Oorspronkelijk geplaatst door K2
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ruime wagen - break of SUV?
Collapse
X
-
Nee, dat wil zeggen dat iemand met een bakfiets een even goede of betere fietser kan zijn dan een wielerterrorist (een "wielrenner" hoort niet in het normale verkeer thuis), een wanabee F1-piloot thuis hoort op een cart-circuit, en voor iemand die met een vrachtwagen veilig door een stad maneuvreert heb ik als rijder wel respect, voor iemand die met een 1-reeksje door het dorp scheurt niet.
Last edited by K2; 22/05/2018, 08:20.
Comment
-
Rijdersauto betekent een auto die meer gericht is op sportief rijden, dwz direct sturen, ophanging die stabiel blijft in de bochten, soms ten koste van comfort.
Zoals Robin zegt is een BMW meer een rijdersauto, terwijl VW/Audi meer op comfort gericht zijn, een minder direct stuur hebben en dat tikkeltje minder puur rijplezier bieden.
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten"Rijdersauto"... Elke auto dient om mee te rijden. De ene rijder wil veel sport, de andere veel comfort, nog een andere heel hoog zitten, een een vierde wil heel laag bij de grond vliegen, een volgende wil veel ruimte, en dan wil iemand anders nog een mooi geluid, enz... Allemaal rijders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk BerichtenWaarom denk je dat een bakfiets een koersfiets moet worden, of dat je zonder koersfiets geen goed renner kan zijn ?
Is een bakfiets gemaakt voor plezierritjes? Om snel door bochten te gaan? Om hoge snelheden te fietsen?
Zoals Vitus het ook mooi verwoord, is een rijdersauto meer gericht op een sportiever/directer rijgedrag/communicatie tussen auto/wegdek/bestuurder.
Tis natuurlijk allemaal een kwestie van semantiek, maar je kunt toch moeilijk gaan beweren dat een renault kangoo als "rijdersauto" zou omschreven worden door iemand.
Comment
-
Ja, tot zover was ik ook wel mee .
Ik kan het verkeerd zien, maar heb sterk de indruk dat het rijden met een "rijdersauto" beschouwd wordt als de top, een beetje zoals de F1 op circuit of de F16 in de lucht. Voor mij is het een puur persoonlijke keuze, afhankelijk van smaak en behoeften, of je met een Espace ("bus"), XC90 ("boot"), Caddy, A6 of 1-reeks ("rijdersauto") rijdt.
Ik zie in elk geval het probleem niet om van een 1 naar een A6 te gaan, aangezien TS expliciet zegt :
"heb even zin in iets anders :-)
Wat ik voor deze aankoop belangrijk vind:
- ruimte
- aanvaardbaar vermogen (hoeft niet zwaarste motor uit de range te zijn)
- fiscaliteit speelt deels mee, maar zal me me niet laten verleiden om de meest fiscaalvriendelijke te kopen en nadien spijt te krijgen
- mijn voorkeur gaat uit naar een jonge tweedehands, tenzij het prijsverschil dermate klein is"
Sport, direct sturen, strakke ophanging, precies en snel schakelende bak, enz. staan hier niet bij.
Last edited by K2; 22/05/2018, 12:49.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door schep Bekijk BerichtenIk ga proberen dit weekend al eens een testrit met een XC90 te versieren, dan heb ik alvast een idee wat ik kan verwachten qua bootgevoel :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
Als je schrik hebt voor het boot-gevoel, waarom dan geen V90?
Als hij ruim moet zijn en toch nog wat dynamisch rijden, denk ik dat ge moeilijk om een BMW 5 (jonge occasie F11?) heen kunt.
Comment
-
Ah ja, da's juist. Kwam ook elders al aan bod, BMW is enige "rijdersauto" en al de rest volgt op afstand .
Grappig. Vandaag zat er ook weer zo'n rijdersauto aan mijn bumper gekleefd. Schijnt bij sommigen een gewoonte te zijn. Had wel de pech dat in zijn rijdersauto niet eens een fatsoenlijke motor zat. Ik amuseer mij ongelooflijk goed in mijn niet dynamische boot .
Ik zou TS aanraden toch eens een paar dingen te proberen vooraf, kwestie van niet het gevoel te hebben dat er geen andere goede opties zijn en het dus wel een van de 1000-in-een-dozijn modellen zal moeten worden die onze wegen overbevolken.Last edited by K2; 24/05/2018, 22:04.
Comment
Comment