Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruime break: jonge Franse 2dehands of Duitse tweedehands met kms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
    DIe schrik komt puur door gebrek aan ervaring. Ik heb altijd met nieuwe firmawagens rondgereden. Is er iets aan, mijn probleem niet. Heb totaal geen zin in gezever.
    Begrijp ik wel. Vroeger kocht ik ook altijd nieuw. Maar ondertussen heb ik de smaak van tweedehands toch wel te pakken. De prijs bezorgt me telkens een reusachtige smile t.o.v. nieuw, en qua betrouwbaarheid/onverwachte brokken is het ook telkens bijzonder goed meegevallen. Twee maal een V70 van 50 à 80.000 km., de eerste nog uit België, de tweede uit Duitsland.

    Belangrijk vind ik vooral vooraf goed te checken wat de historiek van de auto is, contact hebben met de dealer waar hij onderhoud (en evt. herstellingen) gehad heeft, en dergelijke.

    Comment


    • #42
      In Duitsland is het aanbod natuurlijk veel groter maar hoe ziet het dan met de dealergarantie?
      Ik stel mij dan allerlei horrorscenario's voor. Dealer die je links laat liggen, en je rijdt natuurlijk niet even 500km om te gaan klagen.

      Comment


      • #43
        Garantie is altijd Europees... Of jij die wagen nu koopt in Duitsland, België of Spanje, de plaatselijke dealer is altijd verplicht die garantie na te leven.

        Dat hier in twijfel wordt getrokken dat een wagen van 1 van de premium merken een goede koop is met +- 100k kilometers verbaasd me toch wel een beetje. Is dat nu net niet wat een Duitse motor een Duitse motor maakt? Degelijkheid en honderdduizenden kilometers kunnen rijden?

        Ik vind Audi’s A6’s met 100k kilometers op de teller en waar Audi nog officieel 5j garantie op geeft... lol

        Als je twijfelt koop gewoon dan zoals mij telkens een wagen met bv bij Audi het Audi plus label = 5j garantie. BMW enz hebben ook zo een systeem dacht ik but not sure.


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


        • #44
          Allee, wat maakt een Duitse motor nu anders dan een andere?
          Ten eerste: de helft van de motors worden tussen merken uitgewisseld: diesels (1.6HDI en 2.0 HDI) tussen PSA, Ford, Mazda (in het verleden), Volvo, ... Motoren bij Mercedes en Renault ... VAG motoren tussen Audi, Porsche, VW, Skoda, Seat ... 1.6 THP bij PSA en BMW/Mini ....
          Ten tweede: de motoren bestaan voor een groot deel uit onderdelen die van dezelfde toeleveranciers komen, exact dezelfde onderdelen, met exact dezelfde qualiteit.
          Dus die Duitse motor is heel wat minder Duits dan je zou denken. Een nieuwe carrosserie op een platform als MQB gooien is niet zo moeilijk. Een nieuwe motor maken kost waarschijnlijk +10 jaar en muug veel geld.

          Ten derde: ieder merk heeft wat minder goede/betrouwbare motor en betere motoren. Toch al genoeg verhalen gehoord overe 1.6 THP bij PSA, Mini/BMW, 1.4 benzines waarvan de kettingen rekken, motoren bij BMW waar veel problemen mee waren, etc.

          Ik zeg niet dat een Duitse wagen met 100k geen goede wagen, integendeel. Maar een A6 die 15-20.000€ meer kostte nieuw, gaat tweedehands aan onderhoud etc ook nog meer kosten. Dat is een feit. En ook al ziet die er van binnen nog als nieuw uit: toch heeft die wagen meer kilometers gedaan dan een nieuwe(re).
          Een ex-collega van mij had ook een mooie A6 gekocht, half jaar later versnellingsbak kapot. Niet onder garantie, dus dat moest hij dan toch ophoesten.


          Wel opletten in Duitsland met kilometerstanden, naar het schijnt is tot 80% bij niet officiële dealers met vervalste kms! Zorg ervoor dat je dat kan controleren.

          Comment


          • #45
            Na 100000km zijn er ook onderdelen die vervangen moeten worden door slijtage.
            Koop je 1 met 20000km dan ben je nog 2.5 jaar gerust dat die niet móeten vervangen worden.
            Wij kopen ook altijd jonge occasies

            Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk

            Comment


            • #46
              Er gaan blijkbaar veel versnellingsbakken stuk bij de VW groep.
              Z4 M40i

              Comment


              • #47
                Een andere piste. Volvo XC60 (model 2016) vs een Passat.
                Wat zouden jullie kiezen? Volvo heeft voor mij wel net dat ietsje meer omdat het een SUV is (qua uiterlijk, ik ga er nooit mee offroad rijden)
                Is de XC60 betrouwbaar? Ik zie veel D3/D4, ken daar totaal niets van. Waar moet ik op letten?

