Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruime wagen - break of SUV?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ruime wagen - break of SUV?

Goedenavond allen

Tegen eind dit jaar ben ik van plan om mijn M135i in te ruilen naar een ruimere wagen. De M135i is uiteraard een super leuke wagen, geniet er nog elke dag van maar om praktische redenen hebben we een tweede ruimere wagen nodig (achterbank + kofferruimte). Onze tweede wagen is een F30 318d.

Een optie is eventueel om nu al te wisselen omdat ik vrees dat de waarde wat zal zakken nav de nieuwe 1 serie die er aan komt. Wat denken jullie?

De wagens waar ik aan denk is een XC90 of een A6, in die volgorde. Ik ben altijd tevreden geweest van BMW maar heb even zin in iets anders :-)

XC90
    Wat zijn jullie ervaringen? Klopt het dat de D4 niet meer beschikbaar is, of is deze sowieso niet aangewezen voor de XC90? Heeft er iemand een idee van de levertijden?

A6
    Gezien het feit dat er momenteel mooie aanbiedingen te doen met de nieuwe A6 op komst, lijkt me dit ook een kanshebber. Normaliter zou ik niet snel opteren om een auto van een vorige generatie te kopen, maar om een of andere reden heb ik bij deze A6 er minder een probleem mee, heb deze altijd mooi gevonden. Any thoughts?

Wat ik voor deze aankoop belangrijk vind:
    - ruimte
    - aanvaardbaar vermogen (hoeft niet zwaarste motor uit de range te zijn)
    - fiscaliteit speelt deels mee, maar zal me me niet laten verleiden om de meest fiscaalvriendelijke te kopen en nadien spijt te krijgen
    - mijn voorkeur gaat uit naar een jonge tweedehands, tenzij het prijsverschil dermate klein is

Moest iemand meelezen en op zoek zijn naar een mooie M135i, feel free to contact me!

BMW F31 318d | BMW E30 325i cabrio | BMW F20 M135i

Ik zou opteren voor een A6 Avant. Prachtige wagen.

Comment

Ik zou juist die 1 serie met heerlijke 6 cylinder houden. Die kan alleen maar stijgen in waarde nu ook de 1 serie op het offerblok van de commercie komt en wordt vervangen door een 13 in een dozijn fwd model.
      Een nieuwe v60 zou ik zeker overwegen ipv de f30

Comment

Ik heb 3 jaar met een A6 gereden. Zeer tevreden van, zeer betrouwbaar (ik had de 163pk multitronic TDI).
        Maar die is zeker niet de grootste in zijn categorie. Ik ben zelf 1.95m, en de persoon die achter mij moet zitten is zeker niet verwend. Nu, in een BMW5 is dat nog slechter.
        Als het groot moet zijn, dan nog beter de Merc E of de V90.

Ben geen fan van SUVs, dus daar kan ik geen (neutraal) advies over geven.

Comment

Ge wilt de 135 snel weg doen omdat de nieuwe eraan komt en zo hoopt dat de waarde niet te fel zakt. Maar dan overweegt ge wel een uitbollend model van de A6?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
            Ik heb 3 jaar met een A6 gereden. Zeer tevreden van, zeer betrouwbaar (ik had de 163pk multitronic TDI).
            Maar die is zeker niet de grootste in zijn categorie. Ik ben zelf 1.95m, en de persoon die achter mij moet zitten is zeker niet verwend. Nu, in een BMW5 is dat nog slechter.
            Als het groot moet zijn, dan nog beter de Merc E of de V90.

Ben geen fan van SUVs, dus daar kan ik geen (neutraal) advies over geven.
            163pk multitronic... Das nog een generatie ouder. De huidige is ruimer, ben even groot als u en als ik achter me zelf zou zitten zou ik ruimte over hebben.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Al is het heel lastig, die M135i gaat zoals eerder vermeld alleen maar meer geld opbrengen. De toekomstige wordt FWD en ondanks het mini onderstel niet slecht is zal het nooit meer zo puur zijn als voorheen.

In uw keuze volvo is echt een “boot” als je bmw gewoon zijt. De audi a6 is meer een tussenvorm waarmee je toch een beetje rijplezier hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                163pk multitronic... Das nog een generatie ouder. De huidige is ruimer, ben even groot als u en als ik achter me zelf zou zitten zou ik ruimte over hebben.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                De huidige is qua afmetingen hetzelfde als het model dat ik heb. Ik kan achter mezelf zitten, maar ik kan niet zeggen dat het ruim is.
                Een Passat zit op ongeveer dezelfde binneruimte, maar bv een Oktavia is groter, en een Superb biedt achterin meer beenruimte dan een BMW7 of S-klasse.

Comment

Superb is buiten categorie ja
                  Ik heb alvast ruimte over in de A6 achteraan. Andere lichaamsbouw zeker?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
                    Al is het heel lastig, die M135i gaat zoals eerder vermeld alleen maar meer geld opbrengen. De toekomstige wordt FWD en ondanks het mini onderstel niet slecht is zal het nooit meer zo puur zijn als voorheen.

In uw keuze volvo is echt een “boot” als je bmw gewoon zijt. De audi a6 is meer een tussenvorm waarmee je toch een beetje rijplezier hebt.
                    Die M135i gaat gewoon zoals alle wagens blijven dalen in waarde, alleen niet zo snel. Het aantal autoliefhebbers neemt gestaag af.

