Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruime break: jonge Franse 2dehands of Duitse tweedehands met kms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Wat research gedaan over de RXH en scratch that.
    Nutteloze hybrid, zwaarder en kleinere koffer dan de gewone SW.

    Verstandigste keuze zal dan toch een goede Passat zijn. Ik zie mezelf echt niet in een Mazda rijden maar ik snap het wel hoor...

    Je vindt wel een A6/5 voor dat budget maar als je dan toch premium gaat wil ik ook premium uitrusting. Een A6 zonder S line (inter/exterieur) en wat andere (nutteloze) extra’s vind ik zonde. Beetje wel willen maar niet kunnen, dus dan beter trapje lager. Stoffen zetels in een Passat boeit mij niet. In een A6/5 serie wel. Is that weird?

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
      Verstandigste keuze zal dan toch een goede Passat zijn. Ik zie mezelf echt niet in een Mazda rijden maar ik snap het wel hoor...
      Ieder zijn eigen keuze natuurlijk, maar ik ben nieuwsgierig waarom je jezelf daar niet in ziet rijden?

      Comment


      • #23
        Tja, Mazda levert waarschijnlijk niet genoeg status op...

        Het is dat soort door jarenlange marketing opgebouwde imago's die ervoor zorgen dat sommige merken relatief weinig kunnen leveren voor een bepaalde prijs en toch blijven verkopen.

        Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


        Comment


        • #24
          Het gaat mij meer om het imago van het merk dan status voor mezelf. Als je eigen status moet afhangen van je auto dan stel je sowieso al weinig voor.

          Ik heb niet de illusie dat een Passat een betere indruk gaat geven dan een Mazda. Ik ken de prijzen dus als iemand zegt dat hij Mazda rijdt maakt mij dat qua status totaal niet uit, maar bij Mazda denk ik meteen: ah oke banale wagen, functie over stijl.
          Voor alle duidelijkheid: Passat is de definitie van functie over stijl maar die heeft tenminste het imago van Duitse degelijkheid. (Dat kleine diesel schandaal terzijde :p)

          Het kan zijn dat Mazda zich goed probeert te verkopen maar dat merk staat totaal niet op mijn radar dus ik ben blind voor hun huidige branding.

          Daarnaast hou ik niet van de Aziatische interieur stijl. Heb het liever zo strak mogelijk. Dat is het enige waar ik mij echt aan zou storen.

          Dit is trouwens een totaal subjectieve mening. Mensen moeten vooral kopen wat ze zelf leuk (of functioneel vinden)

          Comment


          • #25
            Haha je bent wel eerlijk en recht voor de raap, kudos voor jou
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
              Het gaat mij meer om het imago van het merk dan status voor mezelf. Als je eigen status moet afhangen van je auto dan stel je sowieso al weinig voor.

              Ik heb niet de illusie dat een Passat een betere indruk gaat geven dan een Mazda. Ik ken de prijzen dus als iemand zegt dat hij Mazda rijdt maakt mij dat qua status totaal niet uit, maar bij Mazda denk ik meteen: ah oke banale wagen, functie over stijl.
              Voor alle duidelijkheid: Passat is de definitie van functie over stijl maar die heeft tenminste het imago van Duitse degelijkheid. (Dat kleine diesel schandaal terzijde :p)

              Het kan zijn dat Mazda zich goed probeert te verkopen maar dat merk staat totaal niet op mijn radar dus ik ben blind voor hun huidige branding.

              Daarnaast hou ik niet van de Aziatische interieur stijl. Heb het liever zo strak mogelijk. Dat is het enige waar ik mij echt aan zou storen.

              Dit is trouwens een totaal subjectieve mening. Mensen moeten vooral kopen wat ze zelf leuk (of functioneel vinden)
              Agree to disagree dan. Want als er iets banaals is, zijnt wel volkswagens, das de definitie er van . En Duitse degelijkheid kan ik inkomen, als in aandacht voor bepaalde details, niet op vlak van betrouwbaarheid. En qua strak interieur snap ik je wel, het rommellige ford interieur kan mij ook totaal niet bekoren, en qua kwaliteit van infotainement staat VAG op een hoog niveau. Maar ik kan moeilijk begrijpen dat je het Mazda interieur niet strak vindt.

              Maar inderdaad de gustibus non est disputandum.

              Comment


              • #27
                Hey, ik ga je niet overtuigen om met Mazda te rijden hoor, maar de argumenten vind ik wel raar.
                Mazda een banale wagen? Functie over stijl? Ik hoor toch net heel veel mensen zeggen dat ze vinden dat de Mazda 6 toch wel best een mooie stijl heeft. Mooier dan de meeste Duitsers.
                Ik blijf er ook van verschieten hoe mensen toch overtuigd zijn geraakt van dat Duitse degelijkheid fabeltje. Met mijn Mazda's en Honda heb ik heel wat minder problemen dan met mijn VW's gehad.
                Statistieken wijzen dat ook uit. Maar ja, als de deur wat zwaarder klinkt als ze dichtvalt, moet dat wel een kwalitatief betere wagen zijn.
                Ik vind zelf ook dat ik tegenwoordig net bij veel Duitsers (vooral BMW en Mercedes) heel hard de Aziatische stijl zie doorkomen. Allee, is mijn mening.