                Comment


                • #48
                  We zijn er bijna, ik ga voor het weekend afronden. XC60 testgereden, steengoede wagen maar (te) hoge km's.

                  Twijfel nu nog tussen een mooie Passat (bj 2017) uit Duitsland met de opties die ik wil VS een stockwagen Golf 7 avant (model 201.
                  Grootste verschil voor mij is automaat (passat) vs handgeschakelde Golf. Ik vind automaat rijden wel leuker maar dan moet ik de import er bij pakken.
                  Any thoughts?

                  Comment


                  • #49
                    Dan zou het voor mij zeker de Passat worden. Een heel pak ruimer, veel plezanter bij hogere snelheden/snelweg en lange afstanden, en de automaat natuurlijk.

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

                    Comment


                    • #50
                      Ik zou me echt niet te veel blind staren op de imago kwaliteit van VAG....Het zijn zeker geen slechte wagens,maar ze zijn beter in marketing dan motoren uit de jaren die jij zoekt.
                      Voor mij veel liever een 2.0 HDI of een Volvo diesel met 200000km dan een 2.0TDI met 100000km..... Als je een benzine zoekt zou ik ofwel naar Ford of Volvo neigen. Bij diesel ook maar dan
                      zou ik zeker de PSA's met 2.0 HDI DW10 ook een kans geven.
                      Moet het echt premium zijn zou ik in die bouwjaren opteren voor een Mercedes met 0M651/646 motor. Bij BMW is het ok als je voor de M of B serie motoren gaat,al is het kettingprobleem van de N versie serieus overroepen.
                      Problemen met randapparatuur moet je bij elk merk geluk me hebben
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                      Comment


                      • #51
                        Paar potentiële deals zijn afgesprongen.
                        Dit steekt mij dus serieus de ogen uit maar ik kan niet inschatten of dit een goede deal is of niet: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...c3de?cldtidx=1

                        Voor dat geld heb je ook een veel jongere wagen (minder km's) en is wrs eerder the smart thing to do...

                        Comment


                        • #52
                          Als je zo'n A6 ziet zitten.
                          Kijk ne keer op Mobile.de. ik heb de lijne daar ook gehaald bij een Audi garage...
                          zeker nu het nieuwe model er is of toch heel binnenkort...
                          2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

                          Comment


                          • #53
                            Bon, kogel is door de kerk.
                            Het is een jonge C break van 2017 geworden.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                              Bon, kogel is door de kerk.
                              Het is een jonge C break van 2017 geworden.
                              Belgie of invoer + gevonden voor je budget?
                              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                              Comment


                              • #55
                                Belgische directiewagen, beetje boven budget gegaan

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
                                  Op zoek naar een ruime break als dagelijkse wagen. (jaarlijks 30.000km)
                                  Veiligheid en betrouwbaarheid staan voorop maar comfort is wel belangrijk.

                                  Zouden jullie, op vlak van rijconfort en betrouwbaarheid op de lange termijn + rekeninghoudend met de restwaarde, eerder kiezen voor een jongere Franse wagen met minder km's of voor een Duitse wagen met een hoger aantal km's? Budget max. 25.000 euro, en liefst onder de 20K.
                                  Mensen die iets weten staan mogen mij altijd contacteren. (Ruime koffer 550L+, gps, pdc voor/achter, de rest is nice to have)

                                  Bv:

                                  Peugeot 508, bj 2017, 8.000km (gps, pdc voor/achter, panorama dak): 20.500 euro
                                  Audi A6, bj 2014, 100.000km (gps, pdc voor/achter, leder, s-line inter/exterieur, panorama dak): 22.500 euro

                                  Ik zet deze twee naast elkaar omdat het verschil hier erg opvalt. Benieuwd naar jullie visie.

                                  Is zo'n A6/5/Eklasse de hoge km's echt waard (qua betrouwbaarheid, comfort, restwaarde) of kies je dan beter voor een jonge Franse wagen of bv een trapje lager in Duitse klasse zoals de Passat?
                                  2e hands kopen en dan rekeninghouden met restwaarde? begrijp ik niet.
                                  als je met bovenstaande 4 - 5 jaar gaat rijden dan is restwaarde bij beiden toch gewoon laag.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X