Comment

De XC90 is een zeecontainer op wielen. Als je op zoekt bent naar comfort en je houdt van rustig rijden, dan is het een perfecte auto. Veel ruimte, hoge zit, king of the world-gevoel. Maar 't contrast met een M135i gaat gigantisch zijn. Ik rij af en toe met de CX90 van m'n madam, en mijn daily is een MX-5, ik spreek dus uit eigen ervaring . Voor ritjes waarbij je je wilt kunnen concentreren op je passagiers is 't perfect, maar als je vaak alleen in de auto zit, wel: mijn ding zou het niet zijn. De A6 vond ik altijd een mossel-noch-vis-auto, maar dat gevoel heb ik bij nogal wat Audi's, dus dat zegt misschien eerder iets over mij dan over het merk.

Comment

Ja idd ik bereid me ook wel voor op een groot verschil, langs de andere kant is het ook wel fijn om met een totaal andere wagen te rijden. Mijn enige ervaring met een SUV zijn een aantal ritjes met een Cayenne (diesel), wat op zich wel ok reed. De luxe van een grote wagen zal al veel goedmaken, maar ga de rijprestaties toch missen!

Ik denk dat de M135i niet echt waardevast gaat zijn, een 1M daarentegen had ik zeker gehouden. Ook heb ik 3 volwaardige plaatsen nodig in beide wagens, dus het is geen optie om de F30 te houden.

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                        Ge wilt de 135 snel weg doen omdat de nieuwe eraan komt en zo hoopt dat de waarde niet te fel zakt. Maar dan overweegt ge wel een uitbollend model van de A6?
                        De bedoeling zou zijn om dan het grootste waardeverlies bij een A6 door een verkoper te laten slikken :-)
                        BMW F31 318d | BMW E30 325i cabrio | BMW F20 M135i

Comment

Ik zou gaan voor de XC90 Super ruime wagen, ikzelf ben 1,94 en zee van ruimte achter de bestuurder en koffer is ook groot en hoog.

Natuurlijk een Superb is heeft ook een mega koffer en ruim achteraan voor een fractie van de prijs.....

Comment

David67 de rijplezier auto’s nemen helaas ook af. Als ik lees dat europa binnen 3j nog meer moderne rommel op wagens willen hebben waardoor het pure rijden nog meer verdwijnt denk ik zelfs dat binnen 10j een rijbewijs niet meer nodig is omdat alles automatisch verloopt bewijs van spreken. Nu on topic ik had een review gezien en daarbij werd vermeld dat de nieuwe volvo V60 meer een aanrader is. Ruim genoeg en niet zo een boot als de V90. Autovisie.nl

Comment

De V60 is nu echt geen ruimtewonder hoor... en spreek uit ervaring.
                              Qua beenruimte valt dit wel mee als de bestuurder niet te groot is, maar om met 3 volwassenen achteraan te zitten is nu geen luxe. De middelste blijft op een tussenzitje zitten en geen volwaardige zetel. Ook qua koffervolume is een V60 geen ruimtewonder. Je zit met die aflopende daklijn die enorm veel plaatsverlies opleverd. Op reis gaan met 2 personen en een kleine hond gaat nog maar om daarmee naar zuid frankrijk te gaan met een kind erbij mag je vergeten.
                              2013- Volvo V60 D3 R-Design
                              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                Op reis gaan met 2 personen en een kleine hond gaat nog maar om daarmee naar zuid frankrijk te gaan met een kind erbij mag je vergeten.
                                Lijkt me straf...
                                Dat het geen V70 of V90 is, is duidelijk. Maar toen ik vroeger naar Zuid-Frankrijk reed met een Focus break, of generatie V40 van 1998, dan was daar toch ruim plaats genoeg in voor ouders en 1 of 2 kleine kinderen.
                                Zal er misschien van afhangen hoeveel valiezen de madame mee wil nemen ? :-)

Dat het ruimer zitten was in de Mondeo daarna, of V70, dat is logisch. Maar met de V40 en een dakkoffer gingen we zonder probleem met 2 kleine kinderen op reis voor 2 weken.

Comment

Als je van een 135i komt zou ik eens gaan kijken naar een Macan. Is ook 'eindereeks' (faceliftje op komst) en lijkt mij het meeste rijplezier te geven..

Comment

Ik zou van een 1 reeks zeker niet naar een A6 gaan..

Ik rijd met “maar” een 118dA en die rijdt al pakken leuker dan de A6 die mijn vader had, was wel maar een 2.0TDI 150pk (om deze reden is die dan ook net vervangen door een nieuwe 5 reeks die veel aangenamer rijdt!). Deze A6 is super mooi en comfortabel maar niet echt een rijdersauto imo..

XC90 hebben wij ook naar gekeken om de A6 te vervangen en is idd niet meer beschikbaar in D4. Is een super mooie auto, maar deze rijdt alweer echt niet zoals je het gewoon bent van een BMW (en zeker nie zo een snelle als de uwe )

Ik zou in uw geval dan toch opteren voor een BMW 5 touring (of een einde reeks X5 met mooie korting)!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

"Rijdersauto"... Elke auto dient om mee te rijden. De ene rijder wil veel sport, de andere veel comfort, nog een andere heel hoog zitten, een een vierde wil heel laag bij de grond vliegen, een volgende wil veel ruimte, en dan wil iemand anders nog een mooi geluid, enz... Allemaal rijders.

De beste rijder is niet diegene die een bepaald model of merk koopt of wie op de openbare weg het dichtste bij Senna in de buurt komt, maar wel diegene die met respect voor anderen en aandacht voor veiligheid de baan op gaat. En dat kan met élke auto, niet enkel met de cart, rally of 24u van Le Mans-modellen.
                                      Last edited by K2; 21/05/2018, 23:09.

Comment

On-topic, voor mij geen SUV, en ook geen VW-Audi meer. Liever een V60, V70 of V90 dus.

Comment

Working...
                                        X