                Die RXH zou ik inderdaad niet aanraden.
                Dus de keuze is nu eigenlijk tussen Passat en 508?

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                  imago van Duitse degelijkheid. (Dat kleine diesel schandaal terzijde :p)
                  Wanneer is er bij u sprake van een groot schandaal…
                  • Momenteel zitten er 3 managers van VW, Audi en Porsche effectief in de cel
                  • USA boete 5 miljard $, en 500.000 auto’s moeten terug kopen
                  • Voorlopige boete in Duitsland 1 miljard € en +/- 1.000.000 auto’s moeten gratis software update krijgen
                  • Voorlopig een 1000 tal auto aan de ketting (sinds 06/201, van bestuurders die geen update willen …. (150.000 potentieel)

                  Comment


                  • #29
                    Ook even vermelden dat je voor +/- 25k ook een nieuwe golf variant hebt met zuinige benzine motor of op aardgas, en die zou ook aan uw vereisten moeten voldoen (605 liter kofferruimte).

                    Comment


                    • #30
                      Ik wil graag een klasse ruimer zitten dan de golf variant. Verder prima wagen.

                      Passat is inderdaad banaal maar degelijk (of dat verwacht je toch tenminste). Daarstraks nog naast een Mazda 6 gestaan. Ik begin het te snappen is inderdaad minder saai dan VAG, al gaat het mij niet over de streep trekken.

                      Keuze is zeker niet tussen Passat of 508. Ik was er aan begonnen met een A6 avant of gelijkwaardig in gedachten maar de hoge km’s stoten mij (nog steeds) af. Een alternatief met die kofferruimte is dan (bv) de 508. Die is verouderd maar vind dat op zich geen lelijke wagen.

                      Ik wil dit voor het einde van de maand afronden maar ik zie door de bomen het bos niet.

                      Wat mij aanspreekt, de een al meer dan de andere:

                      (enkel break versie, bij voorkeur nieuwste model, zo laag mogelijk aantal km’s, grotere koffer is beter ongeacht het merk. Dus liever een Passat met weinig km’s en stoffen zetels dan een full option A4 met 100K op de teller)

                      A6, A4, 5 serie, 3 serie, C klasse, 508, 5008, Passat, Insignia

                      Comment


                      • #31
                        100.000 km is toch niet veel voor een kwalitatieve wagen gelijk een A6 of E klasse. Da’s net ingereden.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          100.000 km is toch niet veel voor een kwalitatieve wagen gelijk een A6 of E klasse. Da’s net ingereden.
                          Dat zou ik ook zeggen, al moet je natuurlijk altijd een klein beetje hogere onderhoudskost tellen voor deze wagens, dan als je een jongere, "kleinere" wagen koopt.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            100.000 km is toch niet veel voor een kwalitatieve wagen gelijk een A6 of E klasse. Da’s net ingereden.
                            Hangt er maar net vanaf. De "kwalitatieve" Duitsers gebruiken, om te kunnen beantwoorden aan de CO2- en uitstootdruk, allerhande downsizing-technologie. Dat maakt de boel er alleen maar complexer op, en dat is met het ouder worden / meer gereden zijn van de wagens alleen maar gevoeliger voor storingen en slijtage. Als je dan kijkt naar de onderhoudsprijzen die ze bij de premium-merken vragen, dan is een auto "buiten garantie" van zo'n merk altijd een beetje een risico.

                            Ik begrijp de "tegenzin" van OP aan de ene kant wel als het over Mazda gaat. Onbekend, onbemind. Tegelijk zijn ze quasi de enige die nog benzinemotoren voeren zonder turbo. Dat wil zeggen: complexiteit zero. Zeer weinig dat motorisch kan tegenvallen. Betrouwbaarheid top (kijk maar eens naar deze review van autoblog.nl - vergelijk dat bvb maar eens met het aankoopadvies voor een degelijke VAG-mobiel). Als ik in deze situatie zat, zou het een 6-break benzine worden. Lekker ruim, comfortabel genoeg, geen onnodige toeters en bellen, goeie wegligging, en ziet er nog eens goed uit ook. Desnoods zou ik 'em uit DE, NL of FR invoeren, want benzines zijn in BE natuurlijk niet dik gezaaid.

