Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe gezinswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Tja ik denk dat zowat elk merk een break / monovolume / ruime hatchback biedt dat aan je eisen voldoet.
    - Honda Civic
    - Mazda 6
    - Toyota Avensis / Verso
    - Renault Scenic / Laguna / Espace
    - VW Golf (variant / sportsvan )
    - Skoda octavia
    - Ford Focus
    - Peugeot 308 / 2008
    - Fiat Tipo
    - Opel Astra
    - Hyundai i30 / i40

... afijn keuze zat dus.
    Qua value for money zou ik de tipo, octavia en i30 wel durven aanstippen.

Bij de civic zou ik de 1.4 toch niet nemen wegens heel weinig koppel.

Comment

Laat inderdaad geen goede auto staan zonder Navi.
      Ik heb ingebouwde Navi, maar kaarten zijn altijd te oud, en geen live verkeersinfo, dus ik gebruik ALTIJD Waze, zelfs om gewoon naar het werk te rijden. Kan ik af en toe wel eens een file mee ontwijken.

Comment

En ga eens bij Cardoen kijken, die hebben soms wel een goed occasie staan en de service is prima.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Ik heb ingebouwde Navi, maar kaarten zijn altijd te oud, en geen live verkeersinfo, dus ik gebruik ALTIJD Waze, zelfs om gewoon naar het werk te rijden. Kan ik af en toe wel eens een file mee ontwijken.
          Hangt van de wagen af hé. Recentere wagens hebben wel trafficinfo en als het een hele jonge is, kan het zijn dat er nog gratis updates bij zitten.

Comment

Mijn V70 heeft ook gratis updates, dus hoeft niet eens zo piepjong te zijn

Comment

Zelfs met die jaarlijkse updates is je kaart al te oud.
              Als Gent de hele stad ombouwt en overal eenrichtingsverkeer instelt, dan duurt het soms 2 jaar eer de kaart die je van BMW of VOLVO geïnstalleerd krijgt up to date is.
              Bij WAZE of Google maps is dat 24-48h.

Een navigatie die niet gebaseerd is op online kaarten is voor mij totaal waardeloos.

Comment

Mee eens. Ik gebruik ook altijd Waze, alleen al voor onverwachte problemen, gevaarlijke situaties of flitsers onderweg. Enige nadeel vind ik dat sommigen elke, maar dan ook elke geparkeerde auto melden, zelfs als die op een compleet ongevaarlijke plaats staan zoals een uitwijkstrook op de snelweg. Werkt enkel storend en heeft 0.0 toegevoegde waarde.

Als het traject mogelijk wat verkeersmoeilijkheden oplevert gebruik ik de twee soms naast elkaar. Als beide hetzelfde geven als route, dan zit ik zeker goed :-).
                Het voordeel van de ingebouwde is dat die de meldingen voor het traject op het dashboard en op het tweede scherm toont zodat die alvast niet te missen zijn. GPS-geluid zet ik immers zelden aan.

Comment

En vermits Apple play binnenkort ook open gaat voor Waze zal dat de ideale oplossing zijn!
                  Dan nog een reclamevrije versie voor 2€ per maand, en ik ben helemaal verkocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Tja ik denk dat zowat elk merk een break / monovolume / ruime hatchback biedt dat aan je eisen voldoet.
                    - Honda Civic
                    - Mazda 6
                    - Toyota Avensis / Verso
                    - Renault Scenic / Laguna / Espace
                    - VW Golf (variant / sportsvan )
                    - Skoda octavia
                    - Ford Focus
                    - Peugeot 308 / 2008
                    - Fiat Tipo
                    - Opel Astra
                    - Hyundai i30 / i40

... afijn keuze zat dus.
                    Qua value for money zou ik de tipo, octavia en i30 wel durven aanstippen.

Bij de civic zou ik de 1.4 toch niet nemen wegens heel weinig koppel.
                    Interessant lijstje. Het toeval wil dat de Tipo, Octavia en i30 mij ook al het interessantste leken.

Wij zitten met een gelijkaardige vraag als de TS omdat onze Yaris in januari buiten vliegt en het Autosalon als geroepen komt.

Een Opel Mokka kwam ook in het vizier en een Subaru Levorg verscheen ook vaak op autoscout. Wat met een Mercedes B of BMW 2? Mini Countryman? Fiat 500X?

Voor de volledigheid: wij zoeken een recente/nieuwe gezinswagen, max. € 30k. Liefst een 5-deurs. Moet verplaatsingen met 2 jonge kindjes en hun attributen toestaan. Sowieso benzine + automaat. Ik gok zo'n 30.000 kms/jaar. Kostenplaatje is bij ons belangrijk, daarom niet per se qua aankoop maar wel over een 5-tal jaar gespreid (lees: betrouwbaarheid en eventuele garantie worden gewaardeerd). Functionaliteit is belangrijker dan kracht/rijplezier, maar met 4 mogelijke passagiers denk ik dat 120pk toch het minimum is om een klein beetje vooruit te geraken.

Persoonlijk lijkt een Golf (eventueel sportsvan) me een leuke keuze. Weet niet of er ruimte genoeg is een gewone 5-deurs variant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Hangt dus van auto tot auto af. Mijn vrouw is ook helemaal into waze, maar de navigatie in mijne Tiguan doet net hetzelfde. Enige voordeel voor waze is de flitsers, maar daarvoor heb ik een coyote

Ik zou sowizo een goede auto zonder navi laten staan en we hebben hier op het forum al vaak gezien waarom. Telkens hier een auto te koop staat zonder navi, komt meteen de commentaar dat er gene navi in zit. En ik merk ook steeds meer en meer dat mensen het willen en dus auto's zonder minder snel verkocht geraken.

