Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe gezinswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe gezinswagen

Momenteel is mijn vriendin op zoek naar een nieuwe (gezins)wagen.
    Aangezien ik een coupe heb is het de bedoeling dat deze op termijn (eens er kinderen zijn) de praktische wagen wordt.
    Op zich zijn we niet op zoek naar een premium merk (BMW,..) te zijn, maar toch liefst een betrouwbaar merk dat er nog wat goed uit ziet.
    Enkele voorwaarden:

- Budget: maximaal €15.000
    - Beperkte leeftijd, enkele jaren oud (bij voorkeur een recenter model dat niet onmiddellijk vernieuwd wordt)
    - Kilometerstand liefst <70.000km
    - Benzine
    - Motorisatie doet er weinig toe. Liefst een lage co2 maar het moet toch iets of wat vooruit gaan..
    - Voor de rest weinig eisen. Er moet toch zeker Navi, airco en een bepaald standaard pakket aan opties inzitten.

Mensen die schitterende ideeën kunnen brengen?

Thx,

Geef dat allemaal eens in op AutoScout24 en laat u verrassen.
    Er gaan modellen naar voor komen waar je nooit aan zou denken.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Alles erop en eraan, wel een diesel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fahrenheit Bekijk Berichten
        http://www.autoforum.be/forum/aankoo...-automaat-navi

Alles erop en eraan, wel een diesel
        Gezinswagen was de vraag dacht ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
          Momenteel is mijn vriendin op zoek naar een nieuwe (gezins)wagen.
          En hoeveel km gaan daarmee gereden worden denk je ? Stad of elders ?

Autoscout gaat je inderdaad heel wat resultaat geven, ook soms wat je niet meteen verwacht maar wel de moeite is ;-)

Comment

Dit er bv. een die heel veel ruimte biedt, goed uitgerust is, superleuk rijdt en ook nog zuinig is, zelfs met start/stop-systeem :

Comment

Er zal iets meer dan 15.000 km/jaar gereden worden met de wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                Dit er bv. een die heel veel ruimte biedt, goed uitgerust is, superleuk rijdt en ook nog zuinig is, zelfs met start/stop-systeem :
                Hij zoekt een betrouwbare auto!
                Z4 M40i

Comment

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...3f47?cldtidx=2

En betrouwbaar.
                  Z4 M40i

Comment

Zoek bvb een Renault Laguna... Nu vervangen door de Talisman. Laguna vind je voor weinig geld en is uitermate betrouwbaar, goedkoop in onderhoud en zitten quasi altijd de door jou gewenste opties op...
                    Ik noem maar een model omdat ik hiervan weet dat ze zeer goed zijn, voldoende groot zijn en aangenaam rijden. Maar er is zoveel te koop.
                    En als die 15.000 km bestaan uit hoofdzakelijk langere ritten, niet twijfelen en profiteer van de dieselhetze waardoor velen panikeren en hun diesel aan een (zeer) lage prijs weg doen (koop wel euro 6, dan ben je gerust).
                    Als je nieuw koopt kost een diesel meer dan een benzine. Tweedehands is het net omgekeerd. Dus hier doe je al profijt. En dan neem je ook nog eens het lagere verbruik mee. Naar herverkoopwaarde zou ik niet kijken bij een auto van die prijsklasse. Tegen dat je hem ooit wegdoet zal die toch voor export zijn...
                    Dus mocht het voor mij zijn, doe me maar een Laguna (break) 2.0 dCi laatste generatie... (of zelfs een 1.5 dCi, zijn ook zeer goede motoren en zeer goedkoop in gebruik. Wel minder krachtig uiteraard) Voorbeeld : https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...9f63?cldtidx=2 of dit https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...46b4?cldtidx=6 Er zullen natuurlijk zo nog zeer betrouwbare wagens van andere merken zijn die relatief weinig geld gaan tweedehands waardoor je veel auto hebt voor een lage prijs. Maar ik kan enkel maar vernoemen waar ik ervaring mee heb...
                    Last edited by THE GREEN HORNET; 23/06/2018, 11:07.

