Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruime break: jonge Franse 2dehands of Duitse tweedehands met kms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ruime break: jonge Franse 2dehands of Duitse tweedehands met kms

    Op zoek naar een ruime break als dagelijkse wagen. (jaarlijks 30.000km)
    Veiligheid en betrouwbaarheid staan voorop maar comfort is wel belangrijk.

    Zouden jullie, op vlak van rijconfort en betrouwbaarheid op de lange termijn + rekeninghoudend met de restwaarde, eerder kiezen voor een jongere Franse wagen met minder km's of voor een Duitse wagen met een hoger aantal km's? Budget max. 25.000 euro, en liefst onder de 20K.
    Mensen die iets weten staan mogen mij altijd contacteren. (Ruime koffer 550L+, gps, pdc voor/achter, de rest is nice to have)

    Bv:

    Peugeot 508, bj 2017, 8.000km (gps, pdc voor/achter, panorama dak): 20.500 euro
    Audi A6, bj 2014, 100.000km (gps, pdc voor/achter, leder, s-line inter/exterieur, panorama dak): 22.500 euro

    Ik zet deze twee naast elkaar omdat het verschil hier erg opvalt. Benieuwd naar jullie visie.

    Is zo'n A6/5/Eklasse de hoge km's echt waard (qua betrouwbaarheid, comfort, restwaarde) of kies je dan beter voor een jonge Franse wagen of bv een trapje lager in Duitse klasse zoals de Passat?
    Last edited by Rames; 16/06/2018, 08:48.


  • #2
    Voor dit bedrag heb je een Skoda SuperB met weinig km.
    Z4 M40i

    Comment


    • #3
      Of eens zoeken bij Volvo

      Comment


      • #4
        Ik zou voor een Mondeo break gaan, of een V70 als het wat duurder mag zijn.
        Massa's comfort, zeker in vergelijking met bv een Skoda.


        Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Tenzij je echt verknocht bent aan de 'premium' uitstraling van audi/Mercedes (niets mis mee trouwens-iedereen heeft wel zo'n jongensdroom) zal je zeker bij vw en volvo uitstekende mogelijkheden hebben binnen dat budget.
          Bv passat b7 uit 2012 met 100k op de teller vind je voor 10k en kan je zeker nog jaren probleemloos mee verder.

          Sent from my E6653 using Tapatalk

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
            Ik zou voor een Mondeo break gaan, of een V70 als het wat duurder mag zijn.
            Massa's comfort, zeker in vergelijking met bv een Skoda.


            Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
            Meteen 2 Mondeo's kopen voor als er een in de garage staat!
            http://
            Last edited by camaro 68 rs; 16/06/2018, 11:45.
            Z4 M40i

            Comment


            • #7
              Ik heb geen ervaring met auto’s boven de 100K km, dus dat schrikt wat af. Terecht of niet? (Bij Duitse premiums)

              Moet inderdaad wel toegeven dat ik net iets warmer wordt van een premium merk dan een Skoda met weinig km. Volvo vind ik op zich prima, net zoals een Passat maar beetje hetzelfde gevoel als bij Skoda.

              Hoe hoog kan je in km’s gaan zonder dat je je aan problemen mag verwachten? (Audi/BMW)

              Comment


              • #8
                Belangrijke dingen in dit verhaal zijn volgens mij :

                - Een duurdere wagen in catalogusprijs is altijd duurder. Als je een oudere audi koopt, zul je ook prijzen betalen voor audi-onderdelen. Een zwaardere, meer uitgeruste wagen heeft meer slijtage en meer dingen die stuk kunnen gaan.
                - Benzine/diesel en de euronorm. Dit zal veel afhangen van hoe lang je denkt te rijden met de wagen en of je in grote steden moet zijn of niet. Die A6, kans is groot dat dit een euro5 is. Over 7 jaar mag je daar geen steden meer in. Restwaarde zal dus sowieso al nihil zijn. Met 30000km zit je ook op de grens van benzine/diesel bij nieuwkoop. Als je de wagen denkt op te rijden, kan een diesel zeer interessant zijn als je deze 2de hands koopt. De dieselprijzen liggen op de tweedehands markt al een stuk lager dan benzine wagens in veel gevallen, dit kan dus ook in je voordeel spelen. Maar het is dus koffiedik kijken qua restwaarde. Je betaalt nu minder voor een diesel in aankoop dan een benzine, maar zult er dus ook minder voor terugkrijgen, als je hem zelfs al verkocht krijgt. Als je er echter lang genoeg mee rijdt, zal geen van beide wagens echter nog veel waard zijn, dus maakt de herverkoopwaarde niet meer veel uit.
                - Waarom enkel Frans/Duits? Geen aziaat?
                - Qua verwachte kosten, opzoeken per model, premium merken zijn altijd premium onderhoudsprijzen. En belangrijkste blijft het onderhoud en het gebruik door de vorige eigenaar.

                Comment


                • #9
                  Qua kilometers zou ik me niet teveel zorgen maken.
                  Er zijn er hier op het forum van alle merken met over 200k km zonder veel problemen.
                  Mijn Mazda 6 overgekocht op 160.000km van de leasing en nu op 200K: geen enkel probleem. Wagen gaat nog heel wat meegaan schat ik.
                  Maar: ik heb hem zelf gereden vanaf 0 km en wist dus perfect wat er aan was.