                            Comment


                            • #34
                              Er zijn er hier nochtans die er prat op gaan dat een (duitse) wagen met dieselmotor veel kilometers aankan en dan in het E-segment (zware break) snap ik die keuze. Maar zelf zou ik ook iets anders kiezen met 25-30k km per jaar. Je kan de mazda 6 ook met 2.5 liter motor krijgen dan heeft die een goed koppel. Of ja kweeni gewoon een passat met 1.4 tsi 150pk.

                              Comment


                              • #35
                                Zelf redeneer ik ook zo wel een beetje: wat er niet op zit, kan niet kapot gaan.
                                Aan de andere kant: mijn 6 diesel heeft 2 sequentiële turbo's. Ik moet toegeven dat ik eens een probleem heb gehad met de klep die schakelt tussen de kleine en grote turbo, waardoor de kleine niet meer mee deed. Pas vanaf +3000 toeren kreeg ik dus kracht. Is onder garantie snel verholpen en rijdt nu nog steeds geweldig.
                                Auto van mijn vrouw is een Honda Civic 1.4. Slechts 100pk, tegenwoordig halen ze 170pk uit een 1.4. Maar ik ben wel vrij zeker dat die wagen nog zeer lang gaat mee gaan.

                                Maar soit: een auto moet je ook wel bevallen. Dat kan ik zeker begrijpen.

                                Nieuwe Insignia is ook reeds 2dehands te krijgen: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...163b?cldtidx=4
                                Ik zou niet voor de vorige gaan, hier toch wat teveel horror verhalen over gehoord. Hoewel ik een half jaar met eentje van de eerste jaren heb gereden en geen problemen mee had. Wagen was echter zeer zwaar, op sportonderstel ging die wel goed de bocht om, maar toch. Diesel was ook wel pakken onbeschaafder dan de 2.0 Common Rail van VW of de 2.2D van Mazda.
                                Last edited by Chris_147; 18/06/2018, 10:51.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

                                  Hangt er maar net vanaf. De "kwalitatieve" Duitsers gebruiken, om te kunnen beantwoorden aan de CO2- en uitstootdruk, allerhande downsizing-technologie. Dat maakt de boel er alleen maar complexer op, en dat is met het ouder worden / meer gereden zijn van de wagens alleen maar gevoeliger voor storingen en slijtage. Als je dan kijkt naar de onderhoudsprijzen die ze bij de premium-merken vragen, dan is een auto "buiten garantie" van zo'n merk altijd een beetje een risico.

                                  Ik begrijp de "tegenzin" van OP aan de ene kant wel als het over Mazda gaat. Onbekend, onbemind. Tegelijk zijn ze quasi de enige die nog benzinemotoren voeren zonder turbo. Dat wil zeggen: complexiteit zero. Zeer weinig dat motorisch kan tegenvallen. Betrouwbaarheid top (kijk maar eens naar deze review van autoblog.nl - vergelijk dat bvb maar eens met het aankoopadvies voor een degelijke VAG-mobiel). Als ik in deze situatie zat, zou het een 6-break benzine worden. Lekker ruim, comfortabel genoeg, geen onnodige toeters en bellen, goeie wegligging, en ziet er nog eens goed uit ook. Desnoods zou ik 'em uit DE, NL of FR invoeren, want benzines zijn in BE natuurlijk niet dik gezaaid.
                                  Zou het niet beter kunnen verwoorden.
                                  Z4 M40i

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    100.000 km is toch niet veel voor een kwalitatieve wagen gelijk een A6 of E klasse. Da’s net ingereden.
                                    Die A6 2.0 rijdt wel met identiek dezelfde motor rond als de Passat hoor.
                                    100K zou mij niet afschrikken als de auto altijd perfect dealeronderhouden is, en al zeker als de distributieriem met correcte factuur vervangen is.

                                    Passat is gewoon een goede degelijke auto, beetje saai, maar who cares.
                                    Mijn A6 was ook lekker saai, Gewoon onderhoud op 30, 60, 90 en 120k en verder gebeurde daar helemaal niks mee. Geen rammels, geen kraakjes geen lampjes. Gewoon saai startknop duwen en rijden.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ja Ik zeg niet dat die passat niet goed is. Snap alleen niet waarom hij schrik heeft voor een A6 met 100.000 km. 't is net met dat soort occasies dat ge goedkoop (veel afschrijving achter de rug, herstellingen vallen wel mee) en luxueus kunt rijden. Zeker privé, als zelfstandige blijf je wel met VAA zitten dat nog steeds 70% van de hoge catalogusprijs bedraagt voor een wagen van 5 jaar oud.

                                      Comment


                                      • #39
                                        DIe schrik komt puur door gebrek aan ervaring. Ik heb altijd met nieuwe firmawagens rondgereden. Is er iets aan, mijn probleem niet. Heb totaal geen zin in gezever.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Dat ken ik. Daarom koop ik ofwel ne nieuwe duitser met de opties die ik wil en garantie/coulance, ofwel ne jap die nooit kapot gaat.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X