerd en onafgeveerd gewicht! Een complete noodwielset, dat is een reservewiel, krik, sleutel, handschoenen, etui, opbergzak, enz... voor een F30 weegt 20 kg. Oké, 8 kg meer totaalgewicht. In eindeffect gaat die 20 kg extra in de koffer veel voordeliger zijn dan die 12 kg extra in de banden hoor. Trouwens, het reservewieltje alleen weegt 13 kg. En BMW had de ruimte onder de vloerplaat gemakkelijk anders kunnen ontwerpen zodat er een noodloopwieltje bij kon hoor.



    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Toen ik mijn 3-reeks had, heb ik uiteindelijk ook niet geswitched naar non-RFT, omdat er geen plaats is voor een reservewiel. Da's het probleem, je bent bijna verplicht om RFT te nemen, tenzij als je het niet erg vindt om je te laten takelen als je dan toch eens plat rijdt.
    Je kan ook nog altijd voor zo'n mobility kit gaan. dat weegt maar 2 kg.
    Last edited by Jakkel; 18/05/2018, 13:44.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

      Toen ik mijn 3-reeks had, heb ik uiteindelijk ook niet geswitched naar non-RFT, omdat er geen plaats is voor een reservewiel. Da's het probleem, je bent bijna verplicht om RFT te nemen, tenzij als je het niet erg vindt om je te laten takelen als je dan toch eens plat rijdt.
      Mwah, er is altijd wel plaats voor een kleine opblaaskit. Die heb ik ook in de MX-5 liggen, neemt nauwelijks plaats in.

      Comment


      • #63
        DUS, conclusie, RFT gewoon afvoeren? Wil er iemand dat eens gaan uitleggen in München aub.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

          Mwah, er is altijd wel plaats voor een kleine opblaaskit. Die heb ik ook in de MX-5 liggen, neemt nauwelijks plaats in.
          Zo goed zijn die kitjes blijkbaar toch niet.
          Autoproducenten steken nog zelden een volwaardig reservewiel in hun nieuwe auto's. Mensen moeten vaker hun plan trekken met een reparatieset, maar dat is vaak geen succes.

          Comment


          • #65
            Die kitjes zijn inderdaad niet goed. Het beste is nog altijd een reservewiel. Maar ja, dat kost geld hé.

            Autoproducenten steken nog zelden een volwaardig reservewiel in hun nieuwe auto's. Mensen moeten vaker hun plan trekken met een reparatieset, maar dat is vaak geen succes.

            Comment


            • #66
              Ik heb tot nu toe in al mijn auto's een reservewiel gehad (ook nu in de Megane) en hoop eerlijk gezegd dat dat in de toekomst ook nog mogelijk gaat zijn.

              Anders lijkt het mij beter om een echt reparatiesetje te kopen ipv die brol die ze standaard bij de auto leveren.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • #67
                Voor 70 euro extra krijg je bij Dacia een volwaardig reservewiel (geen noodloopwiel) met sleutel en krik. Onze premium merken zouden daar beter een voorbeeld aan nemen.

                Comment


                • #68
                  Jamaar, bij andere merken krijg je doorgaans 4 volwaardige wielen. Reeds gemonteerd.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                    Jamaar, bij andere merken krijg je doorgaans 4 volwaardige wielen. Reeds gemonteerd.
                    Amai, da's een keigoei!

                    Comment


                    • #70
                      Dank je.

                      Comment


                      • #71
                        Ik heb niks en ben afhankelijk van de pechdiensten.
                        Tot nu toe al 2x heel snel geholpen.
                        den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • #72
                          Ik heb nu nog recht op twee jaar gratis BMW Service Mobility (5 jaar bij aankoop van een nieuwe wagen). Maar daarna is 't gedaan, en ik heb een lekke band toch liever zelf in de hand.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door George_S Bekijk Berichten
                            Jamaar, bij andere merken krijg je doorgaans 4 volwaardige wielen. Reeds gemonteerd.
                            en een hoop andere brol erbij zodat hij onnoemelijk zwaar wordt en ze dan maar besparen op het reservewiel.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ik heb nu nog recht op twee jaar gratis BMW Service Mobility (5 jaar bij aankoop van een nieuwe wagen). Maar daarna is 't gedaan, en ik heb een lekke band toch liever zelf in de hand.
                              Bij mij blijft dat levenslang zolang het onderhoud bij een officiële garage gebeurd.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • #75
                                Maar dan zal daar wel geen ster band opzitten waarop de hele ophanging berekend is
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Voor 70 euro extra krijg je bij Dacia een volwaardig reservewiel (geen noodloopwiel) met sleutel en krik. Onze premium merken zouden daar beter een voorbeeld aan nemen.
                                Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

                                Comment


                                • #76
                                  Vermits ik komende zomer een drietal weken door Frankrijk ga rijden en ik liever zelf de controle heb over een lekke band dan beroep te moeten doen op een pechverhelpingsdienst, heb ik gisteren een 17" alu noodloopwieltje besteld. Zou net moeten passen i.c.m. de M-sport remmen.

                                  Ook met de magazijnier nog gepraat over de beruchte RFT's. Hij bevestigde ook nog eens de verhalen over gebroken velgen en dat BMW stilaan terugkomt van RFT door meer en meer modellen aan te bieden zonder RFT.

                                  Comment


                                  • #77
                                    voor uw BMW? kan je dat opbergen onder de koffervloer?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      voor uw BMW? kan je dat opbergen onder de koffervloer?
                                      Ja, voor de BMW. Neen, geen plaats onder de koffervloer. Los in de koffer, deed ik bij m'n E91 ook.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Louis van Dievel, schrijver en journalist, kijkt elke week met een guitige blik naar de kleine en grote actualiteit. Deze week de vraag of je zelf je platte band kan vervangen.

                                        Comment


                                        • #80
                                          nog nooit nodig gehad maar blij dat benzen wel zo'n klein reserve wiel hebben
                                          lets have some more member berries

                                          Comment

                                          Working...
                                          X