Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke plugin hybride break

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke plugin hybride break

    Hey,

    Mijn buurman heeft zijn wagen in de prak gereden en kwam me vragen wat hij nu als bedrijfswagen moet kopen, hij is zelfstandige.
    Huidige wagen was een Golf break waar hij zeer tevreden van was: betrouwbaar, veel kofferruimte, niet te duur.
    Hij zou nu graag een plugin hybride kopen voor het gemak en milieuoverwegingen.
    Eisen: break voor het koffer, geen imago van BMW of Mercedes, niet te duur (geen idee wat budget is, hij heeft wel geld, maar auto's interesseren hem niet). Hij doet een dikke 30k per jaar.

    Ik ging even rondkijken op websites, maar het aanbod plugin hybrides onder de 50k valt dik tegen.
    VW heeft wel de Paasat GTE op hun website, maar zelfs geen stockmodellen beschikbaar. Is/komt die nog leverbaar?
    Golf GTE is niet als break verkrijgbaar.
    Enkel de Kia Optima is als plugin hybride break verkrijgbaar lijkt me
    Is of komt er van de Volvo V60 ook een plugin? Dat merk sprak hem ook wel aan.

  • #2
    Belangrijk om naar te kijken is dat "nep" plugin-hybrides binnekort niet meer fiscaal voordelig zijn
    het onderscheid zou gemaakt worden bij 0,5 kWh per 100 kilogram en de wagens mogen maximaal 50 g/km CO2 uitstoten. De fiscale regeling wordt pas aangepast in 2020, maar zou wel betrekking hebben op auto’s die ingeschreven werden sinds 1 januari 2018.
    https://www.egear.be/hybrides-fiscaal-aftrekbaar-2018/

    Comment


    • #3
      Inderdaad, dat wist hij ook nog niet.
      Mij lijkt de Kia Optima nog het meest interessant.
      Maar plugin heeft toch nog forse meerprijs:
      Kia heeft nu niet echt een kleinere bezine, alleen 2.0 met 245pk. Maar gewone diesel komt zelfs onder 30k, terwijl plugin op minimum 44k komt. Dan mag de restwaarde al heel wat lager uitvallen en het verbruik hoger.
      Geen idee over hoeveel verschil we spreken vanaf 2020.

      Comment


      • #4
        Minder gemak, afhankelijk van de regio, maar qua milieu-overwegingen en zeker qua budget interessanter : Aangezien hij tevreden was van zijn Golf, waarom geen Golf TGi variant? Aardgas?
        Belangrijkste "voorwaarde" is natuurlijk wel dat je een CNG tankstation in de buurt hebt. (Al kan er eventueel ook een aardgas-pomp zelf geplaatst worden, maar dit is over het algemeen minder interessant.) Maar financieel gezien, zeker qua aankoopprijs, is dit een heel stuk voordeliger.

        Comment


        • #5
          V60 komt in twee PHEV versies,eentje rond 300pk en eentje rond 400pk
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

          Comment


          • #6
            Ik vrees dat zo'n V60 hem dan toch niet niet gaat bekoren.
            Aardgas... ik kan het hem eens voorstellen.

            Comment


            • #7
              Ik vrees dat plugin hybrides op sterven na dood zijn. Golf variant is prima wagen maar misschien wil hij eens wat anders. Mazda 6 ofzo?

              Comment


              • #8
                Nog maar net gelezen dat een plug-in maar rendabel wordt na 9 jaar en als je 20.000 km per jaar rijdt.
                Dat is dan nog zonder de wallbox en de hogere verzekeringspremie.
                De gewone hybride zou ook comfortabeler zijn en beter sturen door het lagere gewicht.

                Er voldoen er nog maar weinig aan de nieuwe voorwaarden maar de Passat Gte doet het wel al.
                Net als de V90 T8 en de 530e maar die zitten in een hogere prijsklasse.
                Last edited by Gixxer; 04/06/2018, 13:21.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • #9
                  En een Auris?

                  Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    ik vind zo'n auris absoluut niet plezant rijden (vriend van me heeft er tijd ene gehad). een golf variant of octavia break met 1.0 tsi rijdt beter en is ook zuinig en gunstig in aanschaf en qua running costs in het algemeen.
                    maar op zich is het wel best milieuvriendelijk zo'n auris hybride.

                    Comment


                    • #11
                      Is de Auris als plugin hybride te krijgen? Is nu toch ook een nieuw model?

                      Er lijken me maar 2 plugin hybride breaks te zijn: Kia Optima en VW Passat.
                      Passat lijkt niet leverbaar, geen idee waarom.
                      Meerprijs voor beide vind ik wel heel hoog. Op zich geloof ik wel in plugin hybride, mijn buur ook, maar ik denk dat we beide de meerprijs wel heel hoog vinden.
                      Ach ja, hij moet maar zien wat hij doet. Haast is er ook niet bij want hij kan voorlopig lease auto's van de parking van overkoepelend bedrijf af rijden.

                      Comment


                      • #12
                        mss is het nu inderdaad gene moment om te investeren in een dure plugin want die techniek gaat niet lang meer overleven. twee aandrijflijnen maakt de auto duur en zwaar en je hebt ook meer kans op storingen.
                        mss een tweedehands model S? ook wel duur (50k) maar lage running costs en je kan wel pluggen en qua ruimteaanbod moet hij niet onderdoen voor een break.
                        Of mss is een passat GTE ook wel tweedehands te vinden ?

                        Last edited by sunking; 05/06/2018, 13:38.

                        Comment


                        • #13
                          Goede tips!
                          Ik zal het hem eens doorgeven dat er wel jonge 2dehands Passat GTE nog te krijgen zijn.

                          Comment


                          • #14
                            De grootste factor om een plug in hybride te kopen is de fiscale factor als zelfstandige.
                            Als particulier is het vooralsnog veel te duur om iets of wat grotere auto te kopen met plug in verhaal.

                            Aanvankelijk bleef voor mij enkel de Passat over omdat het fiscaal voordeel Mercedes wegvalt na 2020.
                            De Kia Optima kon mij niet echt bekoren met zijn interieur maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.

                            Ik heb uiteindelijk een Volvo V60 besteld aangezien ik het nieuwe model vele malen mooier vind dan de huidige en de nieuwe toch best wel wat groter is geworden.
                            Ook het feit dat de Volvo een 2.0ltr heeft i.p.v. de Passat een 1.4ltr was voor mij ook een factor om voor de Volvo te kiezen aangezien ik best veel kilometers doe en dan (buiten 's morgens) toch veel met lege batterijen zal op de baan zijn.

                            Maar in dit geval gaat de Volvo te duur uitkomen vrees ik (54.750,00€ T6 of 58.000,00€ T.

                            Misschien een jonge Passat GTE zoeken?

                            In Duitsland staan er heel wat te koop.
                            Last edited by fa820373; 05/06/2018, 14:06.
                            2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

                            Comment


                            • #15
                              weet er iemand hoe het met de betrouwbaarheid van de passat GTE gesteld is. Bij de eerste Golf GTE's zaten nogal wat rampgevallen.

                              Comment

                              Working...
                              X