Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke break?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke break?

    Beste forummers,

    interne verschuiving, ik ben 5 maand actief in een nieuwe functie, maar moet door herstructurering verschuiven naar ander bedrijf binnen de group.

    Ik heb sinds 18 maart de VW Arteon (bangelijke wagen) die ik nu helaas moet afgeven aangezien op het andere bedrijf meer 'structuur' in hun bedrijfswagens hebben.
    Ik behoud men loon, krijg aanloopwagen maar moet op termijn een wagen kiezen die ipv Arteon 30000€ excl BTW was, nu bedrijfswagen kiezen 30000€ btwi.

    Als autoliefhebber is dit natuurlijk een stap terug, en dat doet niemand graag! maar met behoud van loon, alle fiscale voordelen is het enkel op de wagen dat ik 'inkrimp'. Opzich is het maar
    een wagen natuurlijk.

    Op het bedrijf rijden ze met A4, Passat, en de laatste zijn veel Skoda Superb combi. Denk wel dat ze in de VAG Group op Fleetconventie B zitten.

    Enigste verreisten:
    Diesel
    Break
    ruim

    Het enigste wat ik niet wil is toch maar met een Audi rijden die karig uitgerust is, tov een Passat/skoda die meer value for money geeft.

    Ik kijk uit naar jullie reactie en eventueel leuke alternatieven.
    Heb enkel ervaring met meer Duitse wagens, daar gaat men voordeel naar uit maar ben wel bereid die knop om te draaien en een Skoda Superb Combi te verkiezen boven Passat Variant comfortline.

    Groeten
    MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

  • #2
    En wat zijn de mogelijkheden? Enkel VAG?

    En wat noem je "ruim"?
    Last edited by Phate; 27/05/2018, 12:24.

    Comment


    • #3
      ik zou voor een Skoda gaan
      mijn autootjes:

      Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

      Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

      Comment


      • #4
        Die Passat variant vind ik nu niet echt een straf om mee rond te rijden denk ik. Anders zou ik voor een Skoda superB gaan. Succes met de keuze!


        Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #5
          Als ik een Passat variant kan nemen aan 30000€ BTWi (netto incl kortingen, denk dat ze fleet B hebben) degelijk uitgerust dan ga ik daarvoor.
          Anderzijds is de Suberb een mooi alternatief.

          een A4 aan die prijs zal net kunnen, maar dan boet je weer in aan ruimte en uitrusting.

          VAG is niet verplicht.
          Hoe is de nieuwe V60 tegenwoordig geprijsd?

          Mogelijke alternatieven: Insignia Tourer, Talisman break, Ford Mondeo Clipper,....
          MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

          Comment


          • #6
            Als de nettoprijs de bepalende factor is, is een mazda 6 nog wel interessant. De meeste van die aangehaalde auto's lijken me niet of kaal in dat budget te passen?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
              Als de nettoprijs de bepalende factor is, is een mazda 6 nog wel interessant. De meeste van die aangehaalde auto's lijken me niet of kaal in dat budget te passen?
              Dat of een Toyota Avensis. De opgegeven mogelijkheden lijken mij ook moeilijk realiseerbaar binnen 30k.

              Comment


              • #8
                talisman? kia optima moet ook lukken met dat budget
                lets have some more member berries

                Comment


                • #9
                  Een skoda vind ik persoonlijk te week geveerd. Mss een ford focus wagon of mazda 6.

                  Comment


                  • #10
                    Talisman zou ik niet doen....is een in basis een Quasquai van onderstel en rijdt echt niet aangenaam,ook veel bouwkwaliteit strubbelingen.
                    Al Volvist zou ik zeker durven wachten op de nieuwe V60,gaat echte topper in zijn klasse worden...Of je moet natuurlijk nu een oude V60 full option met krachtige motor nemen?....
                    Om binnen VAG te blijven denk dat zowel de A4,Passat als Superb goede keuzes zijn. Tikje saai,maar weinig minpunten aan en mss niet het toponderstel dat onder de nieuwe V60 gaat zitten.
                    Andere aanrader blijft volgens mij de Ford Mondeo,heel goed uitgebalanceerd onderstel en een schitterende tweeliter diesel
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                      Talisman zou ik niet doen....is een in basis een Quasquai van onderstel en rijdt echt niet aangenaam,ook veel bouwkwaliteit strubbelingen.
                      Al Volvist zou ik zeker durven wachten op de nieuwe V60,gaat echte topper in zijn klasse worden...Of je moet natuurlijk nu een oude V60 full option met krachtige motor nemen?....
                      Om binnen VAG te blijven denk dat zowel de A4,Passat als Superb goede keuzes zijn. Tikje saai,maar weinig minpunten aan en mss niet het toponderstel dat onder de nieuwe V60 gaat zitten.
                      Andere aanrader blijft volgens mij de Ford Mondeo,heel goed uitgebalanceerd onderstel en een schitterende tweeliter diesel
                      30k incl. btw...