Comment

Wat versta je precies onder gezinswagen? Met ene kleine kan ne polo ook al groot genoeg zijn bv. Of moet het bv. zeker een break zijn?
                      (Ik vermoed grootte van een golf of gelijkaardig en dat een break niet persé nodig is, maar wel mooi meegenomen?)
                      Last edited by Phate; 23/06/2018, 12:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Hij zoekt een betrouwbare auto!
                        Ik heb geen idee wat je aan een Focus break niet betrouwbaar vindt. Mijn ervaring met Ford is uitstekend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                          Wat versta je precies onder gezinswagen? Met ene kleine kan ne polo ook al groot genoeg zijn bv. Of moet het bv. zeker een break zijn?
                          (Ik vermoed grootte van een golf of gelijkaardig en dat een break niet persé nodig is, maar wel mooi meegenomen?)
                          Voor velen is dat een auto waarmee je met een gezin ook op reis kan bv. Met een polo lijkt me dat alles behalve evident, tenzij het slechts voor een week naar Center Parks, en dan nog.

Comment

Het hangt er ook vanaf hoe dat gezin is samengesteld. Een gezin met 1 kind kan, mits enig plannen, perfect met een polo naar het Zuiden voor vakantie.

Comment

Ja, en een jaar later kan je met kind 2 de volgende auto gaan zoeken ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Comment

Het zal misschien aan mij liggen, maar met zo'n omschrijving kan ik niet zo heel veel. Om maar wat te zeggen: ga je met de auto op verre vakanties, of doe je enkel korte afstanden met de auto? Moeten er veel vriendjes en vriendinnetjes van de kinderen-in-spe mee kunnen, of woon je in een stad en is dit niet echt van belang? Laat je je verleiden door designer-buggy's en kinderkoetsen die ontzettend veel plaats innemen in een koffer, of kies je bewust voor kleiner spul? Gaan jullie vaak fietsen, en moet de kinderfietsen dan meekunnen? Heeft iemand hobby's die veel plaats innemen in de auto? Enzovoort. Afhankelijk van het antwoord kan je keuze ergens zitten tussen een Citroën C3 en een Volvo V70.

BTW, op vlak van ingebouwde navi: als de auto niet nieuw is, ben je meestal beter af zonder. Je GSM met bvb Waze is veel handiger. Niet erg natuurlijk als de navi er in zit, maar ik zou een auto niet laten vallen omdat het er in ontbreekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                  Ja, en een jaar later kan je met kind 2 de volgende auto gaan zoeken ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                                  Ik stel de vraag maar, het is aan TS om hierover te beslissen. Aangezien er nog GEEN kinderen zijn, en hoe ik het lees ook nog "een termijn" duurt voordat deze er zijn, heb je niet ZOveel ruimte nodig. Maar wel genoeg om mee door te kunnen. Als het niet de bedoeling is om deze wagen niet persé op te rijden, en zeker de analyse van brammelo volgend misschien verder niet veel ruimte nodig is, als er geen verre vakanties mee gepland zijn, dan kan er perfect na 5 jaar een andere wagen aangeschaft worden als het tweede kind dan pas op komst zou zijn bijvoorbeeld.

Natuurlijk is een ruimere auto altijd aangenamer voor dergelijke zaken, eenmaal dat de kinderen er zijn, maar alle jaren dat je met een ruimere auto rondrijdt die niet gebruikt wordt voor zijn ruimte, is eigenlijk ook weggegooid geld.

(Vanuit een puur financieel standpunt bekeken natuurlijk, zijn nog andere redenen om iets te kopen natuurlijk, mijn wagen is ook veel te groot voor mijn huidige noden.)

Qua navigatie ga ik akkoord met wat er hier boven mij gezegd wordt.
                                  En ten slotte vraag ik mij ook nog af hoeveel km's er geschat worden afgelegd te worden met de wagen?

