Oorspronkelijk geplaatst door order66
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Andere wagen kopen: gaan we euro6 of niet? Frustratie, frustratie....
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
Goh ja. Maar zo lang is dat nog niet geweten van Brussel hé. Kon ik weten dat ze zo een heksenjacht gingen openen tegen diesels?
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichtenik begrijp je wel, maar het zit er echt al even aan te komen. En het is nog niet te laat. Nu verkopen dus
Zo een tripje naar België en terug kost ons telkens meer dan 3000 euro aan vliegtuigtickets alleen.
In december en in januari hier in de VS 2 auto's gekocht, beide cash betaald. (lenen mochten we doen aan 23% intrest wegens nog geen creditscore)
Heb natuurlijk weinig zin om qua auto in te boeten op dat beetje luxe dat ik nu heb en eveneens weinig zin om daar duizenden euro tegenaan te moeten gooien.
Dus als iemand een leuke mazda 3 op benzine weet staan met navigatie, regen- en lichtsensoren, verwarmde zetels, ....
die max 8 jaar oud is en max 8000 euro kost, weet mij iets te zeggen hé ;-)
Ah, liefst bij een officiële dealer :p
Comment
-
Heb je geen vrienden of familie in Belgie om dat voor jou te doen? Dat je zelf niet kan verkopen, was mij al duidelijk“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
Zoals ik al zei: wonen in de VS, een dikke 9 maanden per jaar. Iets meer dan 2 maanden per jaar komen we op vakantie naar België.
Zo een tripje naar België en terug kost ons telkens meer dan 3000 euro aan vliegtuigtickets alleen.
In december en in januari hier in de VS 2 auto's gekocht, beide cash betaald. (lenen mochten we doen aan 23% intrest wegens nog geen creditscore)
Heb natuurlijk weinig zin om qua auto in te boeten op dat beetje luxe dat ik nu heb en eveneens weinig zin om daar duizenden euro tegenaan te moeten gooien.
Dus als iemand een leuke mazda 3 op benzine weet staan met navigatie, regen- en lichtsensoren, verwarmde zetels, ....
die max 8 jaar oud is en max 8000 euro kost, weet mij iets te zeggen hé ;-)
Ah, liefst bij een officiële dealer :p
Komt al aardig in de buurt?
Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk
Comment
-
Hier ook nog even de neus aan het venster steken: met een Euro6 diesel mag je overal minstens tot 2025 de LEZ'en gratis binnen. Da's nog zo'n goeie 6 jaar.
Ik was van plan om bij onze nieuwe auto voor benzine te kiezen, maar eigenlijk stelt het probleem zich nog niet. We weten natuurlijk niet wat er in de nabije toekomst nog wordt beslist op dat vlak, en bij het herverkopen van die auto binnen pakweg 5 jaar kan dat natuurlijk wel op de herverkoopwaarde wegen.
Maar gezien de promoties op sommige diesels, kan het de komende jaren toch nog voordelig zijn om te gaan Euro6-dieselen? Of zie ik iets over het hoofd?
Comment
-
Als je geen echte reden hebt om van wagen te veranderen, een goede raad, slijt je materiaal nog een jaar of twee, dan zullen wij beter zien hoe dat gedoe met luchtkwaliteit evolueert, vooral voor oudere wagens. Niets is duidelijk voor na 2025, met een beetje geluk pakken ze dan de benzinewagens aan.
Gelet op de houding van de media die nog olie op vuur gieten vrees ik dat wij niet gedaan hebben met zotte maatregelen om de autobestuurders te pesten.
Om de twee dagen komt B. Weyts met een schitterend idee, die onmiddellijk uitvergroot wordt tijdens het avondjournaal.
Ze blijken er plezier in te hebben...Last edited by guyugy; 31/08/2018, 16:11.
Comment
-
In de Antwerpse LEZ mag euro 6 ook na 2025 nog gratis binnen, het is euro 5 dat vanaf dan zal moeten betalen, dus rekening houdende met een overgangsperiode, zou je met euro 6 (en 6b) toch zeker tot 2030 safe moeten zitten qua toegang tot LEZ's die tegen dan ongetwijfeld uitgebreid zullen worden, en het is maar de vraag of je je huidige euro 6 om een welke andere reden tegen dan wel nog zal hebben..
Als je een grote wagen hebt die met benzine bv makkelijk 10 liter zou verbruiken, zou ik toch nog altijd gaan voor een diesel, zeker als je bv veel lange snelwegritten zou doen..
Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk BerichtenHier ook nog even de neus aan het venster steken: met een Euro6 diesel mag je overal minstens tot 2025 de LEZ'en gratis binnen. Da's nog zo'n goeie 6 jaar.
Ik was van plan om bij onze nieuwe auto voor benzine te kiezen, maar eigenlijk stelt het probleem zich nog niet. We weten natuurlijk niet wat er in de nabije toekomst nog wordt beslist op dat vlak, en bij het herverkopen van die auto binnen pakweg 5 jaar kan dat natuurlijk wel op de herverkoopwaarde wegen.
Maar gezien de promoties op sommige diesels, kan het de komende jaren toch nog voordelig zijn om te gaan Euro6-dieselen? Of zie ik iets over het hoofd?
Comment
-
Ik zou niet te gauw er van ingaan dat alle euro6-diesels tot 2030 in LEZ’s zomaar binnen zullen mogen. Het is nu al duidelijk dat alles wat vroeger dan WLTP-conform verkocht werd in realiteit meer (en soms veel meer) vervuilt dan gedacht. Als de rijdende controles zullen uitgevoerd worden kan het m.i. perfect dat de toegang naar de LEZ’s vervroeg verstrengd wordt. Ik denkt dat enkel de 6temp en de latere 7 echt veilig zullen zijn. En dan zullen wij nog verder te maken hebben met de uitbreiding van de autoluwe en autoloze zones. De ecologisten zullen pas tevreden zijn als de auto (= symbool van de capitalisme) verdwijnt...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk BerichtenBrompton kopen, in de koffer van je dieselstoof gooien, en de stad binnen fietsen vanaf een randparking. Goedkoper, en je bent veel mobieler in de stad dan met de auto!
Maar om in Brussel of A’pen te vertoeven in de regen, neen, dank u ! Ook niet trouwens met het openbaar vervoer...
Comment
Comment