                  Zoals Phate aanhaalt zou ik wel echt uitkijken voor een Euro6 als je nu koopt, tenzij je hem zelf helemaal wil oprijden. Maar schat in dat voor een Euro5 het in 2025 helemaal gedaan is in de steden. Misschien nog vroeger. En dat is dan toch ook slechts 6,5 jaar.

                  Ik denk dat je eens met zulke wagens moet gaan rijden om te voelen of het verschil tussen bvb 508 en A6 voelbaar is en belangrijk genoeg.
                  Zelf zou ik toch eerder voor een jongere wagen klasse 508, 6, Superb, ... gaan.
                  Voor 25k heb je bijvoorbeeld deze Mazda 6 (facelift) met 15k km: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...a0f2?cldtidx=1

                  Comment


                  • #10
                    Ik zou voor een jonge 508 gaan. Mss zelfs een stockwagen. Nu het nieuwe model komt, dalen de prijzen. Geweldig mooie auto, in mijn ogen mooier dan welke Skoda dan ook.

                    Een e of A6 met 100000km vind ik al direct veel. Daar zitten al kosten aan te komen.

                    Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                      Ik heb geen ervaring met auto’s boven de 100K km, dus dat schrikt wat af. Terecht of niet? (Bij Duitse premiums)

                      Moet inderdaad wel toegeven dat ik net iets warmer wordt van een premium merk dan een Skoda met weinig km. Volvo vind ik op zich prima, net zoals een Passat maar beetje hetzelfde gevoel als bij Skoda.

                      Hoe hoog kan je in km’s gaan zonder dat je je aan problemen mag verwachten? (Audi/BMW)
                      Voor mij is een "premium" merk een merk dat voldoende garantie durft geven (5-7 jaar) en daarbij zitten geen Duitsers!
                      Z4 M40i

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                        Meteen 2 Mondeo's kopen voor als er een in de garage staat!
                        http://
                        Dat beschrijft idd mijn ervaringen met Ford
                        Maar anderzijds ken ik enorm veel mensen met Fords die er nauwelijks problemen mee hadden. Dan zou ik me afvragen of het probleem dan niet aan mij ligt, maar met andere merken had ik dan minder miserie. Wss gewoon een haat-haatverhouding met Ford :-). 2 miserie Escorts, 2 miserie Mondeo's en dan de 3de mondeo viel nog enigszins mee Wel nooit nieuw en mss lag daar ook wel het probleem.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

                          Voor mij is een "premium" merk een merk dat voldoende garantie durft geven (5-7 jaar) en daarbij zitten geen Duitsers!
                          Zeggen en doen zijn wel verschillende dingen bij die merken. Ik ken een aantal mensen met dat soort autos en 5-7 garantie, maar worden door de dealer steeds met een kluitje in het riet gestuurd met hun probleem. Die mensen zijn dat snel beu, en hebben er aldus ook zo hun mening over.
                          Voor mij is een premiummerk een wagen met een degelijke afwerking, een design waar over nagedacht is en de nodige rijbeleving. Maar is voor iedereen anders dus.
                          Last edited by order66; 17/06/2018, 10:40.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • #14
                            Lol veel uiteenlopende meningen. Premium is in feite altijd wat te duur want je betaalt voor een deel het imago. Maar er valt wel wat voor te zeggen, kennis van me kocht een BMW 5 uit 2013, ex lease, goed behandeld geweest en ziet er als nieuw uit, gaat hij nog wel een tijd mee voort kunnen. Frans is mss niet de meest degelijke. Qua value for money zou ik kijken naar passat, superb, mazda 6, eventueel volvo, of mss vind je zelfs een honda accord en dan heb je helemaal iets exclusief en super degelijk.

                            Comment


                            • #15
                              Skoda Superb : https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...l?id=256233746

                              Comment


                              • #16
                                Gisteren wat dealers bezocht.

                                Mooie BMW 3 touring gezien met 20K km.
                                koffer is toch echt wel de absolute minimum qua ruimte. Model ziet er nog heel fris uit imo.

                                A4 avant ook bekeken. Interieur vind ik verouderd.
                                koffer is ong even groot als de 3 touring, dus zelfde kritiek. Je moet al diep in de opties gaan om hem er even fris te laten uitzien als de bmw.

                                Het Audi A6 idee is wat afgezwakt ivm de hoge km’s. Idem voor de 5 serie.

                                50.000km vind ik toch wel de maximum.

                                De 508 RXH vind ik dan wel heel interessant. Rijkelijk uitgerust, specialer uiterlijk. Grote koffer.
                                vraag me alleen af hoe dat gaat rijden (en betrouwbaarheid eens je over de 100K km’s gaat.

                                De tips die ik hier lees, skoda, ford, volvo,... zijn allemaal goede opties maar ik heb niets met die merken. Smaken en geuren

                                Comment


                                • #17
                                  Ne Pattat dan hé https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...804b?cldtidx=5

                                  Een 3 reeks touring rijdt natuurlijk wel een tikje leuker maar idd je boet aan ruimte in.
                                  En mazda 6...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Qua betrouwbaarheid, prijs en rijplezier zou ik toch ook kijken naar een Mazda 6.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                      Voor 25k heb je bijvoorbeeld deze Mazda 6 (facelift) met 15k km: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...a0f2?cldtidx=1
                                      Zo mooi in het rood heet bijna alfa allures

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kan je geen A6 of BMW5 reeks vinden onder 50K met je budget?
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X