Comment

Ik stel de vraag maar, het is aan TS om hierover te beslissen. Aangezien er nog GEEN kinderen zijn, en hoe ik het lees ook nog "een termijn" duurt voordat deze er zijn, heb je niet ZOveel ruimte nodig. Maar wel genoeg om mee door te kunnen. Als het niet de bedoeling is om deze wagen niet persé op te rijden, en zeker de analyse van brammelo volgend misschien verder niet veel ruimte nodig is, als er geen verre vakanties mee gepland zijn, dan kan er perfect na 5 jaar een andere wagen aangeschaft worden als het tweede kind dan pas op komst zou zijn bijvoorbeeld.
                                    Ja, kan natuurlijk. Alleen heb ik zelf heel sterk de gewoonte op wat langere termijn te plannen, en bovendien is een kleinere auto niet altijd zoveel goedkoper dan een grotere, tenminste als we over tweedehands spreken. Er zit een groter prijsverschil tussen merken, zowel qua aankoopprijs als onderhoudskost, dan dat er een verschil zit in prijs tussen twee opeenvolgende modellen van een merk, bv. een Focus en Mondeo, of V60 en V70.
                                    Vandaar dat ik gewoon voor een beetje meer ruimte kies. Is trouwens gewoonlijk ook comfortabeler en veiliger rijden, zeker op snelwegen.
                                    Een Polo is voor mij in elk geval geen gezinswagen. TS geeft zelf al aan dat zijn auto dat niet is, en die is niet noemenswaardig kleiner, misschien zelfs groter qua ruimte.

Natuurlijk is een ruimere auto altijd aangenamer voor dergelijke zaken, eenmaal dat de kinderen er zijn, maar alle jaren dat je met een ruimere auto rondrijdt die niet gebruikt wordt voor zijn ruimte, is eigenlijk ook weggegooid geld.

(Vanuit een puur financieel standpunt bekeken natuurlijk, zijn nog andere redenen om iets te kopen natuurlijk, mijn wagen is ook veel te groot voor mijn huidige noden.)
                                    Dit zie ik toch anders. Een iets grotere heeft altijd voordelen (zie hierboven) en het is gewoonlijk meer weggegooid om een auto te moeten vervangen die nog lang niet versleten is. Je krijgt er toch niets meer voor en je moet weer 10 à 20.000 op tafel leggen voor een volgende.

Qua navigatie ga ik akkoord met wat er hier boven mij gezegd wordt.
                                    En ten slotte vraag ik mij ook nog af hoeveel km's er geschat worden afgelegd te worden met de wagen?
                                    Ongeveer 15000 km's dacht ik.
                                    En qua navigatie: inderdaad, hoeft niet, tenzij er bij de auto gratis levenslange updates zitten bv.
                                    Waze is hoe dan ook een perfect alternatief.

Comment

Ik ga akkoord hoor, maar wil het toch zeker aftoetsen. Alleen dat een grotere altijd voordelen heeft, vind ik niet, aangezien een grotere wagen ALTIJD duurder zal zijn. (Als je gelijkaardige wagens vergelijkt.) Niet alleen aan afschrijving en onderhoudskosten, ook aan verbruik ed.

Comment

Ik zou een Honda Civic voorstellen van de vorige generatie.
                                        Voor 15k heel wat te vinden met weinig kilometers.
                                        Uitermate betrouwbaar!

Kan je nog discussiëren over het uiterlijk, maar naar mijn mening ziet de vorige versie er beduidend beter uit dan de huidige generatie.
                                        De 5-deurs is verbazingwekkend ruim met de magic seats en diep koffer. Brandstoftank zit niet onder achterbank, maar onder voorzetels.
                                        Daardoor kan je de achterbank omhoogklappen en kan je veel achter de voorzetels plaatsen.
                                        Ander voordeel is dat bij het neerklappen van de achterbank, de zitting omlaag schuift waardoor je volledig vlakke vloer krijgt.
                                        EN het koffer is ook nog eens heel diep, zeker de vloer eens opheffen. Echt ongelofelijk: van buiten een handzame wagen, maar van binnen zeer ruim
                                        Hier kan je dat bekijken:https://www.youtube.com/watch?v=67bwZ7dHxbc

Een 5-deurs:
                                        Hier vind je een tweedehands Honda Civic die onmiddellijk beschikbaar is op AutoScout24, Europa's grootste online automarkt

Mocht dat niet genoeg zijn, is er ook een break die je ook reeds rond de 15k kan vinden:

De 1.4 is een atmosferische motor met 100pk, dus niet veel koppel. Gaat vlot genoeg, maar wil je sneller, dan moet je echt de toeren opzoeken. Doet hij wel graag met de VTEC.
                                        De 1.8 met 140pk is vlot genoeg.

Comment

Working...
                                        X