Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke vervanger voor mijn huidige Seat Leon ST Cupra?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke vervanger voor mijn huidige Seat Leon ST Cupra?

Hey iedereen

Ik rij sinds een 3tal jaren in een Seat Leon ST Cupra en ben daar altijd heel tevreden over geweest!
    Alleen nu kriebelt het weer wat om iets nieuw te rijden

Vandaag ben ik een testrit gaan doen met de Honda Civic Type R, en ik moet zeggen hij heeft een zeer positieve indruk achter gelaten!
    Buiten het uiterlijk wat zo dik is zeker in die blauwe kleur (wat puur smaak is natuurlijk) reed hij ontzettend goed, heel comfortabel in comfort en lekker hevig in de R+ modus!
    Het enige minpunt is de sound, maar dat valt op te lossen met een ander uitlaatje! De zetels zaten GEWELDIG!

Nu heb ik zaterdag nog een testrit met ene M240i op het programma staan, deze kon ik snel testen dankzij mijn broer maar ik zou eerder voor de M140i gaan dan.
    Ook zou ik de Golf R willen testrijden om een vergelijking te maken. De Leon Cupra 4drive zou ik eventueel ook wel willen proberen, maar dat is eigenlijk meer dezelfde wagen als ik nu bezit

Het zijn inderdaad verschillende soorten wagens, maar welke zouden jullie aanraden en waarom? Of eventueel nog andere voorstellen?
    Iemand ervaring met deze modellen?

Grtz

Ps als afsluiter wat foto's van de geweldige Type R

Ik zou voor de Type R gaan. De extravagante keuze en een Aziaat/Honda moet ooit op een hot hatch-liefhebber zijn lijstje staan. Normaal gezien zou ik voor de 40i kiezen met bijhorende cliché-argumenten (6-in-lijn, rwd, laatste der mohikanen enz...) maar soms moet het eens iets met veel spoilers zijn. Dat blauw met rode zetels is super trouwens.

Comment

Subaru Impreza STI
      Staan nog een paar final editions op stock.

Case closed

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

nu het nog kan zou ik voor een M140i gaan. weinig taks met LV, en zoals hier boven al aangehaald, laatste der mohikanen, manueel, etc etc.
        Een Type R kan je, nadat de M140i vernieuwd is naar een 4 cylinder met Xdrive en automaat als enige keuze, nog altijd kopen.
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Geen fan van LV, als je het kan betalen kan de taks er ook wel bij.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

Moest ik in de markt zijn voor een hothatch dan stond de Type-R op 1. Is eens wat anders en ziet er redelijk 'wild' uit.

Comment

Voor alledaags gebruik komt de Type R in vele vergelijkende tests er als beste/één van de betere naar boven. Zeker voor op de openbare weg geniaal, door het toch zeer comfortabele rijgedrag in comfort-stand, ondanks de 20"-ers er onder. Zelfs in vergelijking met duurdere concurrenten.

It's time. With some new entries in the Australian scene, it's time to pull together some of the most compelling hot hatches to see which is most deserving.F...

Welcome to Part Two video feature for our recent 2018 Hot Hatch Mega Test.To recap, we've assembled three all-wheel drives and three front-drivers from non-p...

Comment

Een Golf R (of andere VAG mobiel) is misschien te veel van hetzelfde ten opzichte van de Leon.
                M140i, zal super rijden maar probeer maar eens passagiers mee te krijgen achterin
                Dan is de Type R zo veel meer auto en rijdt super, is betaalbaar...

Comment

M240i of M2?
                  140i in donkergrijs of rood en shadow pack erop
                  die Honda in het blauw is ook heel knap!

Comment

Altijd wel fan geweest van de R types bij Honda, jammer genoeg is het uiterlijk van de Civic momenteel echt marginaal te noemen.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Inderdaad. De Type R of zelfs de 1.5 met 182pk zijn zeer interessant, maar het uiterlijk...

ik snap ook niet dat dezelfde designers de Civic ontwerpen en dan een jaartje later de Sport EV Concept:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Inderdaad. De Type R of zelfs de 1.5 met 182pk zijn zeer interessant, maar het uiterlijk...

ik snap ook niet dat dezelfde designers de Civic ontwerpen en dan een jaartje later de Sport EV Concept:
                        https://www.theverge.com/2017/10/25/...oncept-cute-ai
                        maar zo een EV haalt helemaal de emotie van het autorijden weg. Geen manuele bak, geen geluid, ...
                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Veel heimwee naar de eenvoudige, strakke, mooie design van de jaren 80-90

http://www.superstreetonline.com/how...lery/#photo-01
                          Last edited by order66; 21/06/2018, 13:55.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                            Altijd wel fan geweest van de R types bij Honda, jammer genoeg is het uiterlijk van de Civic momenteel echt marginaal te noemen.
                            Civic algemeen of Civic Type R met de wing?

Ik denk ook dat er zeker een markt is voor een "touring" versie van de Type R. Zonder wing, kleinere velg misschien, ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Civic algemeen of Civic Type R met de wing?

Ik denk ook dat er zeker een markt is voor een "touring" versie van de Type R. Zonder wing, kleinere velg misschien, ...
                              Zoals hierboven gezegd, ik mis de eenvoud in design bij de Civic in het algemeen. De R gaat het nog uitvergroten : die grote zwarte plastic happers voor-en achteraan, die vleugel, die uitlaten... oh boy meer voor in een transformers film.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                maar zo een EV haalt helemaal de emotie van het autorijden weg. Geen manuele bak, geen geluid, ...
                                Miijn emotie in het autorijden is er tegenwoordig eentje van veel frustratie anders: overal 70-50-30 wat in de praktijk betekent: 60-40-20.
                                Tractors die midden in de spitsuren 5-6 dorpen verder moeten zijn.
                                Wegenwerken overal waardoor je 10km moet omrijden.
                                Ik RIJ graag, maar als ik meer stil sta dan ik rij, dan doe ik dat liever met een EV denk ik.

order66 : wij zitten 100% op dezelfde lijn! 4e generatie Accord vind ik ook zo'n tijdloze. Of eender welke generatie Prelude.

Comment

Civic type r zou ik enkel kopen als je regelmatig op circuit gaat rijden, is heel snel.ma heeft zijn uiterlijk niet echt mee .
                                  Ik zou voor M140i gaan, heb al met M135 gereden, en is echt heel leuk en mooie sound.
                                  Eventueel nieuwe Megane Rs cup (wel lelijk interieur) of Seat Leon Cupra R(ook niet moeders mooiste qua exterieur) of Golf Gti clubsport.

Two of the best FWD hot hatches ever made, two RSRSpa instructors behind the wheel and an iconic F1 track as the background!Earlier this year we bought our H...

Golf R of Leon cupra 4drive zou ik niet nemen, zijn zo steriel en veel onderstuur. Heb met de golf R 310pk gereden op het circuit en vindt de ophanging ook veel te zacht.

Ps: Ik rijd zelf met leon cupra 290.

Comment

Ik ben juist fan van de Type R omwille van zijn uiterlijk. Lekker over the top. Heerlijk.
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Audi rs3 ?
                                      Skoda Octavia V//RS TDI DSG 184 PK : RS Comfort pack, RS Traveler pack, ACC.....
                                      Klikerdeklikhier
                                      Car name: Octavius Rsus

Comment

Civic R: you love it or you hate it.
                                        Ik vind het design vreselijk, maar daar hoef jij je niks van aan te trekken.

Buiten de MX5 vind ik alle Japanse auto's lelijk momenteel.
                                        Ik zou in die klasse voor een RS3 gaan.

Comment

Working...
                                        X