Comment

Je wil een goeie automaat, dat maakt de keuze iet of wat beperkt.
                        Geloof dat de tipo 1.4 turbo dan al afvalt. 1.6 atmo blijft over, heeft wel weinig koppel.
                        Een gewone golf is te klein als gezinswagen.
                        Een octavia of golf variant/sportsvan zijn zeker ruim genoeg en ze hebben goeie en zuinige benzinemotoren.
                        Een B klasse etc... misschien kan je daar jong occasie een goeie zaak mee doen, maar zal op de snelweg zeker meer verbruiken dan een octavia (luchtweerstand).
                        Voor 30k nieuw zou ik een golf variant 1.0 TSI DSG kopen met eventueel nog wat leuke opties.
                        Waar je wel rekening mee moet houden is dat een DSG die niet het eeuwige leven heeft, mogelijk heb je al voor de 100.000 km een herstelling nodig die niet meer door de garantie gedekt wordt.
                        Maar hij rijdt op zich wel zeer goed en verbruikt niet meer dan 6 liter bij een gemiddelde rijstijl. Heel content van de mijne (na 30.000 km).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ames Bekijk Berichten

Interessant lijstje. Het toeval wil dat de Tipo, Octavia en i30 mij ook al het interessantste leken.

Wij zitten met een gelijkaardige vraag als de TS omdat onze Yaris in januari buiten vliegt en het Autosalon als geroepen komt.

Een Opel Mokka kwam ook in het vizier en een Subaru Levorg verscheen ook vaak op autoscout. Wat met een Mercedes B of BMW 2? Mini Countryman? Fiat 500X?

Voor de volledigheid: wij zoeken een recente/nieuwe gezinswagen, max. € 30k. Liefst een 5-deurs. Moet verplaatsingen met 2 jonge kindjes en hun attributen toestaan. Sowieso benzine + automaat. Ik gok zo'n 30.000 kms/jaar. Kostenplaatje is bij ons belangrijk, daarom niet per se qua aankoop maar wel over een 5-tal jaar gespreid (lees: betrouwbaarheid en eventuele garantie worden gewaardeerd). Functionaliteit is belangrijker dan kracht/rijplezier, maar met 4 mogelijke passagiers denk ik dat 120pk toch het minimum is om een klein beetje vooruit te geraken.

Persoonlijk lijkt een Golf (eventueel sportsvan) me een leuke keuze. Weet niet of er ruimte genoeg is een gewone 5-deurs variant.
                          Opel Mokka zou heel onaangenaam rijden. De Levorg vind ik persoonlijk wel interessant, maar schrikt vaak af met zijn hogere verbruik, met 30k km per jaar zou ik deze dan ook eerder links laten liggen.

Als je verder wilt kijken dan de aankoopprijs, zou ik de Mercedes B, Bmw 2, Mini en Fiat ook links laten liggen. Octavia en i30 zijn zeker interessant. Alsook zou ik eens gaan kijken naar de volledig nieuwe Kia Ceed en de Toyota auris krijgt binnenkort een nieuw model, dus kunnen zeker koopjes gedaan worden op het huidige model. Als het geen station moet zijn, de nieuwe civic is ook interessant, met een ruime koffer voor een hatchback. Zijn normaal allemaal wagens met een lager dan gemiddelde onderhoudskost (toch lager dan vw, mercedes, bmw,...) De aziaten zijn ook heel recente modellen (op de auris na), wat de restwaarde zeker ten goede moet komen, zeker in combinatie met hun lange garantie en (reputatie van) betrouwbaarheid.

Comment

OK, merci.

Ik moet sowieso nog eens bekijken of een recente okkazie (uit pakweg 2016 bvb.) financieel gezien ook geen interessante optie kan zijn.

Comment

Iemand ervaring met een Jeep Renegade?

Comment

Ik heb er al regelmatig mee gereden.
                                De recent modellen zijn echt wel leuk om te rijden en steken vrij goed in mekaar.

Maar het zou me verwonderen moest je die in benzine vinden in België.
                                En Qua CO2 kan dat ook wel tellen.
                                Een tip, àls je er eentje moest kopen. Zéker voor een automaat gaan, want bij een handgeschakelde raak je amper je linkervoet kwijt langs het koppelingspedaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                  Ik heb er al regelmatig mee gereden.
                                  De recent modellen zijn echt wel leuk om te rijden en steken vrij goed in mekaar.

Maar het zou me verwonderen moest je die in benzine vinden in België.
                                  En Qua CO2 kan dat ook wel tellen.
                                  Een tip, àls je er eentje moest kopen. Zéker voor een automaat gaan, want bij een handgeschakelde raak je amper je linkervoet kwijt langs het koppelingspedaal.
                                  Heeft net een facelift gekregen, ik denk zelfs dat de huidige CC op de Jeep-website nog niet aangepast is. Komt met enkele nieuwe benzinemotoren.

Welke auto het ook wordt, het zal sowieso een automaat zijn.

Comment

Sorry, ik was even in de war met de Wrangler.

Spank my petrolhead butt if you like

De Renegade is in wezen een Fiat 500 X hé?
                                    Die laatste heb ik ook al eens gereden als huurauto en dat vond ik een héél fijne auto.

Comment

Working...
                                    X