                      Oud model V60 staat vanaf 31840 te koop, nieuw model vanaf 34950. Nu ga er nog vanuit dat daar inderdaad wel wat korting op komt, maar op het oud model, metaalkleur + navigatiepakket zit je op 35k. Dat zal na korting nog wel binnen de 30 vallen, maar veel meer zal toch niet het geval zijn. Of toch zeker niet full option OF krachtige motor, laat staat "EN". 2-3K extra korting (bovenop de 5 die ik al telde) zal nog wel lukken denk ik, als uitgaande model, maar kan niet zeggen dat de opties bij volvo zo goedkoop zijn. Maar valt er wel nogaltijd in samen te stellen natuurlijk. Kan echter wel niet echt zeggen dat een volvo v60 ZO ruim is, dus is nog de vraaag wat TS echt bedoeld met ruim. Want is toch wel één van de kleinste breaks qua binnenruimte. (Maar voor de meeste mensen inderdaad zeker genoeg.)

                      *Edit*: Kortingen op uitgaand model zijn best goed, dus zal wel lukken om hem mooi samengesteld mee te nemen, maar wel nog altijd niet met EN de dikkere motor :



                      Maar de Mazada 6 krijgt momenteel ook een zeer uitgebreide facelift, dus ook mooie kortingen op het huidige model. Persoonlijk zou mijn keuze daar op vallen. Zeker als het de aanschafprijs is die het zwaarste doorweegt, Mazda geeft veel waar voor zijn geld en een dynamischer rijgedrag. Maar het hangt er maar vanaf wat de TS belangrijk vindt natuurlijk.
                      Last edited by Phate; 03/06/2018, 13:27.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                        Talisman zou ik niet doen....is een in basis een Quasquai van onderstel en rijdt echt niet aangenaam,ook veel bouwkwaliteit strubbelingen.
                        Al Volvist zou ik zeker durven wachten op de nieuwe V60,gaat echte topper in zijn klasse worden...Of je moet natuurlijk nu een oude V60 full option met krachtige motor nemen?....
                        Om binnen VAG te blijven denk dat zowel de A4,Passat als Superb goede keuzes zijn. Tikje saai,maar weinig minpunten aan en mss niet het toponderstel dat onder de nieuwe V60 gaat zitten.
                        Andere aanrader blijft volgens mij de Ford Mondeo,heel goed uitgebalanceerd onderstel en een schitterende tweeliter diesel
                        Tegenwoordig staat bijna elke auto van dezelfde fabrikant op hetzelfde (uitgerokken) chassis
                        Bovendien verschilt de wielophanging meestal volgens motor (pk)...

                        Alle Volvo’s stonden op een (uitgerokken) chassis van een Ford Focus of S-Max… en nu een verdere evolutie...

                        Golf = Arteon…?

                        Comment


                        • #13
                          Enkel de V40/S40 en V50 stonden op het onderstel van de Focus. De grotere hadden ofwel eigen bodemplaat ofwel die van de Mondeo.... De huidige Volvo V60 komt zelfs op het schitterende SPA onderstel van de XC90 te staan.
                          Bovendien vind ik niets mis met platformsharing.....de Talisman rijdt gewoon voor geen meter tov vele concurenten....Renault is zijn onderstelkunde kwijt de laatste jaren,zeker voor de grote wagens
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                            Tegenwoordig staat bijna elke auto van dezelfde fabrikant op hetzelfde (uitgerokken) chassis
                            Bovendien verschilt de wielophanging meestal volgens motor (pk)...

                            Alle Volvo’s stonden op een (uitgerokken) chassis van een Ford Focus of S-Max… en nu een verdere evolutie...
                            Als ik me niet vergis, had mijn Mondeo hetzelfde chassis als de V70-II, maar het rijgedrag was wel helemaal anders. De ophanging verschilt in dit geval niet zozeer op basis van pk, maar wel op basis van constructeur, waarbij Volvo en Ford duidelijk verschillende accenten legden.



                            Comment


                            • #15
                              Skoda is heel ruim, maar iets minder afgewerkt, en je hebt ook wat meer lawaai (lees: er is een beetje bespaard op de geluidsdemping)
                              De Passat lijkt me een mooi compromis.

                              Wel een heel rare politiek om enkel te selecteren op aankoopprijs. Verbruik, aftrekbaarheid, restwaarde, onderhoud etc hebben een grote invloed op de de totale running kost.

                              Comment


                              • #16
                                Auto's worden gekocht.
                                Ik ben afgelopen week is in een Skoda garage binnengestapt, stond een Super combi voor 42000€ en ik moet eerlijk zijn, het interieur vind ik heel saai, qua looks vind ik de Suberb langs buiten dan toch wel een mooie wagen.

                                Collega heeft een Suberb in donkergrijs, mooie wagen, voorzien van heel reeks opties. Blijkbaar krijgen we bij VAG veel korting, dus lijkt het daar het interessantst.

                                Ik ga binnen paar weken eens informeren, deze maand rijdt in nog met de Arteon, al zou ik deze liever houden ;-)
                                MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

                                Comment


                                • #17
                                  Persoonlijk zou ik in dit geval niet echt twijfelen (gezien mijn nog steeds uitstekende ervaring met onze Mondeo van 2004 ) :
                                  Een Mondeo break met 2.0 TDCi - 150 pk - in uitvoering Titanium of ST-Line zit ongeveer op 33.000 catalogusprijs. Na korting moet 30.000 haalbaar zijn denk ik.

                                  Succes met je keuze !

                                  Comment

                                  Working